Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig må man tåle sannheten. Jeg har også tatt full mageplastikk og betalte det selv. Kom på over 90 000 … Jeg har ikke spurt legen engang, for dette er jåleri og ikke noe å belaste fellesskapet med!!
Men ja,- ts du kommer til å elske resultatet 👌

Anonymkode: db94f...ac9

Hvor er jåleriet i å bli kvitt gjentatte problemer med sopp, betennelser og lukt sånn helt nøyaktig?

Mener du at legen som godkjente operasjonen ikke fulgte retningslinjene basert på din egen enorme kompetanse og  innsikt i spesifikt ts sin journal?

Anonymkode: a722a...e30

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2026 den 10.30):

Du så kun på utseendet og var ikke glup nok til å lese biten om sopp, lukt og betennelse? Det offentlige burde ikke brukt penger på å gi deg en utdannelse, den var åpenbart bortkasta på deg.

Anonymkode: a722a...e30

Det er jo knapt heng på før-bildet.  Burde ikke være vanskelig å holde det området fri for både sopp, lukt og betennelse. Hvis det knappe henge der fører til sopp, lukt og betennelse, må dey enten være noe med TS spesielt som gjør at ho er særlig utsatt (eller har dårlig hygiene?), eller så er det fryktelig mange kvinner som går rundt med sopp, lukt og betennelse. For det der var et ganske så alminnelig oh relativt lite heng. 

TS står likevel fritt til å gå privat og betale av egen lomme, slik ho har gjort. Men vurderingen til det offentlige har vært riktig. Dette handler utvilsomt mest om estetikk og ikke medisin. 

TS kan likevel fortelle og opplyse om sin opplevelse med bukplastikk, så dette er ingen kommentar på ay tråden finnes. Kun en kommentar på at TS tilsynelatende ikke var fornøyd med dey offentliges vurdering, og reaksjonene på AB innlegg #4 .

Anonymkode: 3e4e2...cf6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Formålet med tråden er å dele min personlige erfaring før, under og etter operasjon, til nytte for andre som vurderer eller skal gjennom det samme, uavhengig av om det er dekt offentlig eller betalt privat. Jeg opplever nå at tråden i stor grad bikker over til diskusjoner om hvorvidt slike inngrep bør dekkes av det offentlige, samt vurderinger av mine personlige valg og hygieniske forhold.

Jeg ber derfor om at slike diskusjoner tas i egne tråder, da jeg helst vil holde denne tråden oversiktlig og relevant for dem som faktisk søker informasjon om selve prosessen og erfaringene rundt bukplastikk.

Personlige vurderinger av min hygiene, jåleri eller mitt standpunkt til legenes vurdering bidrar ikke til en konstruktiv diskusjon, og er heller ikke formålet her.
Men om det skulle ha noe å si så er jeg et veldig hygienisk og aktivt menneske, middels jålete og tar ikke meg selv så høytidelig sånn i utgangspunktet. 

At jeg går litt i kjelleren av disse «påstandene» og avsporingene skyldes nok i stor grad av hvor sårbar jeg faktisk er, 4 dager post operativ. Dren i veien. Forstoppa og jævlig. Hadde jeg funnet ut hvordan så hadde jeg sletta tråden på dette tidspunktet.

Takk for meg 🫠

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
91ejnot skrev (8 timer siden):

Formålet med tråden er å dele min personlige erfaring før, under og etter operasjon, til nytte for andre som vurderer eller skal gjennom det samme, uavhengig av om det er dekt offentlig eller betalt privat. Jeg opplever nå at tråden i stor grad bikker over til diskusjoner om hvorvidt slike inngrep bør dekkes av det offentlige, samt vurderinger av mine personlige valg og hygieniske forhold.

Jeg ber derfor om at slike diskusjoner tas i egne tråder, da jeg helst vil holde denne tråden oversiktlig og relevant for dem som faktisk søker informasjon om selve prosessen og erfaringene rundt bukplastikk.

Personlige vurderinger av min hygiene, jåleri eller mitt standpunkt til legenes vurdering bidrar ikke til en konstruktiv diskusjon, og er heller ikke formålet her.
Men om det skulle ha noe å si så er jeg et veldig hygienisk og aktivt menneske, middels jålete og tar ikke meg selv så høytidelig sånn i utgangspunktet. 

At jeg går litt i kjelleren av disse «påstandene» og avsporingene skyldes nok i stor grad av hvor sårbar jeg faktisk er, 4 dager post operativ. Dren i veien. Forstoppa og jævlig. Hadde jeg funnet ut hvordan så hadde jeg sletta tråden på dette tidspunktet.

Takk for meg 🫠

Jeg setter kjempestor pris på at du deler din erfaring. Skal gjennom samme selv nå på våren og det er veldig kjekt å høre andre sine erfaringer.

Hadde du klart å reise med fly nå ett par dager etter operasjon?

Anonymkode: b5262...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg setter kjempestor pris på at du deler din erfaring. Skal gjennom samme selv nå på våren og det er veldig kjekt å høre andre sine erfaringer.

Hadde du klart å reise med fly nå ett par dager etter operasjon?

Så godt å høre at det kan komme til nytte! Jeg har ikke beveget meg ut av huset ennå, første tur blir i morgen (med bil). 
Dag 1 og 2 hadde vært helt uaktuelt for meg å skulle reise, dag 3 var første dag uten morfin… Men dag 4 eller 5 kunne gått fint å fly - dog med god tid og hjelp😅 

Jeg har lest flere på facebookgrupper som reiser hjem med fly kort tid etter, og jeg tror at hvis innstillingen er sånn at du MÅ det, så får du det til.

Skrevet

Oppsummering uke 1 post op

Dag 1-2 gikk til smertelindring, soving og scrolling på telefon. 

Dag 3 stoppa jeg på sterke medisiner, men fortsatte med betennelsesdempende (som jeg må ta i 7 dager totalt) og paracet. Jeg este ut med væske i fingre og bein…

Dag 4-5 gikk til prosjekt avføring. Forstoppa som bare det, til tross for laxoberaldråper hver dag siden operasjon. Maxet dosen og kombinerte med microlax, men det som virkelig hjalp var nervøsiteten på dag 5 - dagen dren skulle fjernes. Det fikk fart på magen skal jeg si😅

Dag 6 reiste jeg endelig hjem til min familie som jeg har savnet så langt inn i hjerterota… Jeg valgte å bli i byen jeg opererte frem til dren var fjernet, jeg har nær familie her og kunne fokusere på å heale fremfor å ligge hjemme med dårlig samvittighet over å ikke bidra med barna og hunden. Vel, dårlig samvittighet hadde jeg uansett. Nå er det verste overstått🙌🏼

Dag 7 tok jeg min første dusj, og støttestrømpene ble erstattet med en treningstights med god kompresjon! Halleluja. 

Generelt: hoste og nyse gjør forferdelig vondt, ellers så er det lite smerter. Det kan svi litt i arret, men jeg er overrasket over hvor fin form jeg er i.

Tiltak for væskeansmling i kroppen er nå å drikke masse vann, gå rundt i huset ca 5 minutter hver time, tåhev og proteinrik mat.
Jeg gikk på vekta i dag, og veier 7 kg mer enn dagen før operasjon. Det sier litt om væskenivået i kroppen😅

IMG_9698.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er overrasket over at du ikke har kompresjon over magen. Jeg trodde det var vanlig? 

Anonymkode: a1137...990

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei, jeg er overrasket over at du ikke har kompresjon over magen. Jeg trodde det var vanlig? 

Jeg skal ha kompresjon dag og natt i 6 uker, og på dagtid i totalt 3 mnd.

Bildet er tatt i forbindelse med dusj, som er eneste tiden jeg tar av kompresjonen☺️

AnonymBruker
Skrevet
91ejnot skrev (18 minutter siden):

Jeg skal ha kompresjon dag og natt i 6 uker, og på dagtid i totalt 3 mnd.

Bildet er tatt i forbindelse med dusj, som er eneste tiden jeg tar av kompresjonen☺️

Da forstår jeg, selvsagt :)

AnonymBruker
Skrevet
91ejnot skrev (10 timer siden):

Oppsummering uke 1 post op

Dag 1-2 gikk til smertelindring, soving og scrolling på telefon. 

Dag 3 stoppa jeg på sterke medisiner, men fortsatte med betennelsesdempende (som jeg må ta i 7 dager totalt) og paracet. Jeg este ut med væske i fingre og bein…

Dag 4-5 gikk til prosjekt avføring. Forstoppa som bare det, til tross for laxoberaldråper hver dag siden operasjon. Maxet dosen og kombinerte med microlax, men det som virkelig hjalp var nervøsiteten på dag 5 - dagen dren skulle fjernes. Det fikk fart på magen skal jeg si😅

Dag 6 reiste jeg endelig hjem til min familie som jeg har savnet så langt inn i hjerterota… Jeg valgte å bli i byen jeg opererte frem til dren var fjernet, jeg har nær familie her og kunne fokusere på å heale fremfor å ligge hjemme med dårlig samvittighet over å ikke bidra med barna og hunden. Vel, dårlig samvittighet hadde jeg uansett. Nå er det verste overstått🙌🏼

Dag 7 tok jeg min første dusj, og støttestrømpene ble erstattet med en treningstights med god kompresjon! Halleluja. 

Generelt: hoste og nyse gjør forferdelig vondt, ellers så er det lite smerter. Det kan svi litt i arret, men jeg er overrasket over hvor fin form jeg er i.

Tiltak for væskeansmling i kroppen er nå å drikke masse vann, gå rundt i huset ca 5 minutter hver time, tåhev og proteinrik mat.
Jeg gikk på vekta i dag, og veier 7 kg mer enn dagen før operasjon. Det sier litt om væskenivået i kroppen😅

IMG_9698.jpeg

Det ser veldig fint og naturlig ut! 

Jeg har også planer å bo et annet sted den første uka før jeg skal tilbake til familien. Har små barn som jeg er litt nervøs for å håndtere når man er nyoperert.

Tok du ut dren samme plass der du ble operert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det ser veldig fint og naturlig ut! 

Jeg har også planer å bo et annet sted den første uka før jeg skal tilbake til familien. Har små barn som jeg er litt nervøs for å håndtere når man er nyoperert.

Tok du ut dren samme plass der du ble operert?

Tusen takk☺️

Det er nok lurt, selvom det er vondt å være borte, så hadde det for meg vært mer vondt å skulle være hjemme og måtte avvise barna som helst vil være med mamma. Mannen fikk tilogmed gjort alt som jeg vanligvis gjør hjemme😅

Jeg tok dren ut på Aleris, det var en trygghet for meg at de kunne «kvalitetssikre» jobben der. Men man kan også gjøre det på legekontoret dersom du bor lengre unna og reiser hjem før drena er ute☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til videre, ts. Og jeg håper du oppdaterer videre, både fremgang dag for dag ift smerter og andre ting, og bilder.

Anonymkode: e9341...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lykke til videre, ts. Og jeg håper du oppdaterer videre, både fremgang dag for dag ift smerter og andre ting, og bilder.

Tusen takk☺️

Planen er å ta en ukesoppdatering med bilde og status på formen frem til jeg føler meg normal ish. Den type informasjon som jeg selv cravet i ukene før operasjon.

Har du vært gjennom eller planlegger du bukplastikk selv i fremtiden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
91ejnot skrev (15 minutter siden):

Tusen takk☺️

Planen er å ta en ukesoppdatering med bilde og status på formen frem til jeg føler meg normal ish. Den type informasjon som jeg selv cravet i ukene før operasjon.

Har du vært gjennom eller planlegger du bukplastikk selv i fremtiden?

Er i tenkeboksen på bukplastikk med eventuelt sying av muskler, etter 4 svangerskap og -40kg etter gpb. Har nesten samme utgangspunkt som deg, bare mindre heng og ikke problemer med fukt osv. Men mye ekstra hud over navlen, og noe heng, samt at magen liksom buler utover, er aldri flat selv om bmi er godt innenfor. Men blir brystløft og silikon først, så tar jeg vurdering på magen senere, det må også planlegges mer pga logistikk ect. Men drømmen er å kunne gå med tettsittende genser, føle seg vel i egen kropp. Bikini osv. 

Er kjekt med oppdateringer ja, savner det selv sånn ift hva man går til.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
91ejnot skrev (2 timer siden):

Tusen takk☺️

Det er nok lurt, selvom det er vondt å være borte, så hadde det for meg vært mer vondt å skulle være hjemme og måtte avvise barna som helst vil være med mamma. Mannen fikk tilogmed gjort alt som jeg vanligvis gjør hjemme😅

Jeg tok dren ut på Aleris, det var en trygghet for meg at de kunne «kvalitetssikre» jobben der. Men man kan også gjøre det på legekontoret dersom du bor lengre unna og reiser hjem før drena er ute☺️

Planen er å bli en uke i området, og håper at det er nok for at de kan ta drena ut rett før jeg reiser hjem. Men det går selvfølgelig også an å gjøre det hos fastlegen.

En ting jeg lurer på om jeg skal ordne meg før operasjonen er en recliner. Har lest på forskjellige forum og sett på YouTube videoer der folk har sverget til det i ukene etter operasjonen, både for å slappe av og for å sove i. Kunne kjøpt det brukt på Finn. Men er også redd for å ha enda en ting i huset som ender opp med å ikke bli brukt 😆

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du deler!

Jeg skal gjennom det samme. Har fått time i høst. Har mye mer heng enn dine bilder, og det plager meg bare så sinnsykt. 

Anonymkode: fdb0b...484

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for at du deler!

Jeg skal gjennom det samme. Har fått time i høst. Har mye mer heng enn dine bilder, og det plager meg bare så sinnsykt. 

Anonymkode: fdb0b...484

Åh, du kan bare glede deg! Nå har det gått 2 uker og jeg ser allerede at det kommer til å bli deilig å tørre bruke bikini i sommer 🤭

• Nyttig 1
Skrevet

Oppsummering uke 2 postop

Det går fremover og jeg blir mer pigg for hver dag som går.

Sover ikke spesielt godt pga posisjonen man må sove, pluss at det KLØR under kompresjonsbeltet. Regner med er fordi det gror, men det er til å bli gal av. Må stå opp flere ganger på natt for å kle av og bare puste litt..

Reagerer på den brune tapen og en liten betennelse i navel, så det er litt ekstra pes med det også. Bytta til silikontape nå, så krysser fingrene for at det blir likar no🤞🏼

Husarbeid som klesvask, middag og moppe over gulvene går fint. 

Matkassen sparer oss for storhandel på butikk, så jeg har klart å handle de små tingene som har manglet nå og da, uten å overstige kirurgens anbefalt belastningsvekt (2-3 kg i hver hand).

Har gått turer til postkassen hver dag, mest fordi det er forrige ukes netthandel som kommer én etter én.

Jeg blir ikke like fort sliten, jeg får strikket mye mens huset er fritt for mann og barn på dagtid.

I dag hadde jeg første dag tilbake på jobb, det var ganske tungt - kanskje spesielt tungt siden jeg skulle bli forkjøla oppi det hele, men det er bare i dag og mandag, så er det påskeferie. Det var perfekt timing spør dere meg!

Har kontorjobb, og har jobbet litt hjemmefra hele uka uten problem. Forskjellen er vel mest at jeg ikke kan legge meg nedpå mesteparten av dagen 😅

5 av 7 kg vannvekt har forlatt kroppen, så jeg føler meg lettere bare med dét.

Nysing og hosting gjør allerede litt mindre vondt, så nå tør jeg å slippe det også uten angst.

Så ja, alt blir lettere dag for dag - både psykisk og fysisk 🙌🏼

IMG_9871.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Uke 3 postop

Påskeferie! Det ble en rolig påske på hytta for min del. Ikke delaktig i all uteaktivitet, men i god nok form til kos og hygge innendørs og i solveggen.

Sover endelig MYE bedre. Har gradvis gjennom uka jobbet meg flatere og flatere i liggestilling, og siste natta klarte jeg endelig å ligg litt på siden, og det hjelper veldig på ryggen. Nakkeputa/reiseputa er fortsatt en livsnødvendighet, men tror den blir pensjonert ila neste uke.

Navelen sliter jeg litt med, veldig av og på med rødhet (mild betennelse).

Silikontapen var en lifechanger, ingen reaksjon og huden min får roet seg kraftig ned med det.

Jeg går såogsi helt oppreist. Huden føles enda litt for stram, men det kommer seg for hver dag. Må minne meg selv på at jeg ikke skal løfte tungt og gjøre for mye, fordi smerter er det ingenting av!

Så med det er det bare å si god påske🐣 

IMG_9925.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for oppdateringer! Godt å høre at det går fremover 🙂

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...