Gå til innhold

Emosjonell omsorgssvikt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner med høytfungerende autisme og adhd- opptil 90% strever med PMDD. Sårbar for stress og ptsd gjør at mange blir utbrente

Anonymkode: e3a77...eaa

Hvordan kan jeg gå få frem for å få diagnose? Dps har avslått meg to ganger. Fastlegen har sagt at dps setter diagnoser og er de eneste som kan henvise til psykolog. Det eneste fastlegen kan hjelpe meg med er antidepressiva og eventuelt sende meg videre til vurdering av kjemisk overgangsalder. Litt leit å bli steril når jeg fortsatt er så ung.

Anonymkode: b5dd5...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emosjonell neglekt er nok et større problem en det man har trodd før. Det er også vanskelig for mange å anerkjenne eller forstå hvorfor man har det vanskelig som voksen. Det har kanskje ikke vært spesifikke hendelser i oppveksten man kan peke ut som grunnen til at man har det vanskelig i dag, men sannheten er jo at barn som vokser opp under emosjonell neglekt kan utvikle symptomer på komplekse traumer.

Så kan det for noen bli en tilleggsutfordring at man ikke kan forklare hvorfor man sliter i dag. Man hadde f.eks. mat på bordet, en seng å sove i, ble ikke slått, utsatt for overgrep osv, men har likevel et nervesystem som fungerer tilnærmet som om man har opplevd noen av disse tingene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg jo voksen, men jeg husker jeg spesifikt hadde en følelse som å bli mobbet som barn!  

Men ingen på skolen var egentlig slemme med meg. Men jeg kjente meg ekstremt igjen i alle mobbehistoriene. 

Nå som voksen skjønner jeg jo at det var fordi det var min mor som mobbet meg, jeg bare SKJØNTE det ikke som barn. 

Anonymkode: 3f534...7c6

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...