Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi må leie bil om en måneds tid, og vi skal kjøre en strekning på totalt 200 mil (+/- 20 mil). Her i området har vi følgende biltuleiefirmaer:

Avis

Budget

Europcar

Hertz

Rent-a-wreck

Har du erfaring med noen av disse? Kan de anbefales eller advares mot?

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg har gode erfaringer med Rent-a-wreck, da jeg alltid har leid hos de, etter å ha ringt rundt hos flere og hørt på pris. De er alltid billigst, og dette med "wreck" er bare en gimmick etterhvert, bilene er like gode som andre steder, selv om de ikke alltid er under 5 år gamle. De er også tilpasningsdyktige når det gjelder tidspunkt for å ha bilen, de gir gode rabatter og det går alltid an å prute litt på prisen. De har også gode priser på fri kilometer, noe som sannsynligvis vil være en fordel for dere, når dere skal kjøre såpass langt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk Varg-Menja.

Vet du hvordan de er om bilen mot formodning skulle bryte sammen? Det står så lite informasjon på hjemmesidene deres!

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Godt spørsmål, men det aner jeg faktisk ikke, siden det aldri har skjedd... Men de pleier å være flinke til å ta ting på sparket, dersom det blir endringer, så jeg regner med at de er fleksible. Så bør du også betale for den forsikringen de har, så du slipper en femsifret egenandel dersom det skjer noe som er din skyld. Men det greieste er vel å ringe dem å spørre hva som er vanlig prosedyre dersom det skjer noe, slike ting kan vel også variere fra sted til sted.

Skrevet

Har også hatt gode erfaringer med Rent a wreck. De er også mye billigere enn de andre firmaene.

Som Varg-Menja sier, bilene deres er ikke vrak, men de har ofte gått litt lenger enn biler hos dyrere selskaper (som bare bruker nye biler, ofte maks 1 år gamle).

Gjest ArneP
Skrevet

Min erfaringer IKKE at Rent-a-wreck ol er billigere enn de store, snarere tvert i mot, men det er en stund siden jeg har hatt behov for å sjekke opp i dette. Hos de store får man massevis av kilometer inkludert, hos billigfirmaene må man ofte betale fra første kilometer.

Ofte er de også mulig å leie biler hos større bilforretninger, jeg har fått gode priser der.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sammenlignet priser litt etter det jeg har klart å finne på nettet, og der finner jeg at R-a-W er billigst med en døgnpris med fri kilometer på 495,- noe som utgjør rett under 3000,- for seks dager.

Til sammenligning finner jeg

- Europris med en pris på 5925,- for fri kilometer.

- Avis med 4380,- pluss 2500-4000 kroner i ekstra kilometerpris

- Budget med 2945,- pluss 2500-4000 kroner i ekstra kilometerpris

- Hertz med 3270,- men der fant jeg ikke ut om det var med eller uten fri kilometer.

Skrevet

Noen flere som har erfaring med de ulike bilfirma, og ikke bare når det gjelder pris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...