Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som føler at du er i en slags konkurranse med samboer? Jeg tenker den som gjør ting først av dere, være fysisk sterkest, mest utholden? Jeg føler jeg må skynde meg for å bli den første som for eksempel overnatter ute i skogen i telt etc. 

Null mening hvorfor det har blitt slik. Muligens fordi det er mangel på fysisk nærhet over flere år?

Anonymkode: de0ad...e74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men må si det høres slitsomt og destruktivt ut.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker den som gjør ting først av dere, være fysisk sterkest, mest utholden? Jeg føler jeg må skynde meg for å bli den første som for eksempel overnatter ute i skogen i telt etc. 

Muligens fordi det er mangel på fysisk nærhet over flere år?

Nei. Dette kan du ikke unnskylde med mangel på fysisk nærhet.

Anonymkode: 1c16a...9fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, dette høres absurd ut og jeg ser for meg veldig mange rare utslag det kan gi når du bruker "skynde deg å overnatte i skogen først" som et eksempel. At man blir grepet av konkurranseinstinkt om man spiller et spill eller er med på quiz er forståelig, men i hverdagen? Nei, tror ikke det er veldig vanlig. Som mann og kvinne har man jo ofte forskjellig fysiske utgangspunkt også, men dere er kanskje to jenter? Kanskje litt mer vanlig å konkurrere blant venninner, så vet ikke om noe slikt lettere kan  "forplante" seg i et forhold med like kjønn.

Anonymkode: 6e228...f25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, dette høres absurd ut og jeg ser for meg veldig mange rare utslag det kan gi når du bruker "skynde deg å overnatte i skogen først" som et eksempel. At man blir grepet av konkurranseinstinkt om man spiller et spill eller er med på quiz er forståelig, men i hverdagen? Nei, tror ikke det er veldig vanlig. Som mann og kvinne har man jo ofte forskjellig fysiske utgangspunkt også, men dere er kanskje to jenter? Kanskje litt mer vanlig å konkurrere blant venninner, så vet ikke om noe slikt lettere kan  "forplante" seg i et forhold med like kjønn.

Anonymkode: 6e228...f25

Heterofilt forhold, men nesten like høye. Hadde han vært mye høyere tror jeg kanskje ikke jeg hadde tenkt slik..Tenkte ikke slik tidligere. Vært i forholdet i ganske mange år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Eh nei 😂

Anonymkode: e09c2...e06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heterofilt forhold, men nesten like høye. Hadde han vært mye høyere tror jeg kanskje ikke jeg hadde tenkt slik..Tenkte ikke slik tidligere. Vært i forholdet i ganske mange år nå.

Hva f@en har dette med høyden hans å gjøre? 😆 

Virker som et destruktivt forhold! Jeg kunne konkurrere med eksen min om hvem som var ferdig først når han vasket badet og jeg vasket kjøkkenet f.eks, men da var vi begge enige om det, og hadde en "klar,ferdig,gå-start", gjorde det bare av og til når begge var super demotiverte.. men aldri hørt om noen som konkurrerer med mannen sin på sånne ting, å iallefall ikke pga. HØYDEN hans 😆😆😆

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Konkurranse? Nei, virkelig ikke. 

Anonymkode: 7c01b...061

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei, det høres helt utmattende ut💀

Anonymkode: 47bd7...dbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det flere som føler at du er i en slags konkurranse med samboer? Jeg tenker den som gjør ting først av dere, være fysisk sterkest, mest utholden? Jeg føler jeg må skynde meg for å bli den første som for eksempel overnatter ute i skogen i telt etc. 

Null mening hvorfor det har blitt slik. Muligens fordi det er mangel på fysisk nærhet over flere år?

Sterkest og mest utholden? Den første gangen de fleste av oss overnatter i telt (ikke årlig, men sånn «her i livet») er da når vi er små og søte og i barnehagealder? 

De færreste ting et moderne menneske foretar seg på fritiden i Norge i 2026 er en indikasjon på annet enn kjedsomhet i vårt luksusliv. Hva, presis, er det du har valgt å tro krever «styrke og utholdenhet»?

Anonymkode: 671b7...d6d

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min utviklet etterhvert et ekstremt styringsbehov hvor hun aldri kunne godta noen ting jeg gjorde. Hvis jeg booket hotell så kunne hun sitte oppe hele natta i håp om å finne noe billigere sånn at det var hun som hadde booket. Hvis jeg pakket bilen til ferie så måtte hun ta alt ut av bilen og pakke det på nytt på sin måte.

Med det som resultat at hun var ødelagt dagen etter og sluttet å fremstå som kjæreste eller kvinne, men som en usikker tenåringsgutt med markeringsbehov.

Vi er ikke sammen lengre.

Anonymkode: 34701...6b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, vi er et team, opptatt av å gjøre hverandre gode. 

Jeg har vært i et forhold der mannen liksom måtte kunne mer enn meg, og ble sur om jeg kunne noe han ikke kunne. Da jeg vant over ham i tp ville han aldri spille tp igjen. Jeg mistenkte forøvrig bestandig at han pugget spørsmål og svar på slike spørrespill, men siden vi varierte mellom så mange ulike varianter i vennekretsen klarte han etterhvert ikke å huske svar på alt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som dere er søsken? Aldri opplevd dette, men jeg følte eksen satte livet mitt i fare fordi han skulle og måtte slå meg i tennis. Med serven da. 

Anonymkode: 2dae2...a7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det høres ut som dere er søsken? Aldri opplevd dette, men jeg følte eksen satte livet mitt i fare fordi han skulle og måtte slå meg i tennis. Med serven da. 

Anonymkode: 2dae2...a7b

Den tanken har ikke slått meg, men ref at vi ikke er intime lenger?  Kan det være en greie???.....nei, jeg syns ikke dette er sjarmerende. Jeg følger han ikke på sosiale medier fordi jeg føler han deler mer der med venner osv enn han gjør m meg i det "virkelige liv". 

Tips til hvordan jeg kan  bli mer kvinnelig?...aner ikke om det er det han behøver...Jeg som dame bærer alltid bæreposene på butikken...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksen min utviklet etterhvert et ekstremt styringsbehov hvor hun aldri kunne godta noen ting jeg gjorde. Hvis jeg booket hotell så kunne hun sitte oppe hele natta i håp om å finne noe billigere sånn at det var hun som hadde booket. Hvis jeg pakket bilen til ferie så måtte hun ta alt ut av bilen og pakke det på nytt på sin måte.

Med det som resultat at hun var ødelagt dagen etter og sluttet å fremstå som kjæreste eller kvinne, men som en usikker tenåringsgutt med markeringsbehov.

Vi er ikke sammen lengre.

Men gjorde du noe som kunne ha "utløst" oppførselen? Dette har kun pågått de siste 2 årene...(han begynte å trene for 4 år siden og har blitt en veldig atletisk type) - jeg vet ikke om det er treningen hans som har utløst det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sterkest og mest utholden? Den første gangen de fleste av oss overnatter i telt (ikke årlig, men sånn «her i livet») er da når vi er små og søte og i barnehagealder? 

De færreste ting et moderne menneske foretar seg på fritiden i Norge i 2026 er en indikasjon på annet enn kjedsomhet i vårt luksusliv. Hva, presis, er det du har valgt å tro krever «styrke og utholdenhet»?

Anonymkode: 671b7...d6d

Typ overnatte ute alene på turer i ødemarka for seg selv. Det har vel klikket for meg. 40 års krise??.. har aldri hatt noen trang til villmarksliv, men vi mennesker er jo egentlig skapt til det såå.. Han går lange fjellturer (begynte med det for 1 år siden) og dro en kun på solo utenlandsturer i 2 år for å "finne seg selv rett etter covid var over", mens jeg satt her alene hjemme. Følte meg mer og mer tilsidesatt. 

Jeg har lyst til å gå flere aleneturer i fjellet før jeg går med han (utelukkende fordi han er så fjellvant nå - står på ski i fjellet og), men samtidig ønsker jeg egentlig ikke å gå fjellturer pga fare for å ikke overleve etc...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ??

Anonymkode: 1cf4c...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så sært…

Anonymkode: 27668...894

AnonymBruker
Skrevet

Høres destruktivt ut.

Eneste gangen jeg kan merke "konkurranse" instinktene til mannen min er når vi spiller fart/biljard etc. Han er en dårlig vinner, men på en humoristisk og morsom måte 🤭

Anonymkode: 79574...3d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men gjorde du noe som kunne ha "utløst" oppførselen? 

Jeg vet ikke. Jeg tro bare at hun mistet respekten for meg og iboende kontroll-mani som hun har arvet fra foreldrene fikk fritt spillerom når hun ikke lengre satte pris på meg eller mitt bidrag.

Jeg gjorde sikkert mange feil i relasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...