AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Er det noen her som har fått leukemi i voksen alder? Hvordan startet symptomene hos dere? Grunnen til at jeg spør er pga endringer i blodprøver og venting på å få komme til hematolog. Anonymkode: c7a89...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hvis blodprøvene dine viser endringer som tilsier leukemi så trykker de på den store røde knappen, og man trenger sjeldent vente noe særlig på å komme til hematolog. I svigermors tilfeller tok hun noen blodprøver fordi hun var så mye syk, og dagen etter ringte de henne for å be henne komme ned på sykehuset og ta fler prøver. Hun fikk ikke dra hjem før de hadde fått svar på hva det var. Da var det akutt leukemi. Det var ingen "venting", henvisning, noen ting. Hun var 67 (og lever i beste velgående i dag), men det var et år med "den ene foten i graven". Anonymkode: b4abb...394 2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Min erfaring med leukemi hos samboer var så snart det var mistanke skjedde alt FRYKTELIG fort. Hans symptom: fatigue, ekstremt lett blåmerker, lavt immunforsvar, følelsen av influensa/kyssesyke. Han hadde ALL. Anonymkode: 7abd0...1e6 2
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #4 Skrevet 33 minutter siden Takk for svar. Jeg tviler nok på at det er noe akutt da jeg mangler et par av symptomene på det. Men jeg har nok iløpet av årene utviklet en grad av helseangst da jeg har opplevd mangel på oppfølging i helsevesenet og mye feiltolkning av prøvesvar(dog ingenting som har vært livstruende). TS Anonymkode: c7a89...3e0
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #5 Skrevet 31 minutter siden Hvis blodprøvene dine viser at du har leukemi, blir man sendt til sykehuset med en gang. Anonymkode: 5b968...9b9 2
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #6 Skrevet 22 minutter siden Ved leukemi er endringene i blodprøvene som regel dramatiske, og det blir ikke noe venting på hematolog. Det blir sjekket videre umiddelbart. Så du kan sannsynligvis ta det med ro mtp leukemi. Anonymkode: 922d4...a85 1
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #7 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar. Jeg tviler nok på at det er noe akutt da jeg mangler et par av symptomene på det. Men jeg har nok iløpet av årene utviklet en grad av helseangst da jeg har opplevd mangel på oppfølging i helsevesenet og mye feiltolkning av prøvesvar(dog ingenting som har vært livstruende). TS Anonymkode: c7a89...3e0 Du må søke hjelp om helseangsten din, det finnes god hjelp for den. Leukemi er det neppe, for det går så fort at du nesten ikke rekker google før du får diagnosen av helsevesenet. (Svigermor hadde AML.) Anonymkode: b4abb...394 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #8 Skrevet 16 minutter siden Jeg hadde symptoner og blodprøver som hintet til en form for blodkreft man lever med (ikke dør av). Fra fastlegen fikk svar på blodprøvene til jeg tok biopsi av beinmargen tok det ikke mer enn en mnd eller så. De fant heldigvis ikke noe galt i beinmargen min, men det er fremdeles noe uforklart med blodet mitt. Det var ganske fælt å vente, og leve i limbo med usikkerheten. Det unner jeg ingen. Men det er ikke noe du kan gjøre noe med, prøve å få minuttene / timene til å gå. Prøve å tenke på noe annet. Så lenge det er plukket opp og du er i løpet trenger ikke du å tenke på noe egentlig. Jeg ble møtt på en veldig god måte hos hematologen. Hvis du vil forberede noe til besøket hos hematolog, så kan jeg anbefale å skrive opp sykdomshistorikk, og symptomhistorikk. Så detaljert du kan. Og gjerne enten finne frem eller ha en kontaktliste til tidligere blodprøver som kan belyse utviklingen. F.eks. tidligere fastleger, eller sykehus som kan ha prøvesvar for deg. Min lege fant relevante blodprøver for meg 7 år tilbake i tid. Lykke til! Anonymkode: 96a7c...9c0
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #9 Skrevet 5 minutter siden For ordens skyld, Google stoler bruker jeg null og nada, heller ikke noe chatgpt eller AI-greier. Der får man jo dødsdommen bare av å ha hoste. Uten å nevne alle symptomene, så er grunnen til at jeg spør egentlig summen av alle symptomene, men jeg har ikke problemer med blåmerker og feberen min er noe sporadisk og ikke så høy. Tviler på at det er akutt leukemi da prøvene har steget over tid og ikke er alarmerende skyhøye. Men summen av symptomer, bl.a nummenheten i ansikt, hender og føtter, svimmelhet, lav feber og diverse annet + blodprøvene fikk meg til å lure når det står en notis med de siste prøvesvarene at det er anbefalt at jeg kommer til hematolog. TS Anonymkode: c7a89...3e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå