AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Barnet vårt har gått på samme barnehage i 3 år nå, og vi har vært storfornøyde med alle de ansatte på avdelingen hennes. Hun skal begynne på skolen til høsten og vi ønsker veldig gjerne å gi alle de ansatte en liten gave som takk for den fantastiske jobben dere har gjort. Hvert år har det vært vanlig at alle foreldrene i avdelingen gir en liten sum, også handler en av foreldrene inn felles gaver til alle de ansatte. Vi skal selvfølgelig være med på dette, men ettersom dette er siste året for datteren vår, ønsker vi å gi en personlig gave for å vise vår takknemlighet. Er dette greit? Og evt forslag til hva man kan gi? Anonymkode: e7688...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Har de lov å ta i mot gaver? Det er mye bedre å kjøpe noe godt de alle kan ha på pauserommet. Anonymkode: 437ba...d64 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Dette er mitt første barn, så jeg har null erfaring sånn sett og jeg vet ikke om dette er vanlig så det er derfor jeg gjerne vil høre om det er flere som gjør dette. Synes jo bare det er en koselig ting å gjøre. Anonymkode: e7688...8fc
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Du kan gi en liten gave, såfremt den ikke er for dyr. Anonymkode: 222e6...aac
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Jeg blir mest glad for et kort som barnet har tegnet og noen fine ord. For å si det direkte så har jeg nok kopper og nips. Liker spiselige ting og saker som brukes opp. En god håndkrem kan jeg jo bare legge på jobb dersom jeg får en jeg ikke vil/kan bruke selv, så det går ikke i søpla. Mens den 1683635tusende koppen havner fort på loppis. Anonymkode: b1512...01a 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Ja vi tenker bare en liten boks med sjokolade, blomster og en tegning/kort laget av barnet til hver av dem. Andre forslag tas gjerne i mot. Anonymkode: e7688...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Vi får ofte konfekt. Har også fått en fin potteblomst. Det syns jeg var koselig. Den vokste seg stor og fin gjennom sommeren. Vi har også fått fruktre til barnehagen. Både epletrær og ripsbusker. Det krever jo litt arbeid og man må ha en passende plass, men barna elsker å være med å stelle treet. De snakker om treet fra "Anna og Per", selv om de ikke en gang var i bhg når Anne og Per gikk der. Anonymkode: 8af52...ba7 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Takk for alle svar så langt! Fint å få svar fra barnehageansatte, og få vite at dere mottar slike gaver og at dere synes det er koselig. Anonymkode: e7688...8fc
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Jobbet i bhg i 20 år. Har mottatt gaver. Som regel spiselige og drikkelige gaver. Til og med vin. Ingen som ser det så det var helt ok. Jeg selv ga dyr konfekt og sjokolade til hver ansatt på avd og hyggelig kort. Og samme på skolen. Til assistent ga jeg alltid påskeegg og julegave. Med masse digg oppi. Ble nok fort 5-600. Og kopp med hyggelig skrift på. Gi gjerne gave og kort. Settes pris på:-) Anonymkode: 053c0...0a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har de lov å ta i mot gaver? Det er mye bedre å kjøpe noe godt de alle kan ha på pauserommet. Anonymkode: 437ba...d64 Selvfølgelig er det lov!! Anonymkode: 053c0...0a8
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det lov!! Anonymkode: 053c0...0a8 Ikke en selvfølge det. I helse har vi ikke lov. Anonymkode: 437ba...d64 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke en selvfølge det. I helse har vi ikke lov. Anonymkode: 437ba...d64 Varierer nok litt fra sted til sted men de fleste har lov å motta gaver så lenge det er lav verdi. Kommunale ansatte i Oslo kan motta gaver som har "ubetydelig sum" noe jeg til slutt kom frem til etter mye søking at de mente under 1000 kr 😄 TS vi ga en liten gave til de ansatte når vi sluttet på småbarn, med et kort til som barnet laget selv med en personlig hilsen i. Tror vi la oss under 300kr per person så det sikkert ikke skulle være dyrere enn det var lov. Vet andre har gitt gave til avdelingen som er noe de kan ha i barnehagen, utstyr, bøker eller leker feks så det er også et tips Noen tips til personlige gaver jeg har sett rundt omkring er feks konfekt, te/kaffe, ulltøy, votter/hansker, vanter/hals i ull, smykker, blomster, plante, legoblomster, håndkrem, oljer/krydder. Du kan jo se litt i juleforumet for ideer til litt generelle gaver de fleste kan like 😄 Anonymkode: eb619...009 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Jeg gir sommergave og julegave til alle de som jobber på avdelingen til mini. Det er typisk 1-2 bokser med «fancy» brus, litt sjokolade, skrapelodd, hårstrikk, tyggis, leppepomade fra et litt «eksklusivt» merke, etc. i en fin pose med et kort som barnehagebarnet har laget/ et bilde av barnet og en personlig hilsen til hver av dem bakpå. Cirka 200kr per person. Jeg har null forventninger til at dem tar vare på dette, men veit at det settes pris på. Vet også at enkelte har bildene/ kortene i skapet sitt på jobb. Målet er å ikke gi noe de må gjøre noe med, for å si det sånn. Ikke noe plastræl eller noe som tar opp plass i hjemmet. Anonymkode: 5b23a...284 1
Stavangerrrr Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Så koselig, vit at det settes stor pris på ❤️ Der jeg jobber er det nå blitt slik at foreldrene ordner en fella gave, synes det er fint, særlig for de barna som ikke kommer med noe, det er ikke forventet å få noe, men har opplevd at barn har blitt forlegne når andre barn kommer stolt inn med gave og de selv ikke har. Dersom det blir gitt en felles gave fra alle vil jeg foreslå å gi en gave til avdelingen, bøker med en liten hilsen i er en veldig kjekt, hver gang jeg åpner en bok og leser en hilsen fra et barn så varmer det, selv om det er flere år siden de sluttet ❤️
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Når våre har sluttet har vi gitt et kort hvor vi har skrevet hva barnet sier om de forskjellige ansatte, samt kurv med godis, frukt, drikke, kaffe/te, et flakslodd til hver etc. Alltid blitt tatt godt imot. Å gi en kopp, eller annet nips er dumt. De får så mye greier, så best å gi noe som skal konsumeres. Anonymkode: ec6f1...c38 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gir sommergave og julegave til alle de som jobber på avdelingen til mini. Det er typisk 1-2 bokser med «fancy» brus, litt sjokolade, skrapelodd, hårstrikk, tyggis, leppepomade fra et litt «eksklusivt» merke, etc. i en fin pose med et kort som barnehagebarnet har laget/ et bilde av barnet og en personlig hilsen til hver av dem bakpå. Cirka 200kr per person. Jeg har null forventninger til at dem tar vare på dette, men veit at det settes pris på. Vet også at enkelte har bildene/ kortene i skapet sitt på jobb. Målet er å ikke gi noe de må gjøre noe med, for å si det sånn. Ikke noe plastræl eller noe som tar opp plass i hjemmet. Anonymkode: 5b23a...284 Så utrolig koselig gjort! Her jeg jobber, er det mange innvandrer som har barn i bgh, og for dem er det nok ingen kultur med å gi litt oppmerksomhet til de ansatte når barna slutter. Men det er helt greit, innvandrerforeldre er utrolig takknemlige i retur for alt mulig - spesielt i de asiatiske. De er overstrømmende glad for alle beskjeder og samtaler, og det er i deres kultur å være slik - men det gjør også at de er utrolig hyggelig å samarbeide med Anonymkode: 3b7ff...73e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Bestill pizza til en felles lunsj til alle. Eller kjøp inn is, jordbær, nonstop. Avtal med styrer når det passer best. En kurv til pauserommet med frukt, bær, nøtter, sjokolade, te. Hvis du gir gave til hver enkelt: god sjokolade, kaffe/te, fine stearinlys eller telys. Velg et par ting. Et felles kort, gjerne med tegning eller barnet pynter kortet. Anonymkode: 4dca1...4fe
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bestill pizza til en felles lunsj til alle. Eller kjøp inn is, jordbær, nonstop. Avtal med styrer når det passer best. En kurv til pauserommet med frukt, bær, nøtter, sjokolade, te. Hvis du gir gave til hver enkelt: god sjokolade, kaffe/te, fine stearinlys eller telys. Velg et par ting. Et felles kort, gjerne med tegning eller barnet pynter kortet. Anonymkode: 4dca1...4fe Jeg synes det er koseligere å få med noe hjem. Spiser uansett minst mulig usunt i arbeidstiden Anonymkode: 59866...2f1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden En plante eller kort med positive ord om den ansatte. kortene jeg har fått opp gjennom tida tar jeg godt vare på. Godt å ta frem når en trenger motivasjon også😊 Har fått plante noen ganger, og da tenker jeg på det barnet nesten hver gang jeg vanner den. En av plantene har jeg fortsatt etter 5 år. jeg syntes egentlig spiselige eller drikkenes gaver er de verste å få. Det kan være mange grunner til at de ikke treffer hos mottaker. Anonymkode: fb29e...590
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #20 Skrevet 56 minutter siden Hos oss så har stort sett en forelder i skolestarter gruppa tatt initiativ til felles gave. Ett år var det litt flere skolestartere og vi slang i 250,- hver og kjøpte gavekort på byens restauranter. Det var ikke nok til en helaften, men absolutt nok til at de ansatte kunne spise en rett eller ta et par drinker hver. Jeg kalte det for "tilskudd til sommeravslutning" og så ga vi det på sommeravslutningen 🎉🥰 Jeg vet at de satte veldig pris på den gaven, stort sett så er gaven de får et tilskudd til barnehagen. For eksempel ett år så kjøpte vi plantekasser, jord og masse forskjellige frø 🥕🥔 Et annet år så kjøpte vi ei tralle som en mamma som også jobbet i bhg skrøyt av. Jeg hadde barn i den barnehagen i 10 år, og det var de samme som jobbet der når første begynte og når sistemann sluttet. Anonymkode: a25fa...b34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå