AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #1 Skrevet i går, 08:46 Du som har kommunale søppeldunker som blir tømt, bruker du sekk i dunken eller putter du sekker løst oppi? Anonymkode: 8108e...68f
Sniff76 Skrevet i går, 08:49 #2 Skrevet i går, 08:49 Legger søppelposer, sekker og div løst oppi ja 😊 4
Sofiei Skrevet i går, 09:04 #3 Skrevet i går, 09:04 Sorterer alt i forskjellige poser som ligger løse i dunken. Slik vårt system og våre dunker er ser jeg ingen vits med sekk i dunken 1
Leo Skrevet i går, 09:31 #4 Skrevet i går, 09:31 Vet ikke en gang om det finnes store nok sekker i vanlig handel til at de passer til våre søppeldunker. Har aldri sett noen som bruker det (Den ville jo i så fall være synlig over kanten) og jeg ser ikke helt poenget heller. Dunken er jo tett i bunnen og tømmes direkte i bilen. Vi vasker dunkene med jevne mellomrom og ber om nye dersom de sprekker eller lignende slik at ting kan lekke ut og insekter/skadedyr kan komme inn.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #5 Skrevet i går, 09:36 Ingen sekk til selve dunken, men restavfall som kastes, er i bossposer, og matavfall i matavfallsposer. Bruker ingen pose på papp og papir. Og plast leveres i bossekker som vi får utdelt. Anonymkode: 57681...6bf 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Nei, ingen søppelsekk i dunken. Anonymkode: 6f59c...5f5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Sofiei skrev (3 timer siden): Sorterer alt i forskjellige poser som ligger løse i dunken. Slik vårt system og våre dunker er ser jeg ingen vits med sekk i dunken Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på Anonymkode: 8108e...68f
Sofiei Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på Anonymkode: 8108e...68f Kan ikke si at dunken vår er videre sølete. Ingen lukt, så da holder det i massevis for meg. Samt at det da faktisk blir mindre plast 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på Anonymkode: 8108e...68f Så vi skal bruke enorme mengder plast helt unødvendig for å ha "mindre sjanse for søl i dunken"?🙄 Anonymkode: b7dc4...e35 4
Ullvott Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på Anonymkode: 8108e...68f Den dunken det faktisk er en viss risiko for søl i, i alle fall hos oss, er matavfallsdunken, og der skal det i alle fall ikke brukes noen ekstra sekk. Dunkene for restavfall, glass/metall og papir får minimalt med søl. Til restavfallet bruker vi bare tynne søppelposer på rull som vi har i søppelkurvene inne, og som kastes rett i dunken. 2
moomino Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Papir og papp-løst i spannet Resavfall- plastposer knyttet Matavfall- papirposer Glass/metall- løst i dunken Plastik- i store sekker som vi får utdelt, settes ut når det er henting. Har vel ikke brukt søppelsekk på minst 20 år siden 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så vi skal bruke enorme mengder plast helt unødvendig for å ha "mindre sjanse for søl i dunken"?🙄 Anonymkode: b7dc4...e35 Jeg vil heller det enn å vaske dunk hvertfall. Hele dunken er for mye plass etter min mening da. Anonymkode: 8108e...68f
moomino Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Mindre sjanse for søl i dunken tenkte jeg på Anonymkode: 8108e...68f Her henter de ikke eks matavfall hvis de ser eks en hadde hatt en sekk i matavfall dunken, da hadde vi fått avik. Sæ Så vi vasker dunkene når vi ser behov 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden moomino skrev (Akkurat nå): Her henter de ikke eks matavfall hvis de ser eks en hadde hatt en sekk i matavfall dunken, da hadde vi fått avik. Sæ Så vi vasker dunkene når vi ser behov Jeg mener restavfalldunk. Anonymkode: 8108e...68f
moomino Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil heller det enn å vaske dunk hvertfall. Hele dunken er for mye plass etter min mening da. Anonymkode: 8108e...68f Her hadde du da fått lapp på dunken hvis du hadde gjort det at søppel ikke blir hentet, eller evnt ekstra gebyr pga søppel ikke er rett sortert 1
moomino Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener restavfalldunk. Anonymkode: 8108e...68f Da må det evn kansje hvis de tillater gjennomsiktig og den må ikke sitte fast på dunken. For de ska kunne bare trille dunken på og alt ska da bli tømt it uten at de behøver å ha hendene i dunken
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden Tror ikke det finnes store nok sekker 🙂. Spyler ut/vasker alle tre søppeldunkene vår og høst. Anonymkode: 6e808...c0d 1
Pawn Hearts Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen sekk til selve dunken, men restavfall som kastes, er i bossposer, og matavfall i matavfallsposer. Bruker ingen pose på papp og papir. Og plast leveres i bossekker som vi får utdelt. Anonymkode: 57681...6bf Samme her, pluss at vi har en egen dunk til glass og metall. Denne tråden minner meg på at jeg snart må spyle dunkene. Særlig dunken til matavfall trenger en overhaling nå og da for ikke å lukte vondt.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden Hvorfor gjør det noe om disken lukter vondt egentlig? Skal ikke være rent der uansett. Anonymkode: 8108e...68f
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor gjør det noe om disken lukter vondt egentlig? Skal ikke være rent der uansett. Anonymkode: 8108e...68f Dunken Anonymkode: 8108e...68f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå