AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Skrevet 16. mars Var på ordinær ultralyd i uke 17+4 hvor alle målinger så fine ut, utenom hodet. Lårbein og mageomkrets viste spot on til termin, men hodet ble satt tilbake med rundt to uker eller noe. Ingen andre tegn på at noe var galt, alle organer, hjerne osv så helt fint ut. Jordmor sa derfor at hun trodde dette kun var målefeil, da baby lå vanskelig til i magen, men satte opp en ekstra ultralyd tre-fire uker senere for kontroll likevel. I mellomtiden har jeg vært inne på føden for sjekk, da jeg falt i trappen her hjemme (alt har gått helt fint heldigvis!). Det ble da tatt en ultralyd i går (er nå i uke 20+1) hvor hodet har flatet helt ut på kurven. Fikk derfor beskjed om at den ekstra ultralyden som er satt opp kommende uke, var viktig å dra på, selv om jeg da bare to dager tidligere har fått ultralyd på føden. Legen sa jeg mest sannsynlig blir sendt til Oslo for foster medisinsk og at de deretter legger en plan for veien videre… Har selvfølgelig googlet og er nå kjempe bekymret for hva som kan være galt. Hodet har stoppet opp på vekst rundt uke 17 og kurven er nå helt flat… Noen andre som har opplevd lignende og kan betrygge eller gi meg mer informasjon? Forferdelig å måtte gå i uvisshet om ting er bra eller hva som blir veien vår videre. Anonymkode: 4dcc8...5c6 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Skrevet 16. mars jeg har bare omsorg og varme tanker å sende i det du står i TS ❤️ Anonymkode: 0b133...72b
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars Ta imot all hjelp og veiledning du kan få, og la være å google. Der kommer ofte bare opp de verste tilfellene. Siden jordmor fant ut at hjernen og alt annet så helt fint ut så trenger du ikke å bekymre deg unødig. Lykke til! 🍀 Anonymkode: 44e99...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta imot all hjelp og veiledning du kan få, og la være å google. Der kommer ofte bare opp de verste tilfellene. Siden jordmor fant ut at hjernen og alt annet så helt fint ut så trenger du ikke å bekymre deg unødig. Lykke til! 🍀 Anonymkode: 44e99...5cb Jeg sier ikke dette for å skremme TS, men realiteten er at om hodet stagnerer helt og ikke vokser vil ikke hjernen heller ha plass til å vokse. Og det nok naturligvis dette TS er redd for. Krysser fingrene for deg TS 🤞🏻 og håper det bare har stagnert litt før det plutselig vokser igjen. Får du snakket med noen i denne ventetiden? ❤️ Anonymkode: 7af55...be4 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sier ikke dette for å skremme TS, men realiteten er at om hodet stagnerer helt og ikke vokser vil ikke hjernen heller ha plass til å vokse. Og det nok naturligvis dette TS er redd for. Krysser fingrene for deg TS 🤞🏻 og håper det bare har stagnert litt før det plutselig vokser igjen. Får du snakket med noen i denne ventetiden? ❤️ Anonymkode: 7af55...be4 Ja, eller rettere sagt: Hodeomkretsen vokser ikke fordi hjernen ikke vokser. Det er naturligvis ikke bra. Har ingen egne erfaringer å dele, TS, men bra du blir fulgt opp tett. Håper du får flere svar hos spesialist. Anonymkode: 9a58b...0e3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta imot all hjelp og veiledning du kan få, og la være å google. Der kommer ofte bare opp de verste tilfellene. Siden jordmor fant ut at hjernen og alt annet så helt fint ut så trenger du ikke å bekymre deg unødig. Lykke til! 🍀 Anonymkode: 44e99...5cb Det er en grunn til at hodeomkretsen måles og fortsetter å bli målt hele det første leveåret++ Anonymkode: 7970a...ff7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå