AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:43 #21 Skrevet lørdag kl. 19:43 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Svært lite sannsynlig når barnet er såpass lite og far stiller minimalt opp Anonymkode: 73801...5eb Om han vil ha det så er det absolutt ikke lite sannsynlighet for det nei. Anonymkode: af54e...b88 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:48 #22 Skrevet lørdag kl. 19:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om han vil ha det så er det absolutt ikke lite sannsynlighet for det nei. Anonymkode: af54e...b88 Jo, det er det. Ingen grunn til så skremme TS. En mor eller far som har så lite som 10% samvær vil aldri få hovedomsorgen, med mindre den som har hovedomsorgen bedriver omsorgssvikt mot barnet. Dette handler ikke om hva far vil ha, men hva som er beste for barnet. Og det beste for barn er å bo med den de alltid har bodd med, så lenge denne utøver forsvarlig og god omsorg. Anonymkode: 73801...5eb 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:59 #23 Skrevet lørdag kl. 19:59 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, det er det. Ingen grunn til så skremme TS. En mor eller far som har så lite som 10% samvær vil aldri få hovedomsorgen, med mindre den som har hovedomsorgen bedriver omsorgssvikt mot barnet. Dette handler ikke om hva far vil ha, men hva som er beste for barnet. Og det beste for barn er å bo med den de alltid har bodd med, så lenge denne utøver forsvarlig og god omsorg. Anonymkode: 73801...5eb Jeg vil heller si at det ikke lurt å lure ts til for gode forhåpninger som du gjør. Du skriver barnet har best av å bo med forelderen den alltid har bodd med, du har fått med deg at de bor ilag? De har samme adresse. Barnet bor pr nå med begge foreldrene sine på samme adresse, selv om ts sier han gjør lite noe som er hennes mening. Det blir ord mot ord. Ts har vel heller ikke råd til advokat og rettsak uten jobb, så med mindre far sier fra seg foreldreretten så kommer ikke ts langt. Anonymkode: af54e...b88 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:04 #24 Skrevet lørdag kl. 20:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil heller si at det ikke lurt å lure ts til for gode forhåpninger som du gjør. Du skriver barnet har best av å bo med forelderen den alltid har bodd med, du har fått med deg at de bor ilag? De har samme adresse. Barnet bor pr nå med begge foreldrene sine på samme adresse, selv om ts sier han gjør lite noe som er hennes mening. Det blir ord mot ord. Ts har vel heller ikke råd til advokat og rettsak uten jobb, så med mindre far sier fra seg foreldreretten så kommer ikke ts langt. Anonymkode: af54e...b88 Foreldresansvar og omsorg er ikke det samme. Man kan fint ha foreldreansvar uten å ha hovedomsorgen. TS kan søke både fri rettshjelp og det finnes også et punkt i domstolloven som gir tingrettene mandat til å også ta særskilte vurderinger vedr. dekning av kostnader, dersom man ikke skulle få innvilget fri rettshjelp. Når barnet er såpass lite er det svært usansynlig at TS ikke vil få hovedomsorgen, fordi hun har gjort mest med barnet, hun ammer kanskje fortsatt og er den som per i dag har hovedansvaret for barnet. Det vil neppe bli delt omsorg for et såpass lite barn som ikke engang har tidsperspektiv og som ikke vil klare det å ha 2 baser, og etterhvert 3 baser. Anonymkode: 73801...5eb 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:07 #25 Skrevet lørdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo, det er det. Ingen grunn til så skremme TS. En mor eller far som har så lite som 10% samvær vil aldri få hovedomsorgen, med mindre den som har hovedomsorgen bedriver omsorgssvikt mot barnet. Dette handler ikke om hva far vil ha, men hva som er beste for barnet. Og det beste for barn er å bo med den de alltid har bodd med, så lenge denne utøver forsvarlig og god omsorg. Anonymkode: 73801...5eb Nå bor jo barnet sammen med begge foreldrene, hun vil ut av forholdet, flytte og ha med barnet. Jeg kjenner flere som har vært gjennom det samme og der fikk fedrene delt omsorg. Anonymkode: 5d8a3...6cd 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:15 #26 Skrevet lørdag kl. 20:15 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå bor jo barnet sammen med begge foreldrene, hun vil ut av forholdet, flytte og ha med barnet. Jeg kjenner flere som har vært gjennom det samme og der fikk fedrene delt omsorg. Anonymkode: 5d8a3...6cd For et barn under 1 år? Det må du nesten vise kilder på Anonymkode: 73801...5eb 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:56 #27 Skrevet lørdag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): For et barn under 1 år? Det må du nesten vise kilder på Anonymkode: 73801...5eb Om det finnes statistikk på dette, går jeg ut i fra at du er fullt i stand til å søke dette opp på egen hånd, om dette er noe du vil lese om. Vedkommende kan jo ikke vise kilder på at hun vet om personer som fikk delt omsorg. Anonymkode: 2b03e...464
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:12 #28 Skrevet lørdag kl. 21:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei du skriver ikke for å får råd , du skriver for å få folk til å være enige med deg, når de ikke er det så legger du til litt ekstra informasjon Anonymkode: 2bf4c...f89 Absolutt ikke, men visst det kommer frem sånn så er ikke det meningen Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:21 #29 Skrevet lørdag kl. 21:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tenker du om du går rettens veg å far plutselig får full omsorgsrett? Han har jobb noe du ikke har, du vil flytte , han vil bo der dere bor nå. Har du penger til å betale for advokat ? Familievernkontoret gir råd, veiledning osv, de bestemmer ikke hvor barnet skal være. Anonymkode: af54e...b88 Det er det jeg er redd for..og derfor lurer jeg på om noen vet hva sjansene er for at jeg får full ansvar men at han likevel får se henne til tider. Jeg spør genuint fordi jeg ikke vet så mye å kom over denne siden og vil ikke begynne med sak eller familiekontoret før jeg forhører meg. Ja jeg har økonomi selv om jeg ikke har jobb akkurat nå. Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:24 #30 Skrevet lørdag kl. 21:24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svært lite sannsynlig når barnet er såpass lite og far stiller minimalt opp Anonymkode: 73801...5eb Men det er ikke noe jeg kan bevise utenom ord mot ord og selvføglelig de som er på besøk å ser det , men familien hans som ser det de tar hans side uansett fordi de tar d som at de får tid med ungen men tenker ikke over at han bare ikke er tilstede psykisk / fysisk (er på tlf eller går i et annet rom) Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:09 #31 Skrevet lørdag kl. 22:09 Delt omsorg under 3 år er sjelden kost. Bestill meklingstime på familievernkontoret. Så lenge du får folkeregistrert adresse (og fast bosted) på deg kan du flytte barnet dit du vil. Dersom du får jobb og bhg plass i hjembyen fra august så vil han aldri klare å få med seg barnet til hans by. Anonymkode: 8a530...8c0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:17 #32 Skrevet lørdag kl. 22:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et barn under 1 år? Det må du nesten vise kilder på Anonymkode: 73801...5eb Dette er folk jeg kjenner. Anonymkode: 5d8a3...6cd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:19 #33 Skrevet lørdag kl. 22:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Familievernkontoret har ingen bestemmelsesrett. Men du vil komme dårlig ut om det skulle bli sak siden du ikke har jobb men barnefar har, så her vil han stille sterkt slik det er pr.nå. Det vil også telle negativt til din fordel at du vil barnets beste om du vil flytte sånn at det ikke legges til rette for vanlig samvær