AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Jeg har laget en snickerskake flere ganger, omtrent halvparten av gangene blir kakene blir fuktige under etter noen timer. Lurer på om det kan være kremfløten som skiller seg litt selv om den ser helt fin ut. Passer på at alt er avkjølt for det settes sammen og oppbevarer den i kjøleskap. Litt trist å servere i selskap... Noen som har tips eller råd? Evt en forklaring på hva som kan ha skjedd? Kaken er herfra: Snickerskake Anonymkode: f8696...0cf
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har laget en snickerskake flere ganger, omtrent halvparten av gangene blir kakene blir fuktige under etter noen timer. Lurer på om det kan være kremfløten som skiller seg litt selv om den ser helt fin ut. Passer på at alt er avkjølt for det settes sammen og oppbevarer den i kjøleskap. Litt trist å servere i selskap... Noen som har tips eller råd? Evt en forklaring på hva som kan ha skjedd? Kaken er herfra: Snickerskake Anonymkode: f8696...0cf Har du pisket eggehvitene stive nok? Når jeg lager kaker med stivpiska eggehvite så er grunn nr 1 til at det er fukt eller renn, at de ikke er pisket nok Anonymkode: f7064...b29 1
Kompis2 Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du pisket eggehvitene stive nok? Når jeg lager kaker med stivpiska eggehvite så er grunn nr 1 til at det er fukt eller renn, at de ikke er pisket nok Anonymkode: f7064...b29 Takk for svar! Jeg løftet bollen opp-ned og hviten hang fast men kanskje ikke nok. Uansett, jeg skal piske enda mer neste gang!
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Kompis2 skrev (6 minutter siden): Takk for svar! Jeg løftet bollen opp-ned og hviten hang fast men kanskje ikke nok. Uansett, jeg skal piske enda mer neste gang! For å være sikker kan du bruke en sitron, gni over bolle og redskap, og gjerne fingrene dine også 😄 det minste mikroskopiske spor av fett, så blir de ikke pisket nok da heller. Sitron fjerne all fett Anonymkode: f7064...b29 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå