AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:49 #1 Skrevet fredag kl. 18:49 Ser forlagene har begynt å ta i bruk KI for å illustrere bøkene til barna våre. Vet ikke helt hva jeg synes om etikken rundt dette? Ønsker ikke at barnelitteraturen skal nedgraderes sånn kulturelt at barna skal bli stuck med halvgodt fra KI. Kommer ikke til å kjøpe noe til mine der det fremkommer at KI står bak innholdet. Hva tenker dere andre? Anonymkode: d0dce...752
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:00 #2 Skrevet fredag kl. 19:00 Hvilke forlag gjelder dette? Og er det omslaget eller også ilustrasjonene inni bøkene? Én av utfordringene jeg vet at bransjen står overfor er at illustratørenes organisasjon, Grafill, er ganske bakstreversk. De nekter å oppdatere avtaleverket og er i praksis med på å skyvene forlagene i retning KI. I stedet for å ha dialog og komme til enighet, står de så steilt at flere forlag dropper illustratørene deres i det stille. Anonymkode: 53fa8...aff 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:24 #3 Skrevet fredag kl. 23:24 Det gag vel vært en sak med en forside fra bonnier (som for øvrig så helt forferdelig dårlig ut). Det betyr ikke at alle har begynt å gjøre det. Jeg jobber i forlag, vi bruker ikke KI i våre barnebøker. Dette er de viktigste bøkene og barna fortjener kvalitet i alle ledd, både på tekst og illustrasjon. Anonymkode: e8c3e...1cd 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå