Gå til innhold

Vil ikke bli kastet på

Anbefalte innlegg

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
:) Endret av Tita K
Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Uff da. Synd hvis hele dagen blir ødelagt av at noen prøver å være koselig og tradisjonsrik og kaste konfetti på dere (ris skal man ikke kaste pga fuglene). Det er ikke så lett å være brudegjest, noen bruder blir dødelig fornærmet hvis gjestene IKKE gjør slike ting, og visa versa :sjenert: Hva om brudene setter opp en "HOT and NOT-list" som de deler ut sammen med invitasjonene? Der kan de skrive opp slike spesifiseringer slik at dagen ikke ødelegges.

Skrevet

Hvis ikke du har sendt ut invitasjoner kan du vel ha det som et PS! der? Hvis du feks ha en hjemmeside el kan du skrive det der, eller på kirkeprogrammet. Men gjerne i forkant da slik at folk ikke har lommene fulle av ris og konfette som de ikke får brukt;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Nå fikk jeg plutslig lyst til å kaste poteter på en brud..... :sjarmor:

:ironi:

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
:ironi: Endret av Tita K
Gjest Embla s
Skrevet
Nå fikk jeg plutslig lyst til å kaste poteter på en brud..... :sjarmor:

:ironi:

:ler:

Poteter?! er det virkelig noen som kaster poteter på brudepar? Hva blir det neste? kjøttaker og brun saus? (sånn for ordens skyld, hvis jeg blir invitert til bryllup og får lyst til å kaste en potet; skal den være rå eller kokt? Går pommes frites i nødsfall?)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan kan jeg unngå at gjestene kaster ting på meg etter vielsen?

Egentlig burde jeg bare glede meg til den store dagen, men jeg har i grunn heng meg opp i at jeg ikke vil bli kastet på alt blir like ille:

- Ris

- konfetti

- poteter

- såpebobler

Det jeg er redd for er at noen skal kaste noe og så blir jeg sint og så blir resten av dagen ødelagt bare fordi noen vil holde på tradisjonene og kaste ting på oss.

Jeg vet at dette kan høres utrolig barnslig ut, men nårjeg er ervøs har jeg en egen tendens til å henge meg opp i bagteller og la det overskygge det som egentlig er poenget.

høres veldig dumt ut om man skriver slikt. Vil du ta skade av det? vent eller med å gifte deg.....barnslig er du

Gjest Tita K
Skrevet (endret)

Det er vel egentlig forbud mot å kaste ris på grunn av fuglene. Det burde jo vært et forbud mot konfetti siden det forsøpler før neste par kommer etter oss?

Endret av Tita K
Gjest gjest1
Skrevet
Ja ja, kanskje jeg er banrslig, men min kjære lesker mitt barnslige sinn så vi kommer ikke til å utsette bryllupet til jeg finner på en måte å unngå at noen bruker meg som blink den dagen.

Det er vel egentlig forbud mot å kaste ris på grunn av fuglene. Det burde jo vært et forbud mot konfetti siden det forsøpler før neste par kommer etter oss?

Kommer an på hva slags ris man kaster.

Jeg ser ikke prblemet jeg, om noen kaster noe, hvorfor skal an hisse seg opp over det?

Jeg synes bruder (og nå mener jeg generelt) tar helt av jeg, lager jo et helvete om den minste ting

Gjest gjest1
Skrevet

Mulig jeg er litt utdatert eller noe, men jeg har virkelig aldri hørt om at folk kaster poteter på brudeparet...

Er de kokt? Er det mandelpoteter? Pommes frites?

Gjest Embla s
Skrevet
Mulig jeg er litt utdatert eller noe, men jeg har virkelig aldri hørt om at folk kaster poteter på brudeparet...

Er de kokt? Er det mandelpoteter? Pommes frites?

:ler:

Det samme undrer jeg meg over litt lenger opp. skulle virkelig ønske noen kunne gi et svar på det, for det har jeg lyst til å prøve :ler:

Du trådstarter; hva med å ta med noen skikkelig harde poteter selv, også kaster du så hardt du kan tilbake! Kanskje det kan redde dagen din?

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
Gjest Embla s
Skrevet
Jeg tenkte at jeg kanskje kunne stille med vannpistol og så kjapt hoppe inne i en ventene bil og rase av gårde med min kjære. Dette begynner jo og bli litt action, kanskje det bir moro likevel. ;)

Ja, ikkesant?! :ler:

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
:ler: Endret av Tita K
Gjest Embla s
Skrevet
Min kjære kom akurat fiende inn herog synes det er en strålende idé :ler:

He he, tanken er i allefall morsom! :)

Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang hvor bruden ble rasende da folk kastet ris. Ikke videre sjarmerende... Er vel egentlig det jeg husker best fra hele bryllupet!

Du kan jo ha en paraply/ parasol som du kan slå opp og verne deg bak? :)

Evt løpe etter de som kaster ris på deg og slå dem hardt i hodet med brudebuketten!

Kanskje best å bite tennene sammen og smile dersom det dukker opp ris? I hvertfall bite sammen tennene, for å unngå heimlich-manøveren, ikke videre sjarmerende med en halvkvalt brud som vrir seg på bakken :):overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet

Men bare; hva er problemet med at folk kaster ting? Har man en frykt mot det av psykologisk art er det jo greit nok, men hvis det er fordi man bare på død og liv skal ha kontrollen på alt og har en nøye planlagt regi på hele bryllupet og skal nekte folk nærmest bare for å nekte, så har jeg mindre forståelse. Ingenting blir ødelagt av litt ris? Eller konfetti...

Såpebobler KAN vel kanskje føre til flekker på klærne, så kanskje ris er å foretrekke?

Gjest Embla s
Skrevet

Ja. Det går jo an å stålsette seg for dette. Så vet du at det kanskje blir èn kjip ting på en ellers strålende dag! Og hvis du fokuserer på at folk kaster dette for å bringe hell og lykke til dere som brudepar, så er det jo en hyggelig gest?

:)

Gjest Tita K
Skrevet (endret)
Skrevet

Det virker jo nesten som om trådstarter har en slik "psykologisk greie" som man da kanskje skulle respektere? Men hvordan formidle noe slikt..? Jeg vet ikke, det blir liksom bare for dumt å skrive det noe sted, tror jeg. Du får fortelle folk om det, og ellers syntes jeg ideen om vannpistolen er absolutt genial :sjarmor:

:klem: Ikke la en slik "filleting" ødelegge gleden og forventningene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...