Gå til innhold

Heter det kjempefin eller kjempe fin?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig? :forvirret:

Du skriver rett.

Gå ut i verden og spre din kunnskap. Menneskeheten trenger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig.

Er dette egentlig riktig? :klø:

Litt på siden, men likevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1
Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig.

Er dette egentlig riktig? :klø:

Litt på siden, men likevel ...

Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest camillo
Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i.

Ja, her inne f.eks., skriver jeg jo 'kjempe' hele tiden.

Men jeg ville ikke gjort det i en formell setting, men vet ikke helt om 'kjempe' er et ikke-ord, eller om det bare ikke 'passer seg' like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orddeling er det verste jeg vet!! Til og med lærerne på skolen driver med denne dritten!! :frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt

Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest1
Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller.

Det var da en voldsomt bastant påstand. Jeg tror det har med engelsk å gjøre. Ikke fordi jeg tror folk kan det så godt, men fordi jeg tror skrivemåter adopteres fra andre språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...