Gjest Tita K Skrevet 9. april 2006 #21 Skrevet 9. april 2006 (endret) Endret 3. september 2006 av Tita K
Gjest Tita K Skrevet 9. april 2006 #22 Skrevet 9. april 2006 (endret) Endret 3. september 2006 av Tita K
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 #23 Skrevet 9. april 2006 (endret) Du må jo ha et svæært gevær med vanntank på ryggen da....aller helst signal grønn! Det er jo ikke så lett å kontrollere hva en 100 mennesker gjør når man kommer ut... Jeg har kjøpt såpeblobler(som ikke setter merker) som blir delt ut før vielsen...vil ikke at det skal kasetes ris pga fuglene. Endret 9. april 2006 av Lykketrollet
Nita Skrevet 9. april 2006 #24 Skrevet 9. april 2006 Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en hvit vannpistol gjerne med glassperler på? Det er jo viktig at tilbehøret matcher kjolen. ← hvit vannpistol tror jeg nok du finner på en leketøysbutikk, glassperlene må du nok lime på selv... P.S. Synes forresten det med vannpistol var en knakende god ide...
Mies Skrevet 9. april 2006 #25 Skrevet 9. april 2006 Tusen tusen hjertlig takk for dagens beste latter Jeg formelig ser det for meg der bruden tar frem en liten snerten (perlebesatt) pistol fra strømpebåndet og går til angrep på gjestene, mens bilen slenges inn forran døren og paret hopper inn. En strålende ide Ville jo absolutt sette tonen for kvelden, og bli noe festelig å snakke sammen om for alle de som ikke kjenner hverandre fra før. Derseom dere feiger ut av overnevnte situasjon så får dere ta en prat med endel av gjestene på forhånd, og si i fra at dere helst vil slippe å bli kastet på, eller blåst bobler på. Gjestene gjør det jo (stort sett) forde de ønsker å hedre dere, ikke forde det er så innmari viktig for de at du får ris i BH`n....
prinsessa Skrevet 9. april 2006 #26 Skrevet 9. april 2006 Vel, du kan ikke få noen papirbiter på deg men gjestene må bare tåle å få masse vann på seg som ødelegger både hår og makeup.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #27 Skrevet 9. april 2006 Om du ikke har altfor mange gjester, bør det sikkert la seg gjøre å spre ryktet om å unngå kasting av ting. Be din mor spre beskjeden til sine søsken, som igjen sørger for at barn og barnebarn vet om det, si fra til venner, be din mann gjøre familien på sin side klar over det etc. Om de trenger en begrunnelse, er det jo bare å forklare at dere vil ha en verdig stund til å ta bilder og hilse på gjestene på trappen, og ikke få ris i håret og bh'en.
Gjest Tita K Skrevet 9. april 2006 #28 Skrevet 9. april 2006 (endret) Endret 3. september 2006 av Tita K
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #29 Skrevet 9. april 2006 Jepp! Kaster de på meg så skyter jeg på dem, men min lekkre lille hvite perlebesatte vannpistol. Kjæresten min kan få en han også, men kanskje en sort en til ham. Jeg skal ut å lete i morgen. Jeg tror dette blir veldig bra!! ← Som noen sa tidligere, de gjør det fordi de vil dere vel - kasting av ris er en gammel tradisjon som symboliserer at gjestene ønsker brudeparet et rikt liv.. Jeg synes det er dårlig gjort å sprute vann på dem om de ikke på forhånd vet at du ikke vil at de skal ønske dere alt godt. Jeg hadde blitt sur om jeg i god tro hadde latt barna ta med seg risposer, og så blitt sprutet ned Si fra til gjestene på forhånd, ellers har du ingen rett til å forvente at de skal gjøre som du vil.
prinsessa Skrevet 9. april 2006 #30 Skrevet 9. april 2006 Jepp! Kaster de på meg så skyter jeg på dem, men min lekkre lille hvite perlebesatte vannpistol. Kjæresten min kan få en han også, men kanskje en sort en til ham. Jeg skal ut å lete i morgen. Jeg tror dette blir veldig bra!! ← Litt forskjell med papirbiter/ris og vann kanskje?
LilleBille Skrevet 9. april 2006 #31 Skrevet 9. april 2006 Er det virkelig noen som kaster poteter på brudeparet?
Gjest Tita K Skrevet 9. april 2006 #32 Skrevet 9. april 2006 (endret) Endret 3. september 2006 av Tita K
Gjest Maddy Skrevet 9. april 2006 #33 Skrevet 9. april 2006 Vel, du kan ikke få noen papirbiter på deg men gjestene må bare tåle å få masse vann på seg som ødelegger både hår og makeup. ← Signerer denne - virker temmelig umodent da.
Trampe Skrevet 9. april 2006 #34 Skrevet 9. april 2006 Kan du ikke la jungeltelegrafen gå? Fortell din familie at du ikke vil dette, la forloveden din fortelle det til sin familie, og dere begge kan informere venner. Da tror jeg du kan unngå noe av problemet. Å kaste tilbake og diverse forslag som er kommet fram her håper jeg bare er en spøk, det blir for dumt å begynne på den måten.
*Emma* Skrevet 9. april 2006 #35 Skrevet 9. april 2006 Sier meg enig med gjest so foreslår å spre ordet. Om du får hjelp av foreldre og søsker til å spre det til sin side av familien og dere snaker m venner er det vel ikke særlig vanskelig. Men så hang jeg meg litt opp i kommentaren din til slutt om at "heldigvis er ikke gjestene av typen som krymper seg av litt vann".....de skal tåle vann syns du men du tåler ikke litt konfetti/ris???? Merkelig tankegang....
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #36 Skrevet 9. april 2006 Om du ikke har altfor mange gjester, bør det sikkert la seg gjøre å spre ryktet om å unngå kasting av ting. Be din mor spre beskjeden til sine søsken, som igjen sørger for at barn og barnebarn vet om det, si fra til venner, be din mann gjøre familien på sin side klar over det etc. Om de trenger en begrunnelse, er det jo bare å forklare at dere vil ha en verdig stund til å ta bilder og hilse på gjestene på trappen, og ikke få ris i håret og bh'en. ← Kan du ikke la jungeltelegrafen gå? Fortell din familie at du ikke vil dette, la forloveden din fortelle det til sin familie, og dere begge kan informere venner. Da tror jeg du kan unngå noe av problemet. Slutter meg til "gjest" og "Ithaca": informer familie og (nære) venner på forhånd, sannsynligvis er det vel de som står en nærmest som eventuelt ser på det som sin "oppgave" å kaste ting på brudeparet. Dersom dere skal dele ut trykket program med sanger i kirken, kan jo også de som deler ut programmene gi gjestene et hint om at kasting av diverse ting bør unngås, etter brudeparets ønske.
Gjest lilletroll Skrevet 9. april 2006 #37 Skrevet 9. april 2006 Jeg ønsket heller ikke riskasting. Nå var ikke det lov i den kirken vi giftet oss uansett, men ellers tror jeg jeg ville skrevet det nederst i invitasjonen eller noe..
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #38 Skrevet 10. april 2006 trodde ikke d var vanlig lenger... har ikke væt i et eneste bryllup hvor d har skjedd jeg. bare spre d blant venner du. si d til et par - så sprees d fort. du kan da ikke mene at du skal skyte vann på gjestene - da blir iallefall dagen ødelagt!!! Ta ting med et smil, så får du evt ta tingene ut av håret etterpå. Spre ordet så tror jeg iallefall du slipper!
LilleBille Skrevet 10. april 2006 #39 Skrevet 10. april 2006 Jeg prøver meg igjen jeg .. er det virkelig noen som kaster/har kastet/blitt kastet poteter på? :klø:
Gjest Binna Skrevet 10. april 2006 #40 Skrevet 10. april 2006 Jeg prøver meg igjen jeg .. er det virkelig noen som kaster/har kastet/blitt kastet poteter på? :klø: ← Det var i en reklame, et eller annet "best med potet", så ser sdu et brudepar som blir hagla ned av poteter. Tror ikke det forekommer i virkligheten..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå