Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 http://www.thebodyshop.com/bodyshop/browse...tegoryId=search Er dette en solkrem eller er det en vanlig dakrem med faktor. Funker det i såfall like bra som en"ordentlig" solkrem?
Quirky Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Det er en fuktighetskrem med faktor. Skal vel fungere like bra som en solkrem med samme faktor.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 En krem med faktor 15 funker vel som en krem med faktor 15, uansett hva du kaller den Forskjellen på en dagkrem med solfaktor og en solkrem er kanskje at dagkremen gjør andre ting også? Eller det er bare et def.spørsmål? :klø:
Quirky Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 (endret) Forskjellen på en dagkrem med solfaktor og en solkrem er kanskje at dagkremen gjør andre ting også? :klø: ← Jepp. Og denne kremen er "lightweight and non-greasy", mange solkremer kan være litt fete og tunge. Endret 9. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 Ikke helt riktig...fordi om en fuktighetskrem oppgis å ha faktor 15, vil den ikke beskytte like bra som en solkrem med samme faktor, så man bør ikke bruke den som eneste solkrem, men den funker bra som daglig beskyttelse. Jeg vet ikke helt hvorfor, men har lest det mange ganger. Kanskje det rett og slett har med UVA-beskyttelse å gjøre, for faktoren angir kun UVB-beskyttelse. Gode UVA-filtre er stort sett seige og ekle, og gjør kremene fete.
Quirky Skrevet 10. april 2006 #6 Skrevet 10. april 2006 (endret) Ikke helt riktig...fordi om en fuktighetskrem oppgis å ha faktor 15, vil den ikke beskytte like bra som en solkrem med samme faktor, så man bør ikke bruke den som eneste solkrem, men den funker bra som daglig beskyttelse. Jeg vet ikke helt hvorfor, men har lest det mange ganger. Kanskje det rett og slett har med UVA-beskyttelse å gjøre, for faktoren angir kun UVB-beskyttelse. Gode UVA-filtre er stort sett seige og ekle, og gjør kremene fete. ← Elphaba kan mer om dette enn noen andre jeg vet om, så jeg tok nok feil. Endret 10. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Forresten har Vichy solfaktor til ansiktet med høy faktor, og som er helt flytende. Jeg kjøpte også noe liknende hos L'Oreal da jeg dro på ferie sist, med spf 20. Det er fortsatt ikke noe liknende system for merking av UVA-beskyttelse; jeg har solkrem for ansiktet fra Vichy med spf30, men den gir kun ca. 10 i beskyttelse mot UVA-stråling. Dette er faktisk regnet for å være høyt, men ikke bra nok, all den tid det faktisk er UVA-strålene som er de skumle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå