Gå til innhold

Hva spiser dere til lunsj?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke frokost,så spiser vanligvis stor lunsj. 

F.eks. omelett med masse grønnsaker, chiapudding med peanøttsmør + egg ved siden av, havregrøt med egg, en stor salat med fetaost/kylling, middagsrester...

Anonymkode: 80ffc...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å sove så lenge at det er lunsjtid for alle andre når jeg spiser frokost :P (Jobber stort sett kvelder). Så tar jeg heller en tidlig middag. :) Lunsj/frokost blir gjerne brødskiver/rundstykker/boller med ost, syltetøy, skinkeost eller peanøttsmør. :D (Ikke så glad i salte ting om morgenen). 

Skrevet

2 knekkebrød med gulost, noen ganger 3 hvis jeg ikke har rukket å spise det ene til frokost.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke frokost. Til lunsj spiser jeg stort sett 2 eller 3 knekkebrød med ost og skinke/salami, noen agurkskiver og paprika. Innimellom en babybell, noen biter mårpølse eller en liten yoghurt ved siden av. Er sulten igjen til middag mellom 17 og 18, det hender jeg knasker litt grønnsaker samtidig som jeg lager middag. 

Anonymkode: 62a93...9c5

AnonymBruker
Skrevet

2 knekkebrød med for eks. Kremgo som smør, kyllingpålegg og paprika, kokt egg med kaviar eller røkt ørret, annet fiskepålegg, yogurtbowl med bær og litt nøtter ved siden av. Spiser mellom 1-2 tiden, og har middag ved 5 tiden.

Anonymkode: cf6a5...ef2

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt. Jeg spiser det både til frokost, lunsj og kveldsmat. Blir ikke mett av brødskiver. Hender at jeg også spiser musli.

Hvis jeg står opp i 11-12 tiden, så spiser jeg ikke lunsj. Spiser rundt hver 6 time.

Anonymkode: 810b3...633

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Havregrøt. Jeg spiser det både til frokost, lunsj og kveldsmat. Blir ikke mett av brødskiver. Hender at jeg også spiser musli.

Hvis jeg står opp i 11-12 tiden, så spiser jeg ikke lunsj. Spiser rundt hver 6 time.

Anonymkode: 810b3...633

Hvor mye havregrøt spiser du da? For jeg blir ikke mett av tilsvarende mengde kcal i havregrøt som i grovt rugbrød med pålegg. 

Anonymkode: ccaa4...acf

Skrevet

Hjemmelagde snitter med karbonade og løk samt roastbiff med remulade og løk 😀

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt eller kokt egg, skinke og avokado eller yoghurt, epler i terninger og valnøtter. Dagens første måltid. Som du ser så består den ikke av brød eller knekkebrød. 

Anonymkode: d11bc...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha nok proteiner, fett og karbohydrater for å holde ut til middag.

Så min lunsj består oftest av 100 gr cottage cheese blandet med 100 gr Q proteinyoghurt, toppet med chiafrø, gresskarkjerner, bringebær og litt sjokolade. Noen ganger knuser jeg en digestive-kjeks på toppen, noen ganger velger jeg granola eller andre bær/frukt.

Anonymkode: cd2ce...c7f

AnonymBruker
Skrevet

«Alle» nordmenn spiser brød eller knekkebrød. Jeg spiser alltid «middagsmat». Eks kylling og ris, potet og fiskekake, tacolefse med fyll, omelett, salat etc. men nå er jeg rå på å preppe mat. Lage store porsjoner og ha med på jobb. Har mye hjemmekontor også. 

Anonymkode: 3bc1b...072

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor mye havregrøt spiser du da? For jeg blir ikke mett av tilsvarende mengde kcal i havregrøt som i grovt rugbrød med pålegg. 

Anonymkode: ccaa4...acf

Du må ha mer protein og fett i havregrøten. Kok på proteinmelk og ha oppi litt cottage cheese f.eks. ha på nøtter eller smør

Anonymkode: 3bc1b...072

Skrevet

Mye forskjellig. Kan gjerne spise litt brød med pålegg eller havregrøt til lunsj, men helst noe mer proteinrikt som f.eks. bananpannekaker med ekstra protein, kyllingwrap eller tunfisk med grønnsaker. Liker ikke å spise veldig ensidig. Er ikke noe glad i knekkebrød, så det spiser jeg aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Ett beger cotage cheese med blåbær på. Det er dagens første måltid for meg. Dyrt men verd det når det er nok proteiner til å holde meg mett og godt nok til at jeg gleder meg til å spise det…

Anonymkode: bbd0e...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...