AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Jeg og min mann har vært sammen i snart to tiår. Jeg har alltid satt familie og han først. Vi har vært på mange utenlands turer og innenlands sammen men mest som familie ( som ALLTID), jeg har tatt initiativ til. Helt i begynnelsen av forholdet sa jeg til min mann at jeg ikke ønsket å reise på tur med noen andre enn han og familie, men med årenes løp har det endret seg. En venninne spurte om vi kunne kanskje reise til Riga for to netter, noe jeg syntes virket gøy. Spurte min mann om dette, han sa først at jeg måtte se om jeg hadde økonomi til det. Det var helt greit syntes jeg, hadde en ok samtale og gikk å la meg. Dagen etter er han sur for at jeg spurte om det, og syntes jeg prioriterte helt feil og om jeg ikke var enig i det? Jeg sa nei, håper at vi kan være sånn rause med hverandre av og til. Han ble veldig sur. Gikk å la meg igjen. Han presset igjen den 3 dagen om akkurat det samme, vil ha meg til å si at jeg prioriterte feil men jeg nekter faktisk. Og det samme dag 4-5. han kastet også ting nede i stua når jeg skulle sove , dette gjør det veldig ubehagelig. Nå er det liksom ikke turen jeg tenker på lenger, jeg dropper den turen, men nå er det måten han oppfører seg på som er helt grusom. Syntes ikke dette er greit en plass! Hvorfor skal han presse meg i 6 dager på rad for å få et svar som tilfredsstiller han? Nekter å bøye meg denne gangen. Er jeg urimelig som ikke sier at jeg prioriterte feil? Anonymkode: c5349...29e
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Dra på turen! Det er det eneste som kommer til å endre han. Om du ikke drar da fikk han rett. Ordne barnevakt så du kan si at du tilrettelagt for at han også kan finne på noe den helgen. Reis på tur eller flytt fra han i dag. Det er dine eneste to reelle alternativer. Anonymkode: 08211...305 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden I frå ei som har funne seg i alt for mykje av krava til no eksmann i alt for mange år - reis på turen og ha det fint med venninna di. Anonymkode: eead2...fd7 6
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Kontrollerende mann? Anonymkode: 91e61...e17 2 1
Misanthropis Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Du må jo være mer nysgjerrig og finne ut av hva som er så triggende for han ang dette? Du viker jo ikke påkoblet hans følelser eller. Være opptatt av å trygge han, du er mer dømmende trassig. Så tydeligvis er det en avstand her han føler på, som dere må fikse 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Spurte min mann om dette, han sa først at jeg måtte se om jeg hadde økonomi til det. Dette har du gjort og økonomien er slik at du har råd. Han begynner å trasse og oppføre seg som et barn. Det må du snakke med ham om. Han sa at du måtte ordne det økonomiske selv, det har du gjort, og om han har flere innvendinger så må han bruke ordene sine - ikke trasse som et lite barn. Anonymkode: 3af16...7a2 4 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Misanthropis skrev (2 minutter siden): Være opptatt av å trygge han Hvorfor å en voksen mann måtte trygges fordi kona skal reise 2 dager bort med en venninne?? Han er ikke et barn og hun er ikke hans mor. Voksen mann. Seriøst. Anonymkode: 3af16...7a2 7
Tipaa Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Så nå vil du ikke reise? Så da fikk han viljen sin til slutt?? 2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Nei, du er ikke vanskelig. Jeg dro på Riga-tur med ei venninne da jeg var nygift og gravid med første baby - selvsagt unnet mannen min meg det? Vi har også vært gift i to tiår nå, er ikke ALLE ferier vi drar på sammen. Anonymkode: eb18e...080 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Hei igjen! Takk for svar❤️ Skal sies at jeg har vært på tur tidligere 2 netter med min mor en gang, og til Oslo med en venninne tidligere. Men dette håper jeg jo også virkelig han kan gjøre. Jeg vil at vi skal ha den friheten for hverandre. Og akkurat nå var det lettest å få til at jeg reiste. Pga 5 stk i en familie må spares lenger til, noe jeg har sagt jeg skal bruke alle feriepengene mine på. Tror kanskje han føler på et tap av kontroll, og at han ikke har noen venner selv lenger , derfor kveler han meg på et vis. Jeg inkluderer han i alt og tar han med på alt, men han gjør ingenting for å prøve å finne på noe selv.. har ikke lyst til å dra på turen nå, kanskje i høst. Nå er det mer det å stå stødig i meg selv og bare holde på at jeg ikke føler jeg prioriterte feil, for det mener jeg helt ærlig ikke. Men det er jo det han pusher meg til å si… Anonymkode: c5349...29e
Misanthropis Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor å en voksen mann måtte trygges fordi kona skal reise 2 dager bort med en venninne?? Han er ikke et barn og hun er ikke hans mor. Voksen mann. Seriøst. Anonymkode: 3af16...7a2 Fordi etter 20 år, så er det en plutselig endring.
Flintis Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg og min mann har vært sammen i snart to tiår. Jeg har alltid satt familie og han først. Vi har vært på mange utenlands turer og innenlands sammen men mest som familie ( som ALLTID), jeg har tatt initiativ til. Helt i begynnelsen av forholdet sa jeg til min mann at jeg ikke ønsket å reise på tur med noen andre enn han og familie, men med årenes løp har det endret seg. En venninne spurte om vi kunne kanskje reise til Riga for to netter, noe jeg syntes virket gøy. Spurte min mann om dette, han sa først at jeg måtte se om jeg hadde økonomi til det. Det var helt greit syntes jeg, hadde en ok samtale og gikk å la meg. Dagen etter er han sur for at jeg spurte om det, og syntes jeg prioriterte helt feil og om jeg ikke var enig i det? Jeg sa nei, håper at vi kan være sånn rause med hverandre av og til. Han ble veldig sur. Gikk å la meg igjen. Han presset igjen den 3 dagen om akkurat det samme, vil ha meg til å si at jeg prioriterte feil men jeg nekter faktisk. Og det samme dag 4-5. han kastet også ting nede i stua når jeg skulle sove , dette gjør det veldig ubehagelig. Nå er det liksom ikke turen jeg tenker på lenger, jeg dropper den turen, men nå er det måten han oppfører seg på som er helt grusom. Syntes ikke dette er greit en plass! Hvorfor skal han presse meg i 6 dager på rad for å få et svar som tilfredsstiller han? Nekter å bøye meg denne gangen. Er jeg urimelig som ikke sier at jeg prioriterte feil? Anonymkode: c5349...29e Siden dere har reist sammen hele tiden kunne du ha spurt om han ville være med til Riga, men samtidig gjort det klart at aktiviteter med veninnen vill blitt prioritert så han måtte nok nøye seg med "solopgang" eller andre aktiviteter han måtte finne på alene. Nå er dette kanskje forsent å vinkle det inn sånn. Det er heller ikke greit å tvinge sine meninget på andre, men en god prat der alle kommer til orde og en kan oppnå enighet om noe vil gjøre seg mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Misanthropis skrev (Akkurat nå): Fordi etter 20 år, så er det en plutselig endring. Og hun er voksen og brukte ordene sine for å formidle dette. Han velger å bli sur, kaste ting og presse henne med et ustabilt lynne. Anonymkode: 3af16...7a2 2
Misanthropis Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hun er voksen og brukte ordene sine for å formidle dette. Han velger å bli sur, kaste ting og presse henne med et ustabilt lynne. Anonymkode: 3af16...7a2 Ikke et sted i hi sier ts noe om et forhold eller kommer med et eneste eksempel som viser til kontrollerende atferd. Ikke er det utfyllende hvordan samtalen faktisk har gått rundt temaet. han et bare tverr og må presse etter svar, men hva snakker de om..?! sier jo det er en avstand her, og at de må snakke sammen. ingen av de oppfører seg støttende mot hverandre, men ts er den som spør om hun er vanskelig, jeg påpeker hva hun kan eie, og endre.
Chantielle Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg