Gå til innhold

Delt omsorg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ts, bare flytt hvis det er det du vil men det vil innebære at barnet ditt mister mye kontakt med faren sin. Gjør det på rett måte med varsel og informasjon. Du må hameklingsattest for å få utvidet barnetrygd og andre stønader.

Om han vil ta dette til retten så kan han det, men jeg tror neppe at han vil få den daglige omsorgen. men hvis han skulle få det, så må du jo bare flytte tilbake det er ikke verre enn som så.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 13.34):

Han var selvfølgelig ikke sånn før dere fikk barn……..

Anonymkode: 9ac5e...30c

Det er faktisk noen som endrer seg etter å ha fått barn. De fleste takler et barns behov godt med alt ansvar og investering av tid som det medfører, men så er det dem som av ulike årsaker absolutt ikke gjør det.  Tenker at TS tar ansvar når hun vil bryte ut av et usunt forhold.

• Hjerte 1
Skrevet
Aureka skrev (57 minutter siden):

Det er faktisk noen som endrer seg etter å ha fått barn. De fleste takler et barns behov godt med alt ansvar og investering av tid som det medfører, men så er det dem som av ulike årsaker absolutt ikke gjør det.  Tenker at TS tar ansvar når hun vil bryte ut av et usunt forhold.

Hun tar ikke ansvar når hun vil ta barnet bort fra far 

Anonymkode: 2bf4c...f89

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2026 den 12.46):

Du har valgt å få barn, når du allerede er i en stresset situasjon med studier. 

Småbarnstilværelsen er en unntakstilstand, babyen er bare 10 mnd. 

Nå ønsker du å ta barnet vekk fra barnefaren. Håper han går til sak mot. 

Det er så tankeløst..

Anonymkode: 24701...937

Hun skylder ikke han noe mer enn han skylder henne

• Nyttig 1
Skrevet
fru Alving skrev (6 timer siden):

Hei ts, bare flytt hvis det er det du vil men det vil innebære at barnet ditt mister mye kontakt med faren sin. Gjør det på rett måte med varsel og informasjon. Du må hameklingsattest for å få utvidet barnetrygd og andre stønader.

Om han vil ta dette til retten så kan han det, men jeg tror neppe at han vil få den daglige omsorgen. men hvis han skulle få det, så må du jo bare flytte tilbake det er ikke verre enn som så.

Ja nå er det som sagt ikke at jeg vil skille de totalt og for alltid, men at han kan ta mer ansvar å vise at han er i stand til å forsørge forsvarlig. Men jeg kan ikke være boene her sånn nå fordi det går utover barnet og det merkes veldig. Det hjelper heller ikke at jeg bare flytter ut å er i samme by da jeg ikke har noen til å hjelpe her da. Men hjem byen er 2 timer unna med bil så det er ikke all vevrden for at de skal få treffes i ny og ne 

Anonymkode: 4790e...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja nå er det som sagt ikke at jeg vil skille de totalt og for alltid, men at han kan ta mer ansvar å vise at han er i stand til å forsørge forsvarlig. Men jeg kan ikke være boene her sånn nå fordi det går utover barnet og det merkes veldig. Det hjelper heller ikke at jeg bare flytter ut å er i samme by da jeg ikke har noen til å hjelpe her da. Men hjem byen er 2 timer unna med bil så det er ikke all vevrden for at de skal få treffes i ny og ne 

To timer er ikke all verdens.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun tar ikke ansvar når hun vil ta barnet bort fra far 

Anonymkode: 2bf4c...f89

Hvordan er ikke det å ta ansvar når det er det beste for barnet per dd. 

Skrevet

Barnet er registrert på nåværende adresse. Far kan nekte å skrive under på flytting og da har barnet tilhørighet i den kommunen og da tvinger han deg til å bo der. 

Det gjorde min eks mot meg.

Anonymkode: d1ab9...564

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...