Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at mange tar med seg sykehusskjorter, helsetepper, håndklær og babytøy som tilhører sykehuset når de drar hjem etter fødsel. Selv om disse tekstilene er behagelige å låne på sykehuset, vil du kun ha behov for dette i en veldig kort periode når dere kommer hjem.

Husk at disse tingene har større nytte når flere kan få bruke disse, enn at de etter noen uker havner på loftet, kjelleren eller dynga. Ikke sløs med felleskapets ressurser ❤️

Anonymkode: d4453...e8e

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der vi lå så fikk vi pakke på sykehuset til odel å eie i 2005- helseteppe, lue, votter, sokker og en body . Men tror dette var noe sanitær kvinnene ga. Fikk og barn i 2006 samme sykehus da var det kun lue, votter og sokker

Anonymkode: b4383...4f0

• Liker 4
Skrevet (endret)

Helt enig. Å ta med seg slike ting hjem er intet annet enn simpelt tyveri. Og du er vel ikke en simpel tyv, er du vel?

Med mindre man får det som en gave, da. Det blir noe jo noe helt annet.

Endret av aksase
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at noe av dette var vanlig før å få med seg hjem til eie.

Anonymkode: b36f2...d6c

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vil ha med seg sånn som folk kanskje har spydd, bæsjet, eller dødd i?? Aldri forstått det eller det å faktisk stjele.

Anonymkode: c426a...ca3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har inntrykk av at noe av dette var vanlig før å få med seg hjem til eie.

Anonymkode: b36f2...d6c

Var ofte det før. En fikk body, teppe, kansje en sparkebukse.

I Finland får alle startpakke med klær og utstyr https://www.kela.fi/maternitypackage

Endret av moomino
  • Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd at mange tar med seg sykehusskjorter, helsetepper, håndklær og babytøy som tilhører sykehuset når de drar hjem etter fødsel. Selv om disse tekstilene er behagelige å låne på sykehuset, vil du kun ha behov for dette i en veldig kort periode når dere kommer hjem.

Husk at disse tingene har større nytte når flere kan få bruke disse, enn at de etter noen uker havner på loftet, kjelleren eller dynga. Ikke sløs med felleskapets ressurser ❤️

Jeg ble operert 5 uker siden og måtte hjem med dren. Litt ekkelt med skvipet som sluser oppi der så jeg hadde det oppi en putevar på sykehuset. Da jeg skulle dra sa sykepleier at jeg kunne ta den med hjem. Jeg sa jeg kan levere den igjen når jeg skal inn til kontroll og da skjer hun "nei du trenger ikke det, den blir mest sannsynlig kastet da". 

:o

Anonymkode: e41f5...d43

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Helt enig. Å ta med seg slike ting hjem er intet annet enn simpelt tyveri. Og du er vel ikke en simpel tyv, er du vel?

Med mindre man får det som en gave, da. Det blir noe jo noe helt annet.

Min eks er ambulansesjåfør og mesteparten av håndklær og vaskeklut hjemme hos han stammer fra jobben hans (eller sykehuset).

Anonymkode: e41f5...d43

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror ikke dem tenker så mye over det at man ikke skal ta med sånt hjem, men det finnes også altid noen som er litt kleptomaner som tar med seg alt mulig hjem

jeg har vært innlagt flere ganger og har aldri tatt med noe hjem med vilje, det var en gang jeg klarte og ta med meg noen sokker 

Anonymkode: 239a4...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er like tragisk som å ta med seg dopapir fra jobb for å spare penger..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er like tragisk som å ta med seg dopapir fra jobb for å spare penger..

Den sammenligningen blir feil. Å ta med noe bevisst for å spare penger kan ikke sammenlignes med å være uheldig og få med seg noe fra sykehuset

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avdelingene får bot for klær de ikke sender i retur. Det er ikke avdelingens egne klær, det er klær fra et utleiefirma. Ihvertfall her på mitt lokalsykehus.

Anonymkode: ccb6b...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke uenig i prinsippet, men du har kanskje glemt at ikke alle havner på sykehuset planlagt? Jeg ble påkjært f.eks. og de måtte klippe i stykker klæne mine. Jeg hadde ikke pakket sekken klar på forhånd for å si det sånn. Jeg kunne ikke bare stikke på butikken for å kjøpe nye klær for begge beina var skada. Glad jeg slapp å reise hjem (med fly!) i bare trusa.

Anonymkode: 23c05...191

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke uenig i prinsippet, men du har kanskje glemt at ikke alle havner på sykehuset planlagt? Jeg ble påkjært f.eks. og de måtte klippe i stykker klæne mine. Jeg hadde ikke pakket sekken klar på forhånd for å si det sånn. Jeg kunne ikke bare stikke på butikken for å kjøpe nye klær for begge beina var skada. Glad jeg slapp å reise hjem (med fly!) i bare trusa.

Tråden ligger under graviditet, spedbarn og babytiden. Hva slags sammenheng har HI med ditt innlegg?

Selv om man i forbindelse med fødsel havner uplanlagt på sykehuset, kan mannen eller annen familie/venner hente klær.

Jeg hadde så og si ingenting med meg da jeg ble innlagt i uke 34, så mannen måtte komme med klær til meg, og så kom venner med prematurklær når barnet var født. 

Anonymkode: 59c9c...98a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble hjemsendt uten sko  , kun t-skjorte og en pydjbukse. Spurte om de hadde noen sokker i det minste,  fikk nei. Så gikk gjennom sykehuset og ut på plassen der taxi var, rimlig nedvergene kan en si. Nesten glad det var natt så det var kun ansatte som så meg og sjåføren som møtte meg ute. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble hjemsendt uten sko  , kun t-skjorte og en pydjbukse. Spurte om de hadde noen sokker i det minste,  fikk nei. Så gikk gjennom sykehuset og ut på plassen der taxi var, rimlig nedvergene kan en si. Nesten glad det var natt så det var kun ansatte som så meg og sjåføren som møtte meg ute. 

Etter at du hadde født? Hadde du ikke med deg babyen en gang?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her brakk guttungen min beinet for 2 måneder siden. Vi fikk krukkene til odel og eie. De ville ikke ha dem tilbake. Så tenker at sykehus kunne ha spart mye penger å låne ut utstyr for å få det igjen.

Anonymkode: 23ce9...076

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem vil ha med seg sånn som folk kanskje har spydd, bæsjet, eller dødd i?? Aldri forstått det eller det å faktisk stjele.

Anonymkode: c426a...ca3

Enig! Spesifikt det der med at noen har (med høy sannsynlighet) dødd i sykehusskjorta, ville jeg aldri tatt den med hjem og brukt den hjemme😅 jeg kunne ikke få den fort nok av etter at jeg hadde født av denne grunnen (og litt at den hadde fostervann, blod og gugge på seg da🤭)

Anonymkode: c5670...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke sykehusklær på sykehus engang, grøss. 

Anonymkode: 79e20...0a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her brakk guttungen min beinet for 2 måneder siden. Vi fikk krukkene til odel og eie. De ville ikke ha dem tilbake. Så tenker at sykehus kunne ha spart mye penger å låne ut utstyr for å få det igjen.

Anonymkode: 23ce9...076

Da jeg brakk beinet, måtte jeg kjøpe krykker selv. De har sluttet å låne ut krykker fordi mange ikke leverer dem tilbake. Derimot fikk jeg låne dusjstol og en stol jeg kunne trille meg rundt med fra hjelpemiddelsentralen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...