NordicViking Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars (endret) Kristofer Hivju spiller hovedrollen i 'Mord i Sogn', en ny norsk krim der eplehager, fjordlandskap og lokale hemmeligheter danner bakteppet for en historie om moral, makt og menneskelighet. 'Mord i Sogn' bygger på romanene til Jørgen Jæger, en av Norges mest leste krimforfattere. Serien får premiere 19. mars på TV2. (LINK) Trailer: https://play.tv2.no/serier/mord-i-sogn-4mr8efsh ... Denne serien blir en del av årets påskekrim på TV2. Gleder meg til å se Hivju. EDIT: Alle episodene er tilgjengelig hos TV2 Play. Ettersom ikke alle har TV2 Play, så vær grei å ikke spoile noe av handlingen!! Endret 19. mars av NordicViking 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Skrevet 16. mars Høres bra ut. Gleder meg! Fine Sogn💞 Anonymkode: 59817...c15 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars Gleder meg til å se. Vi bor 1.5 time unna. Anonymkode: 17262...3cd
AnonymBruker Skrevet 17. mars #4 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gleder meg til å se. Vi bor 1.5 time unna. Anonymkode: 17262...3cd Vi også🤩 Anonymkode: 811b6...029 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2026 den 17.08): Gleder meg til å se. Vi bor 1.5 time unna. Anonymkode: 17262...3cd Jeg bor der. Anonymkode: 9831d...a91 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Kjenner jeg ble nysgjerrig! Norsk krim kan være ganske mørkt og bra! Anonymkode: 638a5...6fe
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars Jeg håper veldig at det kan være bra men er redd at det blir lavkvalitet som vanlig. At det blir igjen overdramatisert sosial realisme, så spisset at det er for dumt og ikke troverdig. Altså, og strengt tatt, vi stortsett alle har en slekt som drikket og/eller en nær slekt som døde når vi enda var unge. Og vi er ikke sinte, så pass at vi går rundt med tankene om å drepe naboene, for det. Helt vanlige mennesker i grunn. Men det er akkurat som filmskaperne i Norge føler fortsatt den sosialistiske ideologien om at kunst er bare verdt noe hvis det fremhever sosialistiske verdier 😭 Så det skal inn overalt, uansett om det er krim eller barnefilm. Passer for så vidt bedre i krim da.. men er bare så lei. Anonymkode: 217ed...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Jeg gleder meg til å se serien siden jeg bor i Sogn. Anonymkode: dbb83...d70 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Jeg er litt skeptisk siden jeg liker veldig godt mange av bøkene og spesielt Ole og Cecilie. Og traileren ga meg ikke så mye men skal gi det en sjanse. Anonymkode: 51b28...c30 1
Mary Margaret Skrevet 19. mars #10 Skrevet 19. mars NordicViking skrev (På 16.3.2026 den 0.08): Kristofer Hivju spiller hovedrollen i 'Mord i Sogn', en ny norsk krim der eplehager, fjordlandskap og lokale hemmeligheter danner bakteppet for en historie om moral, makt og menneskelighet. 'Mord i Sogn' bygger på romanene til Jørgen Jæger, en av Norges mest leste krimforfattere. Serien får premiere 19. mars på TV2. (LINK) Trailer: https://play.tv2.no/serier/mord-i-sogn-4mr8efsh ... Denne serien blir en del av årets påskekrim på TV2. Gleder meg til å se Hivju. Som en som har lest alle bøkene om Ole Vik av Jørgen Jæger som serien er basert på, grugledet jeg meg bra masse. SPOILER FRA BØKENE FØLGER!! Jeg har nå sett frem til første reklamepause og ting som så langt har vært vanskelig å svelge: Politihuset, ser absolutt helt feil ut! Og i bøkene har denne bygningen nesten en egen rolle, og da fjerner mass masse! Ved å ikke gidde å respektere denne biten. Handlingen i bøkene er lagt til en kystby knyttet til Bergen Politikammer. De har gitt Ole et barn?? Apropos Ole: Hivju er nesten helt lik som Ole Vik i hodet mitt. Han kunne veid mer, men ellers er han nydelig! Skal dog sies at Bok-Ole har mørkt hår, men resten er såpass perfekt, så det tillater jeg. En annen ting: Hun jeg regner meg spiller Cecilie er helt, helt feil. Hun ser ut som et vakkert lite pikebarn, Cecile ser ut som en fotomodell. Tenk Julia Roberts. Jeg håper jeg tar feil, men dette føles som i overkant masse unødvendige endringer fra en serie som er utrolig godt skrevet og høyt elsket. Hvis man absolutt skal lage en serie fra Sogn, med feil Cecilie, feil politihus og så videre: Hvorfor ikke bare lage en hel ny serie? Så slipper lesere som meg å bli så skuffet. 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 8.19): Jeg håper veldig at det kan være bra men er redd at det blir lavkvalitet som vanlig. At det blir igjen overdramatisert sosial realisme, så spisset at det er for dumt og ikke troverdig. Altså, og strengt tatt, vi stortsett alle har en slekt som drikket og/eller en nær slekt som døde når vi enda var unge. Og vi er ikke sinte, så pass at vi går rundt med tankene om å drepe naboene, for det. Helt vanlige mennesker i grunn. Men det er akkurat som filmskaperne i Norge føler fortsatt den sosialistiske ideologien om at kunst er bare verdt noe hvis det fremhever sosialistiske verdier 😭 Så det skal inn overalt, uansett om det er krim eller barnefilm. Passer for så vidt bedre i krim da.. men er bare så lei. Anonymkode: 217ed...b6d Hvordan du kan blande sosialisme inn i dette er helt ubegripelig AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 19.15): Jeg er litt skeptisk siden jeg liker veldig godt mange av bøkene og spesielt Ole og Cecilie. Og traileren ga meg ikke så mye men skal gi det en sjanse. Anonymkode: 51b28...c30 1 episode ble iallefall en stor skuffelse for meg, både handling og skuespillere Anonymkode: abe4c...dae 2 2
Mary Margaret Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 19.15): Jeg er litt skeptisk siden jeg liker veldig godt mange av bøkene og spesielt Ole og Cecilie. Og traileren ga meg ikke så mye men skal gi det en sjanse. Anonymkode: 51b28...c30 Jeg liker også bøkene utrolig godt! Cecile, Ole og resten av gjengen har fulgt meg i bokform de siste seks årene og jeg har elsket det! Jeg har så langt sett to episoder, og er fornøyd med noen småbiter, inkludert Hivju som på mange måter gjør Ole Vik riktig. Buste-skjegg og alt! 😍 Noen endringer funker, men veldig mye ser ut som det er endret bare for endringene skyld. Inkludert å bytte ut fiske med epler og flytte hele greia fra en liten kystby utenfor Bergen, full av pittoreske, hvite hus tett i tett, til føkkings Sogn. Sogn er utrolig vakkert, men både bebyggelse og natur er såpass langt unna hva det er i boka, at det blir slitsomt å sitte å prøve å godta det. Kjøringen over snaufjellet satt skikkelig i forhold til bøkene og hva jeg har sett for meg. 🤌Og Morten Abel gjorde en strålende, og veldig overraskende anderledes rolle. Veldig bra. Og hvorfor de har flyttet det til Sogn?! Vel, hele bøtteballetten er sponset av Lerum, og ha så langt sett flere reklamer for det i serien... Cecile Hopen har for meg vært som en ung, ennå vakrere Julia Roberts. Og da blir Harbo, som er skikkelig god i andre ting, fullstendig! feil castet. 😕 Jeg ser vel ferdig, selv om gatekjøkken-burgerne er byttet ut med cider, og død datter i boka (er ikke SPOILER, hun er død før bok én), er byttet ut med levende sønn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 13.21): Vi også🤩 Anonymkode: 811b6...029 Jeg bor i Føkkings Førde 😂😂 Anonymkode: fb4f8...095 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars Bra serie i grunn,litt "enkel" kanskje. Altfor mye folkevogner med høyt støynivå,virkelig nødvendig å fremheve at Elbiler bråker si inn i hampen? Alle sier El er lydløst MEN..... Anonymkode: ae883...c32
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 8.03): Jeg bor der. Anonymkode: 9831d...a91 Lærdal eller Balestrand? Anonymkode: a6922...d12 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Skrevet 21. mars Nydelige omgivelser. Serien hadde potensiale, men ble for fragmentert handling og avsluttet med alt for mange løse tråder til å kalles en SESONG, skal handling i alle episodene nøster sammen tilslutt eller var det enkeltsaker? sitter med en følelse av å være utilfreds ettert de 4 episodene. Anonymkode: 638a5...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Skrevet 21. mars Ga meg etter første episode. Anonymkode: edf2c...b4a
AnonymBruker Skrevet 21. mars #19 Skrevet 21. mars Har lest alle bøkene av Jørgen Jæger, så tror jeg står over. Blir alltid skuffet når jeg ser filmatisering av bøker jeg har lest 🙂 Anonymkode: a010a...f29 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #20 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nydelige omgivelser. Serien hadde potensiale, men ble for fragmentert handling og avsluttet med alt for mange løse tråder til å kalles en SESONG, skal handling i alle episodene nøster sammen tilslutt eller var det enkeltsaker? sitter med en følelse av å være utilfreds ettert de 4 episodene. Anonymkode: 638a5...6fe Ok...hahahaha kanskje hvis jeg ser episode 4... trodde jeg hadde sett alle 4🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 sett bare 3. Men .... Anonymkode: 638a5...6fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå