Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig?
Gjest Bellatrix Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Du. Orddeling er ikke en del av det norske språk.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Du. For de ord deling er noe skikkelig tull ball!
Orestes Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 Har lagt merke til at bortimot alle jeg kjenner skriver: Kjempe fint, super søt osv. Jeg har alltid skrevet kjempefint, supersøt osv. Hvem skriver riktig? ← Du skriver rett. Gå ut i verden og spre din kunnskap. Menneskeheten trenger deg!
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #9 Skrevet 9. april 2006 Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #10 Skrevet 9. april 2006 Har visst noe med sms å gjøre også. Men jeg deler ikke ord opp mer der enn jeg gjør ellers.
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #12 Skrevet 9. april 2006 Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig. Er dette egentlig riktig? :klø: Litt på siden, men likevel ...
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #13 Skrevet 9. april 2006 Jeg har lært at man skal skrive 'veldig' i stedet for 'kjempe', skriftlig. Er dette egentlig riktig? :klø: Litt på siden, men likevel ... ← Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i.
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #14 Skrevet 9. april 2006 Jeg oppfatter det som mer riktig. Men jeg synes også man kan se an sammenhengen man skriver i. ← Ja, her inne f.eks., skriver jeg jo 'kjempe' hele tiden. Men jeg ville ikke gjort det i en formell setting, men vet ikke helt om 'kjempe' er et ikke-ord, eller om det bare ikke 'passer seg' like godt.
loffen Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Orddeling er det verste jeg vet!! Til og med lærerne på skolen driver med denne dritten!!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #16 Skrevet 9. april 2006 Huff, er så mange som deler opp ord. Har vel med det engelske språket å gjøre, der deler de jo opp alt ← Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller.
Gjest Gjest1 Skrevet 9. april 2006 #17 Skrevet 9. april 2006 Har ingenting med engelsk å gjøre. De som ikke kan sitt eget morsmål kan i de fleste tilfeller ikke andre språk godt heller. ← Det var da en voldsomt bastant påstand. Jeg tror det har med engelsk å gjøre. Ikke fordi jeg tror folk kan det så godt, men fordi jeg tror skrivemåter adopteres fra andre språk.
Nemmera Skrevet 10. april 2006 #18 Skrevet 10. april 2006 Se annen tråd om orddeling på forumet også ("ikke alt kan skrives i to ord...")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå