Gå til innhold

Bruker du søppelsekk i dunken?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har kommunale søppeldunker som blir tømt, bruker du sekk i dunken eller putter du sekker løst oppi? 

Anonymkode: 8108e...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger søppelposer, sekker og div løst oppi ja 😊

• Liker 4
Skrevet

Sorterer alt i forskjellige poser som ligger løse i dunken. Slik vårt system og våre dunker er ser jeg ingen vits med sekk i dunken

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke en gang om det finnes store nok sekker i vanlig handel til at de passer til våre søppeldunker. Har aldri sett noen som bruker det (Den ville jo i så fall være synlig over kanten) og jeg ser ikke helt poenget heller. Dunken er jo tett i bunnen og tømmes direkte i bilen. Vi vasker dunkene med jevne mellomrom og ber om nye dersom de sprekker eller lignende slik at ting kan lekke ut og insekter/skadedyr kan komme inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sekk til selve dunken, men restavfall som kastes, er i bossposer, og matavfall i matavfallsposer.

Bruker ingen pose på papp og papir. Og plast leveres i bossekker som vi får utdelt. 

Anonymkode: 57681...6bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen søppelsekk i dunken. 

Anonymkode: 6f59c...5f5

AnonymBruker
Skrevet
Sofiei skrev (3 timer siden):

Sorterer alt i forskjellige poser som ligger løse i dunken. Slik vårt system og våre dunker er ser jeg ingen vits med sekk i dunken

Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan ikke si at dunken vår er videre sølete. Ingen lukt, så da holder det i massevis for meg. Samt at det da faktisk blir mindre plast

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så vi skal bruke enorme mengder plast helt unødvendig for å ha "mindre sjanse for søl i dunken"?🙄

Anonymkode: b7dc4...e35

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Den dunken det faktisk er en viss risiko for søl i, i alle fall hos oss, er matavfallsdunken, og der skal det i alle fall ikke brukes noen ekstra sekk. 

Dunkene for restavfall, glass/metall og papir får minimalt med søl. Til restavfallet bruker vi bare tynne søppelposer på rull som vi har i søppelkurvene inne, og som kastes rett i dunken.  

• Liker 2
Skrevet

Papir og papp-løst i spannet

Resavfall- plastposer knyttet

Matavfall- papirposer

Glass/metall- løst i dunken

Plastik- i store sekker som vi får utdelt, settes ut når det er henting.

Har vel ikke brukt søppelsekk på minst 20 år siden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vi skal bruke enorme mengder plast helt unødvendig for å ha "mindre sjanse for søl i dunken"?🙄

Anonymkode: b7dc4...e35

Jeg vil heller det enn å vaske dunk hvertfall. Hele dunken er for mye plass etter min mening da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her henter de ikke eks matavfall hvis de ser eks en hadde hatt en sekk i matavfall dunken, da hadde vi fått avik. Sæ

Så vi vasker dunkene når vi ser behov

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (Akkurat nå):

Her henter de ikke eks matavfall hvis de ser eks en hadde hatt en sekk i matavfall dunken, da hadde vi fått avik. Sæ

Så vi vasker dunkene når vi ser behov

Jeg mener restavfalldunk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil heller det enn å vaske dunk hvertfall. Hele dunken er for mye plass etter min mening da. 

Her hadde du da fått lapp på dunken hvis du hadde gjort det at søppel ikke blir hentet, eller evnt ekstra gebyr pga søppel ikke er rett sortert

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener restavfalldunk. 

Da må det evn kansje hvis de tillater gjennomsiktig og den må ikke sitte fast på dunken. For de ska kunne bare trille dunken på og alt ska da bli tømt it uten at de behøver å ha hendene i dunken

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det finnes store nok sekker 🙂. Spyler ut/vasker alle tre søppeldunkene vår og høst.

Anonymkode: 6e808...c0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen sekk til selve dunken, men restavfall som kastes, er i bossposer, og matavfall i matavfallsposer.

Bruker ingen pose på papp og papir. Og plast leveres i bossekker som vi får utdelt. 

Anonymkode: 57681...6bf

Samme her, pluss at vi har en egen dunk til glass og metall. Denne tråden minner meg på at jeg snart må spyle dunkene. Særlig dunken til matavfall trenger en overhaling nå og da for ikke å lukte vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør det noe om disken lukter vondt egentlig? Skal ikke være rent der uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør det noe om disken lukter vondt egentlig? Skal ikke være rent der uansett. 

Dunken 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...