Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun fikk mensen da hun var 14 år. 
nå 15,5 år og vokser fortsatt. 
Høyden er nå 178,5 cm og hun er dypt fortvilet over å være så mye høyere enn alle vennene. 
Selv synes jeg bare hun er rå-flott, men det hjelper jo lite hva jeg synes… 

Når er høyden «for høy» for en jente, og når sluttet deres jenter å vokse?

Anonymkode: 80ff7...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min slutte å vokse et halvt år etter at hun fikk mensen. Hun var 13 da hun fikk mensen. Vi var under oppfølging av lege pga noe annet, og de fulgte samtidig med på høyden. Legen sa at de pleier å vokse maks ti cm etter mensen kommer. Det stemte for vår del, i alle all. Tror hun vokste 8 cm ca før det stoppet.

Jeg er selv 180, mannen min er også høy. Men jenta vår ble "bare" 170. Hun fikk mensen så tidlig, da. Jeg fikk den ikke før jeg var over 15, så hadde lang tid til å vokse først... Før var jeg høyere enn alle andre da jeg gikk omkring i byen. Nå er jeg vare gjennomsnittlig, ser det er mange ungjenter som er minst like høye som meg. 

Anonymkode: 0d76c...4b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det ikke hjelper hva du syns, så er det viktig at dere jobber med hva slags tankesett hun har om seg selv, ikke la henne krumme ryggen bare så hun ser kortere ut! 
Selv er jeg «bare» 172, jeg fikk mensen da jeg var 11 år og vokste vel ikke mer enn 3-4 cm etter jeg fikk mensen. 

Anonymkode: 6b41b...0e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun fikk mensen da hun var 14 år. 
nå 15,5 år og vokser fortsatt. 
Høyden er nå 178,5 cm og hun er dypt fortvilet over å være så mye høyere enn alle vennene. 
Selv synes jeg bare hun er rå-flott, men det hjelper jo lite hva jeg synes… 

Når er høyden «for høy» for en jente, og når sluttet deres jenter å vokse?

Jeg har også en høy jente. Hun har vært så mye fortvilet, men nå eier hun det. 
Hun er på samme høyde som datteren din, men har kun vokst et par cm de siste årene,   så tipper veksten går mot slutten. 
Fikk mensen da hun var 13, og er nå 17år. 

Anonymkode: 8ae3f...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noen sammenheng med mensen, for det er stort sprang når jenter får det, ihvertfall alt fra 11 til 15 år. Tviler på at noen slutter å vokse når de er 11 år.

Jeg har en gutt på 16 år, og han vokser ennå, men var lenge blant de minste i klassen.

Ellers er det en formel som visstnok skal  stemme ganske bra, for høyde har jo med foreldrene å gjøre (gener)

Gutt: ((mors høyde + 13 cm) + fars høyde)/2

Jente: ((fars høyde - 13 cm) + mors høyde)/2

Anonymkode: a655d...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Min jente er 17, vokser enda. Hun fikk mensen da hun va 8, og legen var redd for at hun skulle slutte å vokse. Men nesten 10 år senere, vokser hun enda.

Anonymkode: acd61...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har ikke noen sammenheng med mensen, for det er stort sprang når jenter får det, ihvertfall alt fra 11 til 15 år. Tviler på at noen slutter å vokse når de er 11 år.

Jeg har en gutt på 16 år, og han vokser ennå, men var lenge blant de minste i klassen.

Ellers er det en formel som visstnok skal  stemme ganske bra, for høyde har jo med foreldrene å gjøre (gener)

Jøss, den formelen stemte perfekt for min del. Stemte ikke like bra for faren min, han er nesten 194 og begge hans foreldre var under 170. 

Anonymkode: 6b41b...0e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Denne formelen stemmer ikke/er veldig forenklet. Det viser seg for eksempel at høyden til besteforeldre kan bety en hel del.

Anonymkode: b8384...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Min jente fikk mensen når hun var 11 år, har vokst en del etter det, men ser ut til å ha stoppet opp litt det siste året. Hun er nå 168, jeg tipper det vil komme 1-2 cm til. Hun er bare 13 år.

Guttene stoppet rundt 17 års alder. 

Anonymkode: f95d8...034

AnonymBruker
Skrevet

Min jente fikk tidlig mens 11.5 og er kun 162. Håper hun vokser en del mer. Hun er 13 nå. Jeg hadde gitt mye for at hun skulle fått 10ekstra cm jegsynes høye mennesker har en naturlig autoritet. 

Anonymkode: 17275...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min jente fikk tidlig mens 11.5 og er kun 162. Håper hun vokser en del mer. Hun er 13 nå. Jeg hadde gitt mye for at hun skulle fått 10ekstra cm jegsynes høye mennesker har en naturlig autoritet. 

Jeg håper ikke du lar dette temmelig "enkle" inntrykket bli kjent for din datter... 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper ikke du lar dette temmelig "enkle" inntrykket bli kjent for din datter... 🙄

Er det ikke sannhet i det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: acd61...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jo 100% sant. 
høye mennesker har generelt høyere intelligens. Får lettere jobb og får generelt mer goodwill i livet. 
mer kun en fordel å være høy. 
Men ikke alltid personen som er høy selv ser det da…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jo 100% sant. 
høye mennesker har generelt høyere intelligens. Får lettere jobb og får generelt mer goodwill i livet. 
mer kun en fordel å være høy. 
Men ikke alltid personen som er høy selv ser det da…

Ja jeg er og overbevist om at det er noe sannhet i dette. Det er en veldig autoritet i å være høy og kanskje særlig for menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet i 7. klasse…

Alt over 170 er jo over snittet for jenter i Norge (som er høye) så skjønner henne godt…

Anonymkode: 1d7b0...db2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg er og overbevist om at det er noe sannhet i dette. Det er en veldig autoritet i å være høy og kanskje særlig for menn. 

Men man trenger da ikke si det til sin datter for det? Skal man gi de komplekser for noe de kanskje ikke har komplekser for i utgangspunktet?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men man trenger da ikke si det til sin datter for det? Skal man gi de komplekser for noe de kanskje ikke har komplekser for i utgangspunktet?

Ingen har sagt det nei. Men fra en mors perspektiv så hadde jeg ønsket at min datter var høy heller enn lav. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke for kvinner. Tvert i mot er det å være petite (altså både relativt lav og slank) positivt for kvinner. I likhet med at mange kvinner ønsker seg menn som er høyere enn dem selv ønsker mange menn seg kvinner som er lavere enn dem selv, dermed vil flere lave enn høye kvinner bli sett på som attraktive. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er selv 180, mannen min er også høy. Men jenta vår ble "bare" 170. Hun fikk mensen så tidlig, da. Jeg fikk den ikke før jeg var over 15, så hadde lang tid til å vokse først... Før var jeg høyere enn alle andre da jeg gikk omkring i byen. Nå er jeg vare gjennomsnittlig, ser det er mange ungjenter som er minst like høye som meg. 

Anonymkode: 0d76c...4b0

Man skal være rimelig blåst om man ikke skjønner at 180 er langt over snittet for kvinner. 

Anonymkode: a50f7...208

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på gutter og jenter? Min gutt begynte ikke å vokse før han fylte 17. På ett havt år strakk han seg skikkelig 

Anonymkode: bf0db...945

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...