Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid med blastocyst, men mistet. Nå skal det snart forsøkes med fryst egg. Er de eggene som fryses ansett som litt dårligere enn det som ble brukt på fersk forsøk?

Anonymkode: b711e...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ble gravid med blastocyst, men mistet. Nå skal det snart forsøkes med fryst egg. Er de eggene som fryses ansett som litt dårligere enn det som ble brukt på fersk forsøk?

Dette vil jo variere veldig fra person til person, men de pleier å sette inn det beste, som de har størst tro på, først. De som fryses kan være tilnærmet lik kvalitet, eller de kan være dårligere. Embryoer de ikke har tro på vil heller ikke bli fryst ned (stort sett). Men er ikke alltid sånn at det som ser best ut/vurderes høyest er det det blir barn av.

Fra egen erfaring; Mitt første forsøk fikk jeg 3 blastocyster. 4AA satt inn, 3AA og 3AB fryst. Ble gravid på første og siste, men mistet. 

Andre forsøk; 7 3dagers embryoer, hvorav 4 excellent, 2 good og 1 average. 1 excellent satt inn, MA. Ikke satt inn flere av disse enda.

Tredje forsøk; 2 3 dagers embryoer, fikk kun vite antall celler og grad av fragmentering. 10 cellers satt inn, ble til datteren min. 8 cellers med lite fragmentering fryst, ruger på dette nå. 

Om du spør klinikken din så kan du få informasjon om kvaliteten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fryste er ikke nødvendigvis ansett som dårligere enn det som ble satt inn ferskt. I ferskforsøk så setter de inn det av embryoene som de anså som best der og da. Det kan ha vært tre 4aa embryoer de hadde å velge mellom. 
Du må også ta i betraktning at det faktisk er det bedre sjanse for å lykkes med et FET, siden kroppen da ikke har vært igjennom belastningen egguttaket er. 

Anonymkode: 3438a...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...