Anonymkode: bc3c7...24c Jobb eller ei betyr ikke noe. Det er utelukkende tilknytning til barnet som betyr noe. Ikke spre usannheter. Selv om ts flytte, kan hun legge til rette for samvær om bf ønsker samvær. Anonymkode: cf9e6...cd1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:31 #34 Skrevet lørdag kl. 22:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil heller si at det ikke lurt å lure ts til for gode forhåpninger som du gjør. Du skriver barnet har best av å bo med forelderen den alltid har bodd med, du har fått med deg at de bor ilag? De har samme adresse. Barnet bor pr nå med begge foreldrene sine på samme adresse, selv om ts sier han gjør lite noe som er hennes mening. Det blir ord mot ord. Ts har vel heller ikke råd til advokat og rettsak uten jobb, så med mindre far sier fra seg foreldreretten så kommer ikke ts langt. Anonymkode: af54e...b88 Man må ikke ha inntekt for å ha advokat. Man får da fri rettshjelp, så sånn sett er bare fint om ts ikke har jobb. Selv om de pr def har bodd sammen alle tre til nå, så trenger man ikke å ha hatt en samliv. Det er full mulig å være fraværende. Her skal jeg gi TS oppskriften for hvordan flytte ut uten bf sitt samtykke, kun fordi det er så mange idioter i denne tråden: Dette er også selvopplevd og ikke noe teoretisk svada. Om ts flytter med barnet uten at bf signere på flyttemeldingen, skal hun uansett sende inn flyttemelding på seg og barnet. Etter nesten seks måneder vil skatteetaten sende et brev til bf og be om en uttalelse om hvorfor barnet ikke skal ha adresse på ts. Han har da to uker på seg. Etter dette vil skatteetaten selv fatte vedtak på om de skal endre adressen på barnet eller ei. I mellomtiden har ts kalt inn til mekling (det må du gjøre så snart som du avslutter forholdet!). Her kan bf selv velge om han vil komme eller ei. Så lenge ts møter, vil hun få meklingsattest. Denne bruker hun da for å søke om utvidet barnetrygd (og stønad til barntilsyn når den til kommer). Selv om ungen pr def enda står på bf sin adresse, vil ts trenge å sannsynliggjøre overfor nav de faktiske forhold, altså at barnet faktisk er på adressen til ts. Dette gjør hun feks ved å få en bekreftelse fra helsestasjonen at det er hun som møter med barnet til kontroller, det samme til lege og henting og levering til barnehage. Nav vil be om at det skal komme fra offentlig hold. Om bf møter til mekling, og tar saken til retten, vil det også bli skrevet møtereferat. Her vil også framkomme hvor barnet sover. Dette kan også brukes til å sannsynliggjøre overfor nav hva som er barnets faktiske bosted. Jeg vil anbefale ts å ikke ta saken til retten, men å evt la bf ta seg av den delen. Om ts vil ha mer informasjon om hvordan det foregår når en sak blir tatt for retten, kan jeg komme med det om ønskelig. Der har jeg også mer erfaring enn ønskelig. Anonymkode: cf9e6...cd1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:45 #35 Skrevet lørdag kl. 23:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må ikke ha inntekt for å ha advokat. Man får da fri rettshjelp, så sånn sett er bare fint om ts ikke har jobb. Selv om de pr def har bodd sammen alle tre til nå, så trenger man ikke å ha hatt en samliv. Det er full mulig å være fraværende. Her skal jeg gi TS oppskriften for hvordan flytte ut uten bf sitt samtykke, kun fordi det er så mange idioter i denne tråden: Dette er også selvopplevd og ikke noe teoretisk svada. Om ts flytter med barnet uten at bf signere på flyttemeldingen, skal hun uansett sende inn flyttemelding på seg og barnet. Etter nesten seks måneder vil skatteetaten sende et brev til bf og be om en uttalelse om hvorfor barnet ikke skal ha adresse på ts. Han har da to uker på seg. Etter dette vil skatteetaten selv fatte vedtak på om de skal endre adressen på barnet eller ei. I mellomtiden har ts kalt inn til mekling (det må du gjøre så snart som du avslutter forholdet!). Her kan bf selv velge om han vil komme eller ei. Så lenge ts møter, vil hun få meklingsattest. Denne bruker hun da for å søke om utvidet barnetrygd (og stønad til barntilsyn når den til kommer). Selv om ungen pr def enda står på bf sin adresse, vil ts trenge å sannsynliggjøre overfor nav de faktiske forhold, altså at barnet faktisk er på adressen til ts. Dette gjør hun feks ved å få en bekreftelse fra helsestasjonen at det er hun som møter med barnet til kontroller, det samme til lege og henting og levering til barnehage. Nav vil be om at det skal komme fra offentlig hold. Om bf møter til mekling, og tar saken til retten, vil det også bli skrevet møtereferat. Her vil også framkomme hvor barnet sover. Dette kan også brukes til å sannsynliggjøre overfor nav hva som er barnets faktiske bosted. Jeg vil anbefale ts å ikke ta saken til retten, men å evt la bf ta seg av den delen. Om ts vil ha mer informasjon om hvordan det foregår når en sak blir tatt for retten, kan jeg komme med det om ønskelig. Der har jeg også mer erfaring enn ønskelig. Anonymkode: cf9e6...cd1 Wow, Tusentakk for fornuftig svar. Beklager at du har erfaring med dette, unner ikke noen det. han skriver neppe under noe frivillig. Rart hvordan han ikke stiller opp men kommer til å gjøre alt i sin makt for å få foreldrerett eller hva enn, fordi for han handler det mer om å vinne og ego. Jeg har jo vært med ungen på alle kontrollene så det burde jo og vise utenfor hvordan det er samme med sykehus timer. Jeg vil gjerne vite mer så om du orker hadde jeg satt pris på det 😇 Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet i går, 01:47 #36 Skrevet i går, 01:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må ikke ha inntekt for å ha advokat. Man får da fri rettshjelp, så sånn sett er bare fint om ts ikke har jobb. Selv om de pr def har bodd sammen alle tre til nå, så trenger man ikke å ha hatt en samliv. Det er full mulig å være fraværende. Her skal jeg gi TS oppskriften for hvordan flytte ut uten bf sitt samtykke, kun fordi det er så mange idioter i denne tråden: Dette er også selvopplevd og ikke noe teoretisk svada. Om ts flytter med barnet uten at bf signere på flyttemeldingen, skal hun uansett sende inn flyttemelding på seg og barnet. Etter nesten seks måneder vil skatteetaten sende et brev til bf og be om en uttalelse om hvorfor barnet ikke skal ha adresse på ts. Han har da to uker på seg. Etter dette vil skatteetaten selv fatte vedtak på om de skal endre adressen på barnet eller ei. I mellomtiden har ts kalt inn til mekling (det må du gjøre så snart som du avslutter forholdet!). Her kan bf selv velge om han vil komme eller ei. Så lenge ts møter, vil hun få meklingsattest. Denne bruker hun da for å søke om utvidet barnetrygd (og stønad til barntilsyn når den til kommer). Selv om ungen pr def enda står på bf sin adresse, vil ts trenge å sannsynliggjøre overfor nav de faktiske forhold, altså at barnet faktisk er på adressen til ts. Dette gjør hun feks ved å få en bekreftelse fra helsestasjonen at det er hun som møter med barnet til kontroller, det samme til lege og henting og levering til barnehage. Nav vil be om at det skal komme fra offentlig hold. Om bf møter til mekling, og tar saken til retten, vil det også bli skrevet møtereferat. Her vil også framkomme hvor barnet sover. Dette kan også brukes til å sannsynliggjøre overfor nav hva som er barnets faktiske bosted. Jeg vil anbefale ts å ikke ta saken til retten, men å evt la bf ta seg av den delen. Om ts vil ha mer informasjon om hvordan det foregår når en sak blir tatt for retten, kan jeg komme med det om ønskelig. Der har jeg også mer erfaring enn ønskelig. Anonymkode: cf9e6...cd1 For et idiotisk råd , nei ts skal selvsagt ikke flytte uten bf signerer Anonymkode: 2bf4c...f89 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #37 Skrevet i går, 10:38 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg