Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #1 Del Skrevet 9. april 2006 Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Du. Orddeling er ikke en del av det norske språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 9. april 2006 #3 Del Skrevet 9. april 2006 Du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2006 #4 Del Skrevet 9. april 2006 Du. For de ord deling er noe skikkelig tull ball! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 9. april 2006 #5 Del Skrevet 9. april 2006 Kjempefin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orestes Skrevet 9. april 2006 #6 Del Skrevet 9. april 2006 Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig? ← Du skriver rett. Gå ut i verden og spre din kunnskap. Menneskeheten trenger deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinken Skrevet 9. april 2006 #7 Del Skrevet 9. april 2006 Takk til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #8 Del Skrevet 9. april 2006 www.amo.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #9 Del Skrevet 9. april 2006 Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #10 Del Skrevet 9. april 2006 Har visst noe med sms å gjøre også. Men jeg deler ikke ord opp mer der enn jeg gjør ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 9. april 2006 #11 Del Skrevet 9. april 2006 Orddeling er noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #12 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig. Er dette egentlig riktig? :klø: Litt på siden, men likevel ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #13 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig. Er dette egentlig riktig? :klø: Litt på siden, men likevel ... ← Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #14 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i. ← Ja, her inne f.eks., skriver jeg jo 'kjempe' hele tiden. Men jeg ville ikke gjort det i en formell setting, men vet ikke helt om 'kjempe' er et ikke-ord, eller om det bare ikke 'passer seg' like godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 9. april 2006 #15 Del Skrevet 9. april 2006 Orddeling er det verste jeg vet!! Til og med lærerne på skolen driver med denne dritten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #16 Del Skrevet 9. april 2006 Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt ← Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #17 Del Skrevet 9. april 2006 Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller. ← Det var da en voldsomt bastant påstand. Jeg tror det har med engelsk å gjøre. Ikke fordi jeg tror folk kan det så godt, men fordi jeg tror skrivemåter adopteres fra andre språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemmera Skrevet 10. april 2006 #18 Del Skrevet 10. april 2006 Se annen tråd om orddeling på forumet også ("ikke alt kan skrives i to ord...") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå