AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:46 #1 Skrevet fredag kl. 18:46 Hei! Jeg fikk lyst til å bake denne kaken: https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/sjokoladekaker/9113/sjokoladekake-med-kaffe, men jeg skjønner ikke hva som menes med 1 dl kaffe og 1 dl vann. Er det 1 dl traktet kaffe og 1 dl vann i tillegg, eller skal det tolkes som 1 dl (tørr) pulverkaffe som røres sammen med 1 dl vann? Noen som har peiling? Anonymkode: cd7b6...f35
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:01 #3 Skrevet fredag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): eller skal det tolkes som 1 dl (tørr) pulverkaffe som røres sammen med 1 dl vann? Noen som har peiling? Det hadde jo smakt forjævlig om det var 1dl med kaffepulver, ikke sant? https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking Anonymkode: 74249...91c 5
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl. 20:02 #4 Skrevet fredag kl. 20:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde jo smakt forjævlig om det var 1dl med kaffepulver, ikke sant? https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking Anonymkode: 74249...91c Er nok av de som har gått i den fellen, så skjønner TS her 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:42 #5 Skrevet fredag kl. 21:42 Det står også at det skal være 4 ss kaffe i glasuren, og der menes også ferdig kaffe. Anonymkode: 03ec8...ab4 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:47 #6 Skrevet fredag kl. 21:47 Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:53 #7 Skrevet fredag kl. 21:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 Bittelitt kaffe i glasuren gir en ekstra smak, men ikke direkte kaffesmak synes jeg. Og om man drikker kaffe ved siden av så spiller det jo ingen rolle. Anonymkode: 03ec8...ab4 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:54 #8 Skrevet fredag kl. 21:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bittelitt kaffe i glasuren gir en ekstra smak, men ikke direkte kaffesmak synes jeg. Og om man drikker kaffe ved siden av så spiller det jo ingen rolle. Anonymkode: 03ec8...ab4 Har alltid litt kaffe i glasuren, og selv unger digger den kaken… ikke merkbar kaffesmak what so ever. Anonymkode: 29350...712 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:54 #9 Skrevet fredag kl. 21:54 Veldig godt med litt kaffe.😊 Anonymkode: a5364...87e 2
Ludovica- Skrevet fredag kl. 22:02 #10 Skrevet fredag kl. 22:02 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 Helt uenig. Kaffe er godt i kake. Men å drikke kaffe sammen med et kakestykke er helt forferdelig. Kaffe skal drikkes med sitrusfrukt. Og ja, det er ferdig kaffe som menes. Ikke pulver. 3
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl. 07:20 #11 Skrevet lørdag kl. 07:20 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 Jeg tenker motsatt. Like skuffende hver gang jeg får en sjokoladekake som ser god ut, og som ikke har noe kaffesmak. 😤 5 1
Tvist Skrevet lørdag kl. 08:27 #12 Skrevet lørdag kl. 08:27 Kaffe er veldig godt i kake. Selv for meg som aldri kunne tenkte meg å drikke det. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:38 #13 Skrevet lørdag kl. 08:38 Jeg liker ikke kaffe, men syns det gir en god smak i sjokoladekake, som om sjokolade smaker blir mer fremtredende en ved å ikke ha det i Anonymkode: e05e7...267 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:06 #14 Skrevet lørdag kl. 09:06 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 Jeg elsker kaffe i glasuren, det har jeg gjort helt siden jeg var barn, men smak og behag.. Men er det virkelig ufattelig skuffende? Anonymkode: 0fdb2...5ff 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:39 #15 Skrevet lørdag kl. 09:39 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skulle ønske folk kunne sluttet å putte kaffe i sjokoladekake, og spesielt i glasuren. Det er så ufattelig skuffende å se en deilig sjokoladekake, og så smaker den kaffe. Det heter tid for kaffe OG kake, ikke tid for kaffekake. Mitt lille hjertesukk… Anonymkode: 230de...ec3 Jeg synes derimot sjokoladekake blir skikkelig kjipe greier helt uten noe ekstra smak som litt kaffe i glasuren. Typisk sjokoladekake for barnebursdag er ikke noe særlig for de fleste voksne. Anonymkode: 0b0b9...3f9 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå