Gå til innhold

Bukplastikk mars 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville bare dele min erfaring med nylig gjennomført bukplastikk. Starter tråden med litt generell informasjon, så vil det komme før og etterbilder etterhvert.

i ukene før operasjonen var jeg så sulten på å finne bilder, informasjon, erfaringer og ALT, så håper dette kan være mitt bidrag til flere i samme båt☺️

Dersom du som leser tråden har gått/går/skal gå gjennom det samme, så må du gjerne dele dine før og etter-bilder, og erfaring generelt!

Om meg:
Kvinne 34 år, 164 cm høy og 67 kg på operasjonsdato. Har født 2 barn som nå er i skolealder. Graviditeten med førstemann resulterte i en gedigen mage og vekt på rett over 100kg, så vektdifferansen blir ca 35 kg.

Ikke innenfor kravene for å få det dekt offentlig «ved første øyekast». Men store plager med sopp, betennelse og lukt i navel, og en fantastisk lege som velvillig henviste meg videre både én og to ganger før jeg til slutt landet på en operasjon hos Aleris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før operasjon
Midjemål på 80 cm og hoftemål på 101 cm.

IMG_9683.jpeg

IMG_9682.jpeg

Skrevet (endret)

Operasjonsdagen

Jeg hadde time som første pasient kl 07:30, full av nerver.
Ca 10 minutter etter oppmøte kom kirurgen, selveste rockestjerna inn for å tegne på magen - han kom inn i skinnbukse, stilig dressjakke og dyr klokke på armen, i et alldeles festlig humør🌟 Kirurgen er 68 år, og jeg fikk både smile og le av den entransen der. Type i allers!

Ble vekt etter operasjonen ca kl 11:10, våkna da skikkelig tissetrengt og måtte haste på toalettet. Klarte å gå selv frem og tilbake, men det var smerter! Fikk smertestillende som fungerte utmerket, og konkluderte med at veneflonen før narkosen var like vond og jeg skal egentlig ikke klage, for det var helt overkommelig.

Måtte bytte kompresjon før jeg reiste hjem, da de hadde satt på et litt for stort belte. Fikk derfor sneket til meg et par bilder av magen med bandasje - og jeg tror jeg allerede nå kan si at det ligger an til et bra resultat🙌🏼

Det ble fjernet 1,2 kg hud!!

IMG_9684.jpeg

IMG_9685.jpeg

Endret av 91ejnot
Tilleggsinfo
AnonymBruker
Skrevet

Det er fint at du er fornøyd, men det er helt latterlig at dette er noe det offentlige skal bruke penger på. Du har en helt normal mage, sånn som dette må man lære seg å leve med. Operasjonskapasiteten burde vært brukt på helt andre ting enn folk som ikke takler å ha en valk etter svangerskap. 

Anonymkode: 10942...f82

• Liker 1
Skrevet

Denne skal jeg følge..  skal også ha slik operasjon, men må gå ned 10 kg først. Har ett heng på 7-8 cm nå så det blir vell værre når jeg har godt ned. Gleder meg, ikke behagelig ned den hudgnissingen og  huske babypulver så det ikke blir for fuktig og betent...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen millioner takk for at du deler din personlige reise. Gleder meg til flere updates. Masse god bedring og håper du får et strålende resultat - det fortjener du❤️

Ikke hør på f82! 🤮

Anonymkode: 888f4...bea

• Hjerte 1
Skrevet

Blir du sykemeldt, eventuelt ja, hvor lenge?

Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Blir du sykemeldt, eventuelt ja, hvor lenge?

Jeg er sykemeldt i 14 dager, men blir å ha hjemmekontor i sykemeldingsperioden.

Jeg har altså kontorjobb, så det er kun dren og sitteposisjon som hindrer meg fra å være fysisk tilstede på jobb☺️

Skrevet

Dag 1 postop

Det var en veldig dårlig natt, minimalt med søvn å skrive hjem om - noe som helt sikkert hadde med adrenalin å gjøre. Smerter var ikke årsaken, da jeg har godt med medisiner med meg hjem.
Jeg er sliten og støl i kroppen, men kommer meg opp for egen maskin og går jevnt og trutt gjennom dagen.

Drikker masse vann, spist sunt og godt, kjenner at dette skal gå helt fint.

Følte meg allerede litt tynn, så tok målbandet fatt. Selv utenpå kompresjon og tøy, til tross for naturlig hevelse i magen dagen etter operasjon, så viser hoftemålet allerede -6 cm 🤯 jeg er i sjokk, og feirer selvfølgelig med nye bukser på netthandel.

Gleder meg SÅ til å kle kroppen uten å skjule magen.. Det er nok enda et par måneder med joggebukser, men jeg er klar når sommeren nærmer seg🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fint at du er fornøyd, men det er helt latterlig at dette er noe det offentlige skal bruke penger på. Du har en helt normal mage, sånn som dette må man lære seg å leve med. Operasjonskapasiteten burde vært brukt på helt andre ting enn folk som ikke takler å ha en valk etter svangerskap. 

Anonymkode: 10942...f82

Du så kun på utseendet og var ikke glup nok til å lese biten om sopp, lukt og betennelse? Det offentlige burde ikke brukt penger på å gi deg en utdannelse, den var åpenbart bortkasta på deg.

Anonymkode: a722a...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...