vil heller si at det ikke lurt å lure ts til for gode forhåpninger som du gjør. Du skriver barnet har best av å bo med forelderen den alltid har bodd med, du har fått med deg at de bor ilag? De har samme adresse. Barnet bor pr nå med begge foreldrene sine på samme adresse, selv om ts sier han gjør lite noe som er hennes mening. Det blir ord mot ord. Ts har vel heller ikke råd til advokat og rettsak uten jobb, så med mindre far sier fra seg foreldreretten så kommer ikke ts langt. Anonymkode: af54e...b88 Har økonomi til advokat og forsørgelse, jeg har ikke jobb per d.d da jeg sluttet nylig. Men ja jeg spør vel bare fordi deg lurer på hva utfallet komemr til å bli mest sannsynlig. Så setter pris på alle svar. Er ikke ute etter at noen bekrefter hva jeg ønsker men realistiske utfall. Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #38 Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jobb eller ei betyr ikke noe. Det er utelukkende tilknytning til barnet som betyr noe. Ikke spre usannheter. Selv om ts flytte, kan hun legge til rette for samvær om bf ønsker samvær. Anonymkode: cf9e6...cd1 Og det er akkurat det jeg er ute etter. At jeg har «hovedansvar» får bestemme de viktige tingene (evt mulig at bf kan komme inn senere å gjøre det men det krever at han tar ansvar å vise pålitelighet.) men for nå ønsker jeg å ta henne med hvor jeg kan bosette meg med bedre nettverk og støtte også kan han se henne ofte men ikke nok til at han har henne over lengre tid alene da jeg ikke stoler på at han dekker behovene til barnet. Dette var jo ikke det jeg ønsket i det hele tatt, å jeg vil jo at vi skal være en familie men når en får barn så kommer det først uavhengig av hvor glad du er i partneren din. Om det ikke er sunt for ungen så er poenget borte. Jeg er ydmyk nok til å ha gitt han fullt ansvar om det var motsatt. Men sånn er ikke situasjonen dessverre. Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet i går, 10:43 #39 Skrevet i går, 10:43 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men det er ikke noe jeg kan bevise utenom ord mot ord og selvføglelig de som er på besøk å ser det , men familien hans som ser det de tar hans side uansett fordi de tar d som at de får tid med ungen men tenker ikke over at han bare ikke er tilstede psykisk / fysisk (er på tlf eller går i et annet rom) Anonymkode: 4790e...15a Og også at han tok pappaperm men jobber fullt fordiom, og alle timer med sykehus , kontroller , lege osv er det jeg som har vært på alene utenom 1. Anonymkode: 4790e...15a
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #40 Skrevet i går, 11:46 Er enig med den som tippser deg om å lese deg opp på begrepene. Det er faktisk ganske viktig, for det er store forskjeller mellom ord du blander sammen og bruker hipp som happ. Nå til dags heter det foreksempel foreldreansvar og hovedregelen er at den er delt når man er samboer ved fødsel. Til og med barn som blir plassert av barnevernet, der har foreldrene fortsatt foreldreansvar. Min anbefaling er mekling (du trenger meklingsattest), varsle om flytting i god tid, så gjennomfører du flyttingen. Far kan ta saken videre hvis han ønsker. Min eks forsøkte å ta meg til retten to ganger, men saken ble avvist begge gangene. Han sa fra seg foreldrepermisjonen, han måtte tvinges til å gå tur for å bli kjent med babyen, han prioriterte jobb, og han gikk fra meg da jeg var syk under graviditet og ble innlagt. Den juridiske rådgivningen var klokkeklar, han kom ikke til å komme noen vei med saken. Det er viktig for barns utvikling å vite at man er elsket og ønsket av begge foreldre. Av og til er det mye bedre med avstand slik man kan ha en plausibel forklaring på at far ikke stiller opp. Men jeg har strekt meg svært langt i 12 år der jeg reiste dit far jobbet eller dit han bor for at de skulle treffes. Anonymkode: 44e12...4ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå