AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?» Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval. Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom. Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry. Anonymkode: 36a3e...daa 2 7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Det ligger nok noe bak, og han klarer ikke si det direkte og kommer derfor med kommetarer som «hint» i håp om at du skal forstå. Marsj inn til mannen og spør hva han egentlig prøver å fortelle med slike nedverdigende kommentarer. Kan være økonomi, kan være at han syns du har lagt på deg vel mye? Uansett det han gjør er ikke ok. Det er lov å si om man tenker partner må gjøre noen bedre valg for seg selv, men ikke med stikk og mobbing som dette. Totalt uaktuelt Anonymkode: e011e...dda 10 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Herregud så provosert jeg blir av å lese dette! I mine øyne prøver han å si "du må gå ned i vekt". Noe som er det styggeste man kan si til en kvinne, spesielt etter et svangerskap. Du har født barnet hans, du ammer, OG du har all rett i verden til å ta den drua eller den sjokoladebiten, enten du hadde ammet eller ikke. For en drittsekk! Jeg vet ikke hvordan du skal få han til å slutte med det. Beste tipset er vell å konfrontere han med det, og at disse hintene sårer dypt. At ting er dyrt blir for dumt. Vi alle skjønner hva han mener. Sier det igjen; forbanna drittsekk! Anonymkode: 0c4c9...bdf 15 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Du trenger jo mat for å leve og amme. Forstår han ikke det? Høres rart ut.. Får du også disse kommentarer når du spiser grønnsaker? Om nei, da har du svaret på om det skylles vekten. Du sier bare at han skal stoppe med å kommentere på deg og mat. At du blir uvel og usikker av det. Stopper han ikke da, så får du blande inn et tredje ledd som kan fortelle han at han skal slutte med å mobbe deg. Anonymkode: 7215c...f26 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Si at du ville foretrukket at han fant seg ett annet sted å bo inntil han begynte behandle deg med respekt, og at du nekter la barna vokse opp med ett menneske som mobber og tråkker ned andre. Anonymkode: 3059c...f96 16 1 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Hvor fant du denne drittsekken? Anonymkode: 883ce...b4f 5 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Amming er en dårlig unnskyldning for å spise sjokolade. Du bør holde deg unna om du er tjukk. Anonymkode: d904d...76b 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Dette hadde jeg ikke funnet meg i fra mannen. Ta det opp med han Anonymkode: d971c...e32 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Amming er en dårlig unnskyldning for å spise sjokolade. Du bør holde deg unna om du er tjukk. Anonymkode: d904d...76b Idiot. Anonymkode: 0c0ac...9d5 12 1 7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Fy faen, det der er så fælt. Du må sette ha tydelig på plass og si at du ikke aksepterer sånne kommentarer, og at han kan holde kjeft. Dette er noe jeg elsker min samboer for. Jeg er overvektig, alltid hatt vansker med vekt. Er også høyere nå enn jeg pleier, med en baby på 7 mnd. Han har aldri, ikke en eneste gang, kommentert når sjokoladen plutselig er spist opp. Eller at det er tomt for is. Det er faktisk noe jeg setter uendelig stor pris på. Min mor er fæl på sånne kommentarer. Hun sier ikke noe til oss barna (lenger), men er veldig på å kommentere min far. Det er skikkelig ødeleggende og forstyrrende å ha slike folk i sin nærhet. Anonymkode: e7cc2...b23 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?» Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval. Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom. Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry. Anonymkode: 36a3e...daa Hadde skjelt han ut så heftig at jeg hadde spyttet! At han våger å behandle deg på denne måten! IKKE finn deg i dette! 10 kg er faen meg ingenting å veie for mye når man akkurat har født baby! Føck denne drittsekken altså!! Neste gang han kommenterer slik så stapp det du kan finne av mat ned i kjeften hans så han kan bli kvelt. Anonymkode: 0c0ac...9d5 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Hva skal du med han?! Bare å si at om han ikke liker det han ser, så får han flytte. Anonymkode: 2c5f1...f51 6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Amming er en dårlig unnskyldning for å spise sjokolade. Du bør holde deg unna om du er tjukk. Anonymkode: d904d...76b Hei... Incel? Problemet er ikke at TS spiser sjokolade, men at mannen mobber. Anonymkode: 7215c...f26 11 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Ikke godta hint. Tving ham til å si rett ut hva han mener. «Hvorfor sier du det? Mener du at jeg ikke skal få gå på do/spise druer/dusje? Neivel, det hørtes nemlig sånn ut». Arrester ham hver eneste gang. Få han til å spesiefisere nøyaktig hva han mener. Anonymkode: 2835f...f8a 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Vet hvordan du kan bli kvitt masse dødvekt, kvitt deg med han Anonymkode: 72b99...2e1 6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Sånne kommentarer på matinntak og vekt er ufint. Min far holder på slik og jeg blir forbanna på dine vegne her. Det er slitsomt i lengden og faktisk ikke innafor, så det kan du gi klar beskjed om! Anonymkode: a6f32...f52 4 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Den eneste riktige responsen når en ammende kvinne har spist opp sjokolada eller spiser "igjen" er henholdsvis skal jeg kjøpe mer til deg?" Og skal jeg lage maten til deg. HVIS man absolutt må kommentere. Jeg er bifil og hadde jeg hatt en ammende kone ville jeg satt så utrolig stor pris på jobben hun la ned i dette. Og 10 kg "for mye"? Det er ca det minste problemet her i verden. Når man får barn så endrer kroppen seg. Du er nå først og fremst mamma og kroppen din har gjort en strålende jobb og fortsetter å gjøre en strålende jobb. Jeg hadde faktisk vært så direkte at jeg hadde sagt "hold kjeft ra**h*l". Konstruktivt? Nei, men noen menn lytter ikke før de får en ekstremt tydelig beskjed. Anonymkode: 4b167...2b2 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Hvorfor tillater du stygge kommentarer? Neste gang så snur du deg mot han og spør, med isende kaldt sinne «hva sa du nå?» og om han tørr repetere det så svarer du «og hva mente du med det, presis?» Og dersom han fremdeles er dum nok til å ikke forstå at en grense er satt så sie du rett ut at du ikke finner deg i ubedte kommentarer. Og at du aldri finner deg i stygge kommentarer. Og at du, dersom han unner seg å komme med så mye som hintet av en eneste kommentar til anser samlivet som oppløst. Av han. Og så gjennomfører du. Lykke til med hverdagen som singel. Jeg håper du setter ned foten før heller enn senere. Fordi du kaster bort livet på dette vraket av en mann og ditt liv har mer verdi enn det. Men primært fordi du har barn. Og dersom de er jenter så lærer du dem at de er verdiløse ved å bli. Og dersom de er gutter så lærer du dem at kvinner er verdiløse ved å bli. Og neste generasjon fortjener bedre. Anonymkode: d5e11...fca 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor tillater du stygge kommentarer? Neste gang så snur du deg mot han og spør, med isende kaldt sinne «hva sa du nå?» og om han tørr repetere det så svarer du «og hva mente du med det, presis?» Og dersom han fremdeles er dum nok til å ikke forstå at en grense er satt så sie du rett ut at du ikke finner deg i ubedte kommentarer. Og at du aldri finner deg i stygge kommentarer. Og at du, dersom han unner seg å komme med så mye som hintet av en eneste kommentar til anser samlivet som oppløst. Av han. Og så gjennomfører du. Lykke til med hverdagen som singel. Jeg håper du setter ned foten før heller enn senere. Fordi du kaster bort livet på dette vraket av en mann og ditt liv har mer verdi enn det. Men primært fordi du har barn. Og dersom de er jenter så lærer du dem at de er verdiløse ved å bli. Og dersom de er gutter så lærer du dem at kvinner er verdiløse ved å bli. Og neste generasjon fortjener bedre. Anonymkode: d5e11...fca Sannsynligheten er veldig stor for at k*dden kommer til å kommentere på barnsd spisevaner i tenårene/voksefaser. Det pleier jo ikke skkurat å slå heldig ut! Anonymkode: 4b167...2b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir så sliten av alle kommentarene. Mannen min er så opptatt av hva jeg spiser at jeg blir gal! Jeg kan ikke en gang tenke på å putte noe i munnen før han er der med et «jaså, du spiser sjokolade ja?» «ja, her ser det ut som noen har vært i drueboksen?» «trenger du virkelig mer mat nå?» Jeg føler meg så dum og feit. Har satt to barn til verden og yngste er ikke et år enda en gang. Svangerskapene forandret kroppen min og dessverre fikk jeg en fødselsskade etter siste fødsel som gjør at jeg ikke kan ha trening av noen særlig intensitet enda. Jeg er på vei ned, har 10 kg igjen til idealvekt. Føler selv at jeg begynner å ligne meg selv, men med alle disse kommentarene føler jeg meg bare som en blåhval. Babyen ammer og jeg ønsker ikke kutte ned på inntak akkurat nå fordi melkeproduksjonen er viktigere enn de 10 kiloene i mine øyne. Har forklart alt dette for han og da sier han at det ikke handler om fedme, men at det er så dyrt. Ja, mat er dyrt, men jeg må jo få lov til å spise meg mett. Er ikke sånn at vi ikke får betalt regningene fordi jeg spiser så ekstreme mengder liksom liksom. Hvordan kan jeg få slutt på dette kjøret? Det spiser meg opp innvendig. Jeg går også stygge kommentarer hver gang jeg f.eks går på do eller dusjer. Føler jeg ikke får lov til å ha menneskelige behov og skjuler/minimerer alt for å være minst mulig til bry. Anonymkode: 36a3e...daa For en drittsekk! Anonymkode: 8ffac...64f 2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå