villemo69 Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Er det noen her som vet hvor man får kjøpt ferdig farget marsipan? Og hvor holdbar er ferdig laget marsipan og hvordan oppbevarer man det? Skal lage kake til konfirmasjon og tenkte jeg skulle lage unna pynten litt i forveien.
~umulia~ Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Har sett ferdigfarget marsipan på ultra på bryn i hvertfall. De var pakket i pakker med 4-5 forkjelligfargede marsipanpølser. Aner ikke hvor lang holdbarhet de har, men ganske lang tenker jeg. Det er jo stortsett bare mandler og sukker. Ferdiglagede figurer ville jeg oppbevart i lufttett boks i kjøleskapet.
melina Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 (endret) Tror du får kjøpt det på de fleste litt større matbutikkene. Så det på Coop mega her om dagen. Endret 9. april 2006 av melina
rugrat Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Mega har, ja, og de fleste konditorier, vil jeg tro. Ferdiglagde marsipanfigurer ville jeg oppbevart i tett pappeske i kjøleskapet, da pappen tiltrekker seg fuktighet og marsipanen ikke blir svett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå