Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i enebolig, tar ikke noen spesielle hensyn. Naboen ble for øvrig sur for at vi plasserte trampolinen til barna nærme tomtegrensen, men det driter jeg i. Den er ikke i nærheten av deres terrasseområde, så jeg syntes jeg hadde tatt nok hensyn egentlig, men det er visst forferdelig at det er en trampoline i nærheten av innkjørselen også🤷🏼‍♀️ tror ikke noen ting hadde gjort de fornøyde, de krangler med alt og alle rundt seg…

Anonymkode: 53d8f...e30

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor vi i enebolig, me da vi kjøpte ett renoveringsprosjekt som rekke hus for mange år siden forsøkte vi å ta hensyn. Men alt ble kritisert uansett. Om vi pusset opp på dagtid var det galt, i helgen var det galt, ettermiddag var galt. Vi holdt aldri på med bråk etter klokken 20. da malte vi eller la videre planer. Men når det blir klaging uansett forholdt vi oss til reglene i borrettslaget. Vi sendte også ut nabo varsel

Anonymkode: 8a6ad...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i lavblokk, men opplever at naboene under meg ikke tar så mye hensyn. De passer ofte en hund som hyler og bjeffer i flere timer mens den er alene, og de slamrer med dørene, slik at det rister i hele huset. Det høres ut som at de tar i alt de makter før de slenger igjen døren. 

Ellers er de ganske stille av seg. Ikke noe støy fra TV eller musikk. Jeg har noen kvelder der det spilles musikk høyt, men da fikser jeg nabovarsel, og skrur ned lyden kl. 23. 

Anonymkode: 14c93...6b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 20.49):

Jeg tar ikke så mye hensyn mellom 08-22, det skal sies at jeg er en veldig stille person, men om jeg får lyst til å spille høy musikk en dag, så gjør jeg det. Tar selvsagt hensyn til borettslagets regler til stilletider. 

Anonymkode: 5cece...de1

Har du tenkt på at naboen kanskje er syk eller jobber skift?

Liker du å spille høy musikk må du skaffe deg et hus med avstand til andre.

Anonymkode: a6fdd...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 16.24):

Herregud da, lar du aldri hjernen din få hvile eller tenke lengre tanker? Med en evig musikkstøy kobler du deg selv egentlig ut. Men det er kanskje målet. Høres ufattelig slitsomt ut å ha på musikk nonstop.

Anonymkode: 725ce...662

Hvorfor ikke slike mennesker heller bruker Ipods er meg en gåte.  Kunne ikke falt meg inn å spille høy musikk dagen lang uansett hvor jeg bodde og spes ikke om jeg hadde andre mennesker tett på.  

Anonymkode: 6f11a...2fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke slike mennesker heller bruker Ipods er meg en gåte.  Kunne ikke falt meg inn å spille høy musikk dagen lang uansett hvor jeg bodde og spes ikke om jeg hadde andre mennesker tett på.  

"Slike mennesker"? Hvis du leser mer så spiller jeg ikke dagen lang og har ikke naboer så nær at noen sjenerøs. Poenget var jo at jeg kunne spille når jeg vil om jeg vil. 

Anonymkode: cab49...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting jeg ikke bryr meg om uansett tid på døgnet,og det er å gå i min egen trapp. Så om naboer hører at jeg går i trappen etter klokken 23 bryr jeg meg ikke. Rett og slett av den enkle grunn at jeg kun har toalett i 1 etasje og ikke i stue / kjøkken delen.

Anonymkode: c9d27...569

AnonymBruker
Skrevet

Her bor vi 3 familier i leiligheter i stor gammel villa. Det er lytt som bare det. Går helt fint, selv om vi hører at de andre lever rundt oss og de nok hører oss. Det føles trygt å ha gode naboer rundt seg. Vi dropper typ banking/ oppussing osv sent på kvelden, ellers gjør vi som vi vil/ vet hbilken type rom som er over oss.

Anonymkode: 77b92...8c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor sitter du ikke heller med noise cancelling headset dagen lang? Lyd, musikk, og røre er en del av livet.  Ikke alle foretrekker å sitte i en lydisolert boble dagen lang, livet ut.

Anonymkode: 4a487...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her bor vi 3 familier i leiligheter i stor gammel villa. Det er lytt som bare det. Går helt fint, selv om vi hører at de andre lever rundt oss og de nok hører oss. Det føles trygt å ha gode naboer rundt seg. Vi dropper typ banking/ oppussing osv sent på kvelden, ellers gjør vi som vi vil/ vet hbilken type rom som er over oss.

Anonymkode: 77b92...8c5

Sånn her tenker jeg også. Syns det er godt å høre naboene, om det er pga fest, musikk, barn som morer seg eller det meste. Liker å vite det er folk og liv og røre rundt meg 

Anonymkode: 4a487...44a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, holder det rolig mellom 7-23.

Blokk.

Anonymkode: f2626...b29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, holder det rolig mellom 7-23.

Blokk.

Anonymkode: f2626...b29

Hva om du heller holder det rolig mellom 23 og 07? 

Anonymkode: cab49...7bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sitte med Ipods i sitt eget hjem? Hvis jeg vil spille høy musikk så gjør jeg det. Når man bor tett på andre mennesker så får man egentlig bare godta at man hører andre mennesker.

Jeg tar hensyn til når det skal være rolig, men jeg tar ingen ekstra hensyn. Naboen gjør heller ikke det, så da skjønner ikke jeg hvorfor jeg skal gjøre det heller. 

Anonymkode: 5e547...b5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sitte med Ipods i sitt eget hjem? Hvis jeg vil spille høy musikk så gjør jeg det. Når man bor tett på andre mennesker så får man egentlig bare godta at man hører andre mennesker.

Jeg tar hensyn til når det skal være rolig, men jeg tar ingen ekstra hensyn. Naboen gjør heller ikke det, så da skjønner ikke jeg hvorfor jeg skal gjøre det heller. 

Føler at det er forskjell på å høre på naboens musikk på full guffe og høre litt fra andre mennesker. 
naboen vår spiller til tider musikk som ljomer utover hele feltet. Føler enten man da kan bruke hodetelefoner hvis man har behov for såpass musikk, eller ha normalt volum som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: 82942...c86

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler at det er forskjell på å høre på naboens musikk på full guffe og høre litt fra andre mennesker. 
naboen vår spiller til tider musikk som ljomer utover hele feltet. Føler enten man da kan bruke hodetelefoner hvis man har behov for såpass musikk, eller ha normalt volum som ikke sjenerer andre. 

Anonymkode: 82942...c86

Da er det jo snakk om et helt ekstremt volum. Hvis jeg hører på høy musikk så hører kanskje nærmeste nabo det litt. Jeg vil påstå at å høre litt på andre mennesker kan være veldig slitsomt det også. Spesielt om det er tramping, hopping og løping. 

Litt hensyn kan man ta, men jeg gidder ikke å høre på lav musikk bare fordi naboen kanskje hører det litt om jeg har litt høy musikk på i noen timer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyter kun høy musikk i bilen. 😅 Siden musikk stilen min liker nok ikke de unge rundt meg😅🐎🤠🇺🇸

Anonymkode: f45f1...ce4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tar hensyn, men har en nabo som er burde vært isolert fra andre mennesker over meg.

Anonymkode: e979e...d10

Skrevet

Ja, jeg har alltid tatt hensyn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...