Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har fått tilbud om å låne et hus litt innenfor Nice, ca 20-30 minutter fra sjøen. Noen som har erfaringer med området? Er det noen ndre fine byer i nærheten?

Gjest Gjest
Skrevet

Rivieraen er veldig fin, jeg har vært på ferie der ca ti ganger. Hyggelig i Nice, særlig i gamlebyen. Cannes er jo strålende også, og det er kort vei både til Monaco og til Ventimiglia i Italia hvis dere har bil. I det hele tatt ligger små og store byer som perler på en snor langs kysten der. Oppover i Provence er det veldig fint også og mye å se, små landsbyer som ligger på fjelltopper og sånn. Jeg ville ikke nølt med å takke ja!

Skrevet
Noen som er kjent rundt Grasse?

Vært der en gang, men det er maange år siden. Husker bare at det var en hyggelig og sjarmerende liten by. :) Med ganske kort vei til Cannes.

Skrevet

Jeg elsker Nice og området rundt der!

Nice er perfekt som base og så kan man ENKELT reise rundt fra småby til småby.

Antibes er et must - koselig havneby

Cannes er oppskrytt - men ok å få med seg havnen m luksusyactene

St Rapahel - OK badestrand og slipper reise helt til St. Tropez!

Moncao - rask togtur og artig å få med seg!

Nice er både storby og 'syden' i ett :)

Skrevet

Har vært så vidt innom Grasse, og det så veldig hyggelig ut der. :) Området rundt er også utrolig vakkert! Kjempefint å leie bil og kjøre enten til en av kystbyene eller lenger opp mot fjellene.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var på bilferie i Provence for ett par år siden og da var vi bl.a. innom Grasse som er en veldig koselig by og ett godt utgangspunkt for videre utflukter. Nice ligger også godt til i forholdt til dagsturer om man har bil, i det store og hele så er det korte avstander mellom de ulike landsbyene og byene. Jeg hadde ikke nølt med å takke ja til å låne ett hus i Nice. :tommelsmil:

Skrevet

Bor for tiden i Nice og anbefaller det paa det sterkeste. Stedet er nydelig, kort avstand til Cannes, Antibes og Monaco.

Gamle byen i Nice er koselig og promenaden er fantastisk.

Selv om jeg ikke har bodd her saa lenge saa komme jeg nok til aa bli vaerende en stund :)

Er det forresten noen som vet om noen "trygge" og kjekke utestedet i Nice? Er her nede alene og frem til jeg blir godt kjent med andre hadde det vaert kjekt og hatt en plass aa gaa ut paa der ikke folk folger etter deg hjem. (Det skjedde nemlig forste og eneste gangen jeg har vaert paa byen her :forvirret: ) Og det var ikke til aa anbefalle, ekkelt var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...