Gå til innhold

Snorker dere som er overvektige?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt på meg og har fått råd om at det kan være hensiktsmessig med vektnedgang for redusere snorking. Jeg prøver, men ikke så lett når jeg samtidig går på medisiner som gjør meg veldig sulten. 

Jeg har snakket med en overvektig dame som ikke snorker. Har dette med snorking og overvekt å gjøre med hvor fettet legger seg på kroppen?

Anonymkode: 5038c...839

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snorket periodevis da jeg var 120kg, 90kg, 80kg, 68kg. Tok oksygenmåling over natten: snorket ikke. I dag veier jeg 74kg og snorker periodevis, særlig om jeg sover på sofaen for da vekker jeg meg selv 🙈

Anonymkode: 8e475...e0a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Veier 95 kg og er 160 cm høy.

Anonymkode: eddb1...d89

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har lagt på meg og har fått råd om at det kan være hensiktsmessig med vektnedgang for redusere snorking. Jeg prøver, men ikke så lett når jeg samtidig går på medisiner som gjør meg veldig sulten. 

Jeg har snakket med en overvektig dame som ikke snorker. Har dette med snorking og overvekt å gjøre med hvor fettet legger seg på kroppen?

Anonymkode: 5038c...839

Alle kan snorke uansett vekt eller ikke. Det hele handler da om riktig pute som gjør at du har stabile luftveier gjennom natten. Noen sover tungt og lager puste lyder, andre snorker noe helt for jævlig. Det er å finne riktig løsning for hvert enkelt tilfelle, ofte handler det om sovestillingen du har, en god tempur pute og sovestilling kan løse mye.  Joda overvekt sier man kan påvirke dette i stor grad, men i mange tilfeller kan tynne menneske også snorke mye. Det finnes ikke en fasit. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snorket som barn (ikke overvektig) og snorker også som overvektig voksen. Samboeren min er tynn og lang. Han snorker så det halve kunne være nok. Sønnen her er også tynn og snorker som et uvær. 

Anonymkode: 08c6c...7ff

AnonymBruker
Skrevet

Snorker ikke, nå har jeg bmi på 30. men hadde i flere år bmi på 38, og snorket heller ikke da.

Anonymkode: 53d29...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har aldri snorket. 

Vært fra slank til fedme på skalaen..

Anonymkode: f8559...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare hvis jeg er forkjølet eller syk. Har fjernet mandlene da, så tror det kan ha litt å si. Puster aldri med munnen, klemmer sammen kjeven og hviler alltid tunga opp mot ganen. Det skal også hjelpe. 

Anonymkode: 590e2...38a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som påstår de ikke snorker. Men det gjør de altså.

Anonymkode: 65f59...247

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha ha ha, det svaret vet man bare sikkert om man har en partner eller  barn som sove på naborommet :) 

Skrevet

Er normalvektig. Snorket såpass mye at kona ble plaget. Viste seg jeg hadde alvorlig søvnapné.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og snorker. Har «alltid» snorka som voksen, også da jeg var normalvektig, men regner egentlig med at det er verre nå. Selv om jeg ikke vet helt sikkert. Skulle gjerne gått ned i vekt av mange grunner, snorking er en av grunnen. Men det er vanskelig. 

Anonymkode: ee1b4...c8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg regner med at mannen min er ærlig når han sier at jeg ikke gjør det. Han legger seg som oftest sist når jeg allerede har sovnet. 

Anonymkode: 590e2...38a

Skrevet

Ja, men ikke så ille som kjæresten min skal ha det til 😄

AnonymBruker
Skrevet

Er 120 kg og ingen snorking her, har spurt flere ganger men er visst stille fortsatt.

Bestevenninna mi er motsatt av meg altså hun er undervektig og hun snorker som et uvær. Når vi var på tur så måtte jeg nesten skifte rom for hun var verre en min eks og han kunne du høre utenfor ytterdøra liksom. 

Tror snorking avhenger av mye utenom vekt og.

Anonymkode: cd995...06f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt.

Skrevet

Nei. Det kan både mannen og familien bekrefte. ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snorket helt forferdelig tidligere. Veide 150 kg + og brukte c-pap om natten. Tok etterhvert en slankeoperasjon og kvittet meg med 60 kg+ og fikk en tilnærmet normal søvn om natten, uten snorking. Fikk et nytt liv som jeg gjorde at hverdagen og livet generelt ble fantastisk. Våkner nå hver dag uthvilt og klar for dagen. Hadde på det verste alvorlig søvn apne' som potensielt kunne ha forkortet livet mitt. Ikke minst var det grusomt for stakkars konemor som måtte dele seng med meg...

Anonymkode: c7ec5...7d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke snorking har noe med vekt å gjøre. Samboeren min (mann) er 180 høy og 63 kg og snorker til tider noe ekstremt! Jeg holder på å bli gal. Jeg, derimot snorker aldri. Sover så lett at samboeren av og til må sjekke at jeg lever 😂 slank jeg og (170 og 56 kg) 

Anonymkode: afbeb...2f3

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det er mer bak snorking. I min manns familie er det mye søvnapné, min sønn er syltynn og snorker. Min datter snorker pga allergi. 

Mye er gjort om du puster via nese og unngår å ligge på ryggen. Et banalt triks der (som også funker mot barn som tisser på seg) er å ha på en tanktop eller t-skjorte, hvor du syr inn en liten kloss på ryggen. Min sønn bruker en slags neseåpner, med magnet, som holder nesen åpen om natten. Det er i hvert fall mindre smertefullt enn å fjerne polypper og drøvel. 

Anonymkode: 8f5b5...7be

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...