Gå til innhold

Snickerskake som "lekker"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget en snickerskake flere ganger, omtrent halvparten av gangene blir kakene blir fuktige under etter noen timer. Lurer på om det kan være kremfløten som skiller seg litt selv om den ser helt fin ut. Passer på at alt er avkjølt for det settes sammen og oppbevarer den i kjøleskap. 

Litt trist å servere i selskap... Noen som har tips eller råd? Evt en forklaring på hva som kan ha skjedd?

Kaken er herfra: Snickerskake

Anonymkode: f8696...0cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har laget en snickerskake flere ganger, omtrent halvparten av gangene blir kakene blir fuktige under etter noen timer. Lurer på om det kan være kremfløten som skiller seg litt selv om den ser helt fin ut. Passer på at alt er avkjølt for det settes sammen og oppbevarer den i kjøleskap. 

Litt trist å servere i selskap... Noen som har tips eller råd? Evt en forklaring på hva som kan ha skjedd?

Kaken er herfra: Snickerskake

Anonymkode: f8696...0cf

Har du pisket eggehvitene stive nok? Når jeg lager kaker med stivpiska eggehvite så er grunn nr 1 til at det er fukt eller renn, at de ikke er pisket nok

Anonymkode: f7064...b29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du pisket eggehvitene stive nok? Når jeg lager kaker med stivpiska eggehvite så er grunn nr 1 til at det er fukt eller renn, at de ikke er pisket nok

Takk for svar! Jeg løftet bollen opp-ned og hviten hang fast men kanskje ikke nok. Uansett, jeg skal piske enda mer neste gang! 

AnonymBruker
Skrevet
Kompis2 skrev (6 minutter siden):

Takk for svar! Jeg løftet bollen opp-ned og hviten hang fast men kanskje ikke nok. Uansett, jeg skal piske enda mer neste gang! 

For å være sikker kan du bruke en sitron, gni over bolle og redskap, og gjerne fingrene dine også 😄 det minste mikroskopiske spor av fett, så blir de ikke pisket nok da heller. Sitron fjerne all fett :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...