AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #1 Skrevet i går, 17:46 Hei. jeg og partneren min har en unge som akkurat bikket 10 mnd. Jeg ammer ikke lengre men jeg samsover likevel. Ungen vår er veldig knyttet til meg naturligvis da jeg har vært mest hjemme og er mamma. Hun har tilknytning til bf også men foretrekker mamma og viser dette sterkt. Jeg bare lurte på om det er noe spesielt vi kan gjøre for at det skal bli bedre for hans del? ja tid er en ting jeg skjønner det, men er det noen små tiltak som kan hjelpe til på veien… Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #2 Skrevet i går, 17:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. jeg og partneren min har en unge som akkurat bikket 10 mnd. Jeg ammer ikke lengre men jeg samsover likevel. Ungen vår er veldig knyttet til meg naturligvis da jeg har vært mest hjemme og er mamma. Hun har tilknytning til bf også men foretrekker mamma og viser dette sterkt. Jeg bare lurte på om det er noe spesielt vi kan gjøre for at det skal bli bedre for hans del? ja tid er en ting jeg skjønner det, men er det noen små tiltak som kan hjelpe til på veien… Anonymkode: cdc83...ca5 Tilknytning ** Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet i går, 17:55 #3 Skrevet i går, 17:55 Dette går seg nok til i løpet av pappapermen. Hvem som er favoritten av mamma og pappa varierer gjennom hele barndommen. Anonymkode: cdd92...040 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #4 Skrevet i går, 18:09 Fire barn, hvor alle har hatt meg som primærkontakt hele livet 😅 Sånn er det ofte å være en mor. Slitsomt til tider, men gir mye. Anonymkode: 376fe...820 1
Kratos Skrevet i går, 18:10 #5 Skrevet i går, 18:10 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei. jeg og partneren min har en unge som akkurat bikket 10 mnd. Jeg ammer ikke lengre men jeg samsover likevel. Ungen vår er veldig knyttet til meg naturligvis da jeg har vært mest hjemme og er mamma. Hun har tilknytning til bf også men foretrekker mamma og viser dette sterkt. Jeg bare lurte på om det er noe spesielt vi kan gjøre for at det skal bli bedre for hans del? ja tid er en ting jeg skjønner det, men er det noen små tiltak som kan hjelpe til på veien… Anonymkode: cdc83...ca5 La far slippe til. Gå ut av huset noen timer uten barnet. Endret i går, 18:11 av Kratos 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:48 #6 Skrevet i går, 18:48 Første barnet var mammadalt frem til jeg ble gravid igjen og lå med hyperemesis og andre svangerskaps plager. Da måtte barnefar trå til å ta levering og henting i bhg, samt mest av lek og sosialisering. Når nestemann kom fikk jeg ikke lov lenger av barnet å legge førstemann med mindre pappaen ikke var hjemme. Det hjalp hvertfall at barnefar tok henne mest. Anonymkode: 02e82...003 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Kratos skrev (4 timer siden): La far slippe til. Gå ut av huset noen timer uten barnet. Vi har prøvd alt , men hun rå skriker når jeg ikke er der, og han klarer ikke stå i gråten så og så lenge. Handler ikke om at han ikke får slippe til. Vi begge ønsker jo at han får mer tilknyting … Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Første barnet var mammadalt frem til jeg ble gravid igjen og lå med hyperemesis og andre svangerskaps plager. Da måtte barnefar trå til å ta levering og henting i bhg, samt mest av lek og sosialisering. Når nestemann kom fikk jeg ikke lov lenger av barnet å legge førstemann med mindre pappaen ikke var hjemme. Det hjalp hvertfall at barnefar tok henne mest. Anonymkode: 02e82...003 Vi prøver at han gjør ting med henne både når jeg er der men og alene… hun nekter Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har prøvd alt , men hun rå skriker når jeg ikke er der, og han klarer ikke stå i gråten så og så lenge. Handler ikke om at han ikke får slippe til. Vi begge ønsker jo at han får mer tilknyting … Anonymkode: cdc83...ca5 Da må han jo lære seg å stå i gråten. Anonymkode: c81c7...36c 1 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fire barn, hvor alle har hatt meg som primærkontakt hele livet 😅 Sånn er det ofte å være en mor. Slitsomt til tider, men gir mye. Anonymkode: 376fe...820 Ja bare veldig kjipt for far Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette går seg nok til i løpet av pappapermen. Hvem som er favoritten av mamma og pappa varierer gjennom hele barndommen. Anonymkode: cdd92...040 Ser ikke ut til at pappaperm hjelper så langt hvertfall… Anonymkode: cdc83...ca5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Kratos skrev (7 timer siden): La far slippe til. Gå ut av huset noen timer uten barnet. Det er far det står på, det er han som velger fritid over barna. Man må slutte å bare anta at det er mor som ikke slipper far til, det er så typisk legge skylden på mor bare fordi hun er en god omsorgsperson og tar ansvaret når far gjør andre prioriteringer. Anonymkode: 7944f...556
Cinnamon83 Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden Jenta mi var mest knyttet til meg i mange år, vi hadde mer tid sammen. Helt naturlig. Men senere ble hun skikkelig pappajente , tror det kommer med alder, at det endrer seg når de blir mer uavhengige og har mer behov for hvordan den andre forelderen er. Tror ikke man trenger å styre alt..sålenge barnet har det fint
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er far det står på, det er han som velger fritid over barna. Man må slutte å bare anta at det er mor som ikke slipper far til, det er så typisk legge skylden på mor bare fordi hun er en god omsorgsperson og tar ansvaret når far gjør andre prioriteringer. Anonymkode: 7944f...556 Hvor har ts skrevet dette? Ts. Når far har barnet forlater du de, eller er du i nærheten. Da merker jo barnet at du er der og vil heller til deg. Dra ut. Gå en tur, handle, besøke en venninne. Også lar du barn og far finne ut av ting selv. Anonymkode: b73d4...2f1 1
Kratos Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har prøvd alt , men hun rå skriker når jeg ikke er der, og han klarer ikke stå i gråten så og så lenge. Handler ikke om at han ikke får slippe til. Vi begge ønsker jo at han får mer tilknyting … Anonymkode: cdc83...ca5 Da får du vise ham denne beskjeden fra en tobarnsfar som har turnusarbeidende kone: Han må bare stå i det. Det går over, når barnet forstår at pappa er en trygghetsperson, når mamma ikke er tilgjengelig. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er far det står på, det er han som velger fritid over barna. Man må slutte å bare anta at det er mor som ikke slipper far til, det er så typisk legge skylden på mor bare fordi hun er en god omsorgsperson og tar ansvaret når far gjør andre prioriteringer. Anonymkode: 7944f...556 Står ingenting om at far velger fritid over barna. Det var først etter jeg tok det opp at det kom noe info om at far ikke klarte å stå i det. Og jeg sa jo at mor skulle dra ut noen timer. Det tvinger en far til å måtte ta ansvar. 1
Kratos Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser ikke ut til at pappaperm hjelper så langt hvertfall… Anonymkode: cdc83...ca5 Så han klarer ikke være alene hjemme med babyen når du er på arbeid…?
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden De må bare finne ut av sin greie. Er ikke sikkert det du gjør funker for far, og han må finne en måte og løse ting på som funker for han. Det vil gå seg til Anonymkode: 406d2...a17 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå