Gå til innhold

Jeg blir aldri kvitt psykisk uhelse!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i full jobb. Mor til 3 barn som jeg har 50 prosent av tiden. 

Jeg har også en tilbakevendende depresjon. Skjer ofte på våren og tror det er pga en traumatisk hendelse for 16 år siden. 

Jeg har gått i terapi i flere omganger. Jeg er medisinert med antidepressiver. Jeg har god kunnskap om psykisk helse, og vet hva jeg bør gjøre og ikke gjøre.

Likevel kommer de depressive symptomene nå og et snikende ønske om å dø. Føler meg mislykket selv om jeg egentlig ikke er det. Kjenner jeg ikke tåler noen ekstra belastninger i tillegg til en svært krevende jobb og barn i trass. Nå fikk jeg baksmell på skatten og jeg har vært fysisk syk noen uker, som gjør at jeg må droppe trening, være sosial, etc

Hva skal jeg gjøre for å unngå sykmelding denne gangen, og for ikke å havne i kjelleren gang på gang? Det er ikke ett år engang siden sist jeg var langtidssykemeldt 

Anonymkode: 90f9c...0f4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Traumeterapi! Kroppen din husker det som skjedde for 16 år siden.

Anonymkode: 023e0...a4c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

du må begynne å trene! google det. trening er gull mot depresjon

Anonymkode: f8fbe...f01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun skriver jo at hun trener…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Traumeterapi! Kroppen din husker det som skjedde for 16 år siden.

Enig. Kroppen veit ikkje at det er 16 år sidan dette skjedde. Den må lære metoder for å minne seg sjølv på at dette er fortid. 

Enig med traumeterapi eller psykomotorisk fysioterapeut.

Anonymkode: 92f4e...839

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel å overdrive.

Er man deprimert skal det litt mer enn "trening" til.

Dummeste mote greia jeg har hørt sammen med "du må ikke tenke på det" og "du må ikke kjenne så godt etter"

Anonymkode: f3383...4aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener jevnlig 3-4 dager ukentlig for vedlikehold av psykisk helse. Men nå har jeg ikke fått gjort det pga. en fysisk skade. 
Det å være sosial er også min medisin, men har vært mindre av det også 

Virker som om jeg ikke tåler noe som helst ekstra i perioden mars til mai. Var slik i fjor også. 

Trodde jeg skulle innom traumebehandling da jeg var hos psykiater/psykolog sist runde, men pga behandlerbytte endret ny behandler planen. 

Anonymkode: 90f9c...0f4

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

❤️ Du er ihvertfall ikke mislykket. Det er ufattelig tøft å stå på i en slik periode. Våren er her og du vet at det blir vanskelig. Du har vært fysisk syk så du har ikke hatt anledning til å gjøre det som er viktig for deg og som kanskje kunne bidratt til at den psykiske helsen ikke hadde blitt verre. 

- Tror du at hvis du blir sykemeldt nå, så kunne du komme tilbake raskere på jobb?

- Kan du være ærlig med sjefen og be om tilrettelegging? 

- Hva hvis du reiste vekk? Tok turen til et annet land og bare eksisterte for en periode, uten krav? Kunne det hjulpet? Ikke at jeg sier du skulle stukket av, men at du tok en pause fra alt det som er her hjemme. Alle vonde triggere.

Anonymkode: bb125...b65

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...