AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Tittelen sier sitt. Selv om jeg generelt sett ikke har noen interesse i å følge med på hva andre spiser, har jeg alltid undret meg veldig over at det finnes veldig mange som ikke spiser et ordentlig måltid til lunsj. Det kan for eksempel være at lunsjen består av to knekkebrød med magerost, eller en God Morgen-yoghurt, eller en bitteliten salat uten dressing. Hva er tanken bak det å ikke spise seg mett (for jeg regner jo med at ikke noe av dette gjør en mett og tilfredsstilt etterpå)? Blir man ikke bare skrubbsulten, fysen og ekstremt frustrert de nærmeste timene? For meg er nemlig en mettende lunsj ekstremt viktig. Og mettende for meg er kjøtt/fisk/egg/ost pluss en god del fett, selvfølgelig i tillegg til grønnsaker, og gjerne litt fullkorn, nøtter, frø også. Da er jeg mett helt til middag mange timer senere. Anonymkode: 59a2a...b3e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden For det første har mat mye med vaner å gjøre, det samme har også til en viss grad sultfølelse. Om en "glemmer" å spise eller er vandt til å spise lite blir også kroppen vandt til dette. Kroppen tilpasser seg med å redusere produksjonen av sult-hormonet ghrelin på de tidspunktene du "pleide" å spise. I lønsjtider er jeg på jobb og jeg er "på", og da frister det rett og slett ikke med mye mat, joda jeg har lunsjpause men jeg er overhode ikke interessert i å spise meg stappmett da, det frister ikke litt engang. Kroppen min er vandt til å spise de mengdene jeg spiser og jeg har aldri opplev å bli "hangry" på jobb eller før jeg spiser når jeg kommer hjem. Hjemme kan jeg slappe av i fred og ro og ta meg tid til mat på en annen måte. Vi får bare godta at mennesker er ulike på denne fronten også. Anonymkode: 78f65...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Jeg spiser to grove brødskiver med f.eks. kremost, og masse grønnsaker. Anonymkode: ccaa4...acf
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Salat. Jeg blir VELDIG mett. Det er nesten ikke salat i den. Det er gulrot, mais, oliven, feta, pasta, tomat, bønner og agurk i den. Anonymkode: 9fb90...568
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Spiser yoghurt med musli eller 2-3 knekkebrød. Hvis jeg løper tur, eller trener før jobb, så drikker jeg en proteinshake til frokost, ellers skipper jeg frokost. For meg er det mer enn nok, selv om jeg starter på jobb kl 07, og spiser middag kl 20. Aldri opplevd å bli frustrert eller lignende pga sult. Blir ikke skrubbsulten, men kan bli litt sulten, da spiser jegett knekkebrød eller tar en liten yoghurt. Jeg blir derimot tung i kroppen, trøtt og daff om jeg spiser en tung lunsj. Anonymkode: 2c9be...18b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Spiser sammen med barna i barnehagen jeg jobber i, så som oftest brødskiver med variert pålegg, og en dag i uken varmmat som varierer fra uke til uke. Blir mett, ja. Anonymkode: 7cc4e...6b7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tittelen sier sitt. Selv om jeg generelt sett ikke har noen interesse i å følge med på hva andre spiser, har jeg alltid undret meg veldig over at det finnes veldig mange som ikke spiser et ordentlig måltid til lunsj. Det kan for eksempel være at lunsjen består av to knekkebrød med magerost, eller en God Morgen-yoghurt, eller en bitteliten salat uten dressing. Hva er tanken bak det å ikke spise seg mett (for jeg regner jo med at ikke noe av dette gjør en mett og tilfredsstilt etterpå)? Blir man ikke bare skrubbsulten, fysen og ekstremt frustrert de nærmeste timene? For meg er nemlig en mettende lunsj ekstremt viktig. Og mettende for meg er kjøtt/fisk/egg/ost pluss en god del fett, selvfølgelig i tillegg til grønnsaker, og gjerne litt fullkorn, nøtter, frø også. Da er jeg mett helt til middag mange timer senere. Anonymkode: 59a2a...b3e Havregrøt, knekkebrød med avocado og egg eller kalkunskinke ,litt middagsrester osv Anonymkode: c9969...625
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Jeg spiser lite til lunsj for å kunne spise mer til middag. Får ikke tilfredsstilt sulten om jeg fordeler mer likt ut over dagen. Anonymkode: 30cd2...c05
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden To egg, litt sylta grønt eller heler ingen grønt - sulten og frustrert etter to timer gresk yogurt, cottage cheese, bær og litt nøtter/frø/mct olje - mett og tilfreds lenge kjøttgryte - mett lenge 2 frøknekkebrød med masse ost og kanskje litt paprika - sulten etter to timer ender ofte opp med sjokolade og nøtter til kl 1400-dippen☹️☹️☹️☹️ Anonymkode: 6d4af...586
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden 100g cottage cheese, 100g gresk yoghurt, 1 banan, litt mango i terninger og noen få valnøtter. Anonymkode: f2eaa...3e6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Hjemme og fri.. alltid middagsmat av et slag. Elsker å lage mat. På jobb, lite spiserom og hater oppmerksomhet. Vanlig brødmat med pålegg. Anonymkode: 19cc1...4d5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden To skiver grovbrød med hvitost. Litt paprika, tomat, agurk. I tillegg kommer en frukt eller grønnsak rundt kl 14. Anonymkode: af8b9...046
Grønnsaksvaffel Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden 2 knekkebrød med ost. Jo, jeg blir mett. Ikke stappmett, men mett nok.
Benazim Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): 2 knekkebrød med ost. Jo, jeg blir mett. Ikke stappmett, men mett nok. Mett fram til når?
Grønnsaksvaffel Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Benazim skrev (4 minutter siden): Mett fram til når? Jeg pleier ikke å notere når jeg kjenner det gnager litt, det går jo over. Jeg er ikke skrubbsulten når jeg kommer hjem i 4-tida, og drøyer ofte med å begynne på middagen.
Ms.Squat Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Kan fint gå en hel arbeidsdag uten å spise skikkelig lunsj. På travle dager går det i iskaffe, nøtter eller et knekkebrød med tubeost. Jobber som frisør.
Summeer Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden Prøver å ha en "liten middagsporsjon" med meg til lunsj på jobb. Oftest vegetar av et eller annet slag. Feks daal, ratatouille med kikerter, salat med ovnsbakt søtpotet, feta, hummus og grønnsaker. Har alltid en proteinkilde. Denne uka har det gått i wraps med hummus, stekt haloumi med hot honey, paprika, rødløk og salat, og litt siracha.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Som regel to Wasa Sport+ med f.eks egg og en toppet makrell i tomat. Holder meg mett til rundt 15-16, da kan jeg ta litt nøtter/tørket frukt. Spiser middag mellom 18 og 19. Jeg holder meg lengre mett og stabil i blodsukkeret med knekkebrød enn med vanlig brød eller varm lunsj/salat. Anonymkode: f565a...2c9
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Jeg har 3 knekkebrød med hvitost og et eple. Det er et skikkelig måltid i min bok. Spiser aldri før 12 uansett og så er det jo middag igjen mellom 17 og 18. Anonymkode: 6ef08...395
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå