Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Jeg har 60 tusen kr. Det er det jeg har tatt opp i lån. Har lyst til å pusse op det lille badet mitt, men det ser jo ikke ut som jeg kommer meg under 100tusen? Alt må byttes ut, det må legges fliser el. Jeg klarer ikke denne jobben selv. Vet dere om noen steder som er veldig billige, eller har dere noen andre tips å komme med? Så trist at badet bare skal stå der å være stygt, og pengene jeg har lånt blir jo ubrukelige..
Pasha Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Det kommer ann på hvilken løsninger du velger. For eks kan du spare mye penger på å rive flisene selv. Men det er mye jobb å gjøre det. Så kan du velge våtromstapet i steden for fliser. og innredning fra ikea i steden for et dyrere firma. Uannsett hva du velger ville jeg ha brukt en del fagfolk, så du er sikkert på at det blir gjort på riktig måte med tanke på membran og evt fuktsakder o.l
Veronal Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Hvor stort bad er det snakk om? Er det f.eks. varmekabler fra før, eller må alt gjøres? Hva med fliser - er det flis på badet som skal byttes (mye jobb)?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Det er ikke varmekabler fra før, det har jeg ikke behov for å skaffe meg heller.. Det er tapet på veggene som jeg nesten har dratt vekk.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 Vet ikke akkurat hvor stort det er, kan sjekke senere, men det er veldig lite. Akkurat plass til dusjkabinett eller badekar, baderomsinnredning og toalett. Da er det litt plasse igjen på gulvet bare.
Veronal Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 Du bør absolutt vurdere å legge varmekabler når du først skal investere så mye som 60000 i badet ditt. Hvis du henter inn tilbud på støping av gulv m/varmekabler + klargjøring av rom m/membran så kan du f.eks. flislegge selv. Tror nok du skal klare å komme et godt stykke med 60000.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #7 Skrevet 9. april 2006 Er ikke interessert i varmekaber.. Klarer nok ikke å flislegge selv. Det er vindu der.feks, ikke har jeg utstyr til å skjære til flisene heller.
Veronal Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Kjære deg, utstyr til å kutte fliser med leier man der man kjøper flisene til en rimelig penge. Det er veldig kaldt å gå på fliser som ikke har varmekabler under.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #9 Skrevet 9. april 2006 Har tenkt til å ha belegg på gulvet, ikke fliser. Skal ha fliser på veggene!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #10 Skrevet 9. april 2006 Er ikke alle som klarer å flislegge vegger selv Veronal. Det er ganske mye jobb og det skal jo se perfekt ut.
Gjest -eline- Skrevet 9. april 2006 #11 Skrevet 9. april 2006 Har tenkt til å ha belegg på gulvet, ikke fliser. Skal ha fliser på veggene! ← Husk at våtromsbelegg må sveises av fagfolk.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2006 #12 Skrevet 9. april 2006 Er du sikker på at du skal ha belegg på gulvet og fliser på veggene? Synd hvis du angrer i etterkant Jeg syns ikke man skal gå igang med å eksprementere med å legge baderomsfliser selv hvis man ikke har lagt fliser før eller kjenner noen kyndige som kan hjelpe. Også er det lurt å huske på at underlaget er superviktig. Flisefuger er i k k e vanntett! Kan du ikke kontakte firma og be om anbud? Si at du har 60 000 og hør hvor langt du kommer?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #13 Skrevet 9. april 2006 Kjære deg, utstyr til å kutte fliser med leier man der man kjøper flisene til en rimelig penge. Det er veldig kaldt å gå på fliser som ikke har varmekabler under. ← For det første: ikke alle er nevenyttige. Når jeg skal pusse opp badet mitt kommer jeg ikke til å gjøre det selv. Dette til tross for at jeg har dårlig råd. Men det er viktigere at det ser bra ut, enn at det blir halvveis. Da er man jo like langt.. Og det er ikke kaldt å gå på fliser på baderomsgulvet hvis man bor i blokk. jeg har ikke varmekabler på mitt bad, men siden jeg har et bad under meg er det alltid varmt på badet (og i resten av leiligheten også)
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #14 Skrevet 9. april 2006 Hvis du skal ha belegg på gulvet, er det ikke like greit å ha "belegg" (våtromsvinyl) på veggene også? Vi fikk tilbud ifjor på legging av belegg/vinyl på vegg og golv på badet - måtte regne med ca 20.000, dette inkluderte arbeid og materiell. Badet var 8-9 kvm, altså ganske stort. Tror firmaet skulle rive vekk gammelt belegg først. Det finnes mange fine belegg nå, og det er den rimeligste løsningen. Syns ikke det blir noe pent med fliser på veggene når det er "bare" belegg på golvet.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 For det første: ikke alle er nevenyttige. Når jeg skal pusse opp badet mitt kommer jeg ikke til å gjøre det selv. Dette til tross for at jeg har dårlig råd. Men det er viktigere at det ser bra ut, enn at det blir halvveis. Da er man jo like langt.. Og det er ikke kaldt å gå på fliser på baderomsgulvet hvis man bor i blokk. jeg har ikke varmekabler på mitt bad, men siden jeg har et bad under meg er det alltid varmt på badet (og i resten av leiligheten også) ← bor selv i blokk. gulvet var varmt fra de undr meg...helt til jeg la flis. det er dritkaldt selv om det er sommer
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #16 Skrevet 10. april 2006 bor selv i blokk. gulvet var varmt fra de undr meg...helt til jeg la flis. det er dritkaldt selv om det er sommer ← Da er sikkert badet ditt større enn det mitt er. For jeg har flis på gulvet, og det er alltid varmt på mitt gulv.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #17 Skrevet 11. april 2006 Vær forsiktig med å dra av gammel tapet før du får ny -kan få fuktskader...
Ladyen Skrevet 11. april 2006 #18 Skrevet 11. april 2006 Jeg håper ikke at det gjør noe om jeg hiver meg på og spør: Hva med sånne "jukse-treplater", sånn at det ser fint og gammelt ut i stilen ? Er det uegnet som veggmateriale ? Tiltrekker seg fuktighet, eller noe ? Vurderer å gjøre noe med badet mitt også. Nok et lite blokk-bad og omtrent samme sum å pusse opp for. Jeg er helt ubrukelig når det gjelder å pusse opp. Og noe så viktig som kjøkken/baderom, hadde jeg uansett ikke satt igang med selv. Det skal gjøres etter div. standarder og se fint ut etterpå. Sånt må i alle fall jeg ha fagfolk til å gjøre for meg. *håper at noen sier at det er kjempebra OG billig nå *
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #19 Skrevet 11. april 2006 Vi kikket på byggmakker her en dag og da hadde de mange tøffe tapeter til bad, de lignet på fliser. Ellers har de også disse platene som tåler og være på bad, de er også ganske fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå