AnonymBruker Skrevet 13. mars #21 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Bodde en liten periode i byggefelt og oppdaget plutselig at jeg spilte musikk for hele nabolaget 😇😅 Slik går det når man nesten hele livet har bodd med nærmeste nabo en halv km unna. Her spiller jeg musikk hele døgnet ute som inne. Skal aldri bo nærmere folk så de begrenser meg! Anonymkode: cab49...7bf Herregud da, lar du aldri hjernen din få hvile eller tenke lengre tanker? Med en evig musikkstøy kobler du deg selv egentlig ut. Men det er kanskje målet. Høres ufattelig slitsomt ut å ha på musikk nonstop. Anonymkode: 725ce...662 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #22 Skrevet 13. mars Jeg bor i blokk og tar selvfølgelig hensyn. Vi har et klart og tydelig husordensreglement, men jeg tar jo hensyn utover det også. Setter f.eks ikke på vaskemaskinen så den sentrifugerer tidlig en lørdag morgen, selv om jeg egentlig ikke tror det høres (har hørt kanskje 5 vaskemaskiner på like mange år) og jeg strengt tatt kan bråke fra 6. Hjemmekinoen ga jeg bort da jeg kjøpte leilighet og kjøpte meg en fin liten lydplanke i stedet. Anonymkode: 33a21...147 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #24 Skrevet 13. mars Bor i en firemannsbolig, han vegg i vegg hører jeg aldri, hun under meg derimot, hun vet ikke hva det å ta hensyn til andre betyr! Jeg tar hensyn likevel, men er nok litt mer løssluppen siden det er en gal kjerring under meg! Kan fint begynne å støvsuge kl åtte en lørdag morgen om jeg får ånden over meg da, men det er fordi jeg vet med sikkerhet at han vegg i vegg IKKE hører meg når jeg gjør det (en gammel mann på godt over 90) Anonymkode: 384d7...68a
AnonymBruker Skrevet 13. mars #25 Skrevet 13. mars Jeg tar ikke så mye hensyn mellom 08-22, det skal sies at jeg er en veldig stille person, men om jeg får lyst til å spille høy musikk en dag, så gjør jeg det. Tar selvsagt hensyn til borettslagets regler til stilletider. Anonymkode: 5cece...de1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #26 Skrevet 13. mars Jeg forholder meg til de reglene som er satt og da skal det være stille etter 23. Ikke bråker jeg tidlig på morgenen heller, men ellers på døgnet så kan jeg spille høy musikk eller se film med anlegget på. Jeg hadde nok tatt mer hensyn om naboen over oss tok hensyn, men de gjør de ikke. De løper, hopper og tramper over oss i timesvis hver dag, og om de er ute eller i gangen så er det bråk da også. Anonymkode: 5e547...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #27 Skrevet 13. mars Hører på musikk. Har 3 naboer som kan høre meg. 2 av de er glad i liv og røre og er hyggelige. Siste naboen er gretten og vil ha det stille hele tiden. Tar hensyn til flertallet;-) Anonymkode: 4a487...44a
AnonymBruker Skrevet 13. mars #28 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud da, lar du aldri hjernen din få hvile eller tenke lengre tanker? Med en evig musikkstøy kobler du deg selv egentlig ut. Men det er kanskje målet. Høres ufattelig slitsomt ut å ha på musikk nonstop. Anonymkode: 725ce...662 Da får jeg konkretisere det: poenget er at jeg KAN spille musikk når jeg vil på døgnet. Ikke at det er nonstop musikk! Anonymkode: cab49...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #29 Skrevet 13. mars Nå bor vi i hus og har ingen naboer veldig nært innpå. Men før bodde vi i en firemannsbolig. Da tok vi hensyn og det gjorde de fleste rundt oss også. Men over oss bodde en eldre dame, og hun bråket mest av alle. Hun satte på vaskemaskinen rett over soverommet vårt midt på natta stadig vekk. Hun trampet voldsomt når hun gikk, og det hørtes ut som hun ommøblerte hver dag. Hun ristet også gulvteppet over rekkverket på balkongen sin, så alt rusket kom ned til oss. Mye rart derfra. Anonymkode: c3072...92d 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #30 Skrevet 13. mars Her elsker jeg stillheten da så her spiller jeg sjelden musikk og ser lite på film. I kveld er det ikke tv på lenger og pc er uten lyd. Kun lyd på mobil og varmepumpe. Så stille som det er her uavhengig om naboene er hjemme eller ikke, skulle en tro en bodde langt ut på landet. Men heldigvis så er det trafikk og enkelte fly som lager litt lyd. Anonymkode: c9d27...569 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #31 Skrevet 13. mars Jeg tok hensyn. Så sa jeg i fra til de over om hvor godt jeg hørte tramping og skritt, spesielt fra ungen. Fikk til svar at sånt måtte jeg bare akseptere, og etter det har tramping eskalert. Så nå har jeg helt sluttet ta hensyn. Om ungen begynner løpe kl 06 i helgene, og foreldrene begynner støvsuge kl 08 en søndag, så kan jeg spille musikk og trenger ikke lukke skapdører forsiktig bare fordi det er leggetid... Anonymkode: 68c59...e09 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #32 Skrevet 13. mars Ja selvfølgelig. Bråker ikke på hverken morgen eller kveld, dvs setter på maskiner, støvsuger eller lager unødvendig lyd. Starter heller ikke vaskemaskinen i helgene før jeg hører det er liv i resten av huset (leier kjeller). De jeg leier av er det mye mer lyd fra med 2 små gutter oppe så må jeg regne med dette når jeg leier. Anonymkode: 2fe5f...e8e
AnonymBruker Skrevet 14. mars #33 Skrevet 14. mars Tar hensyn. Min samboer vil ikke at vi skal vaske klær på søndager en gang, men det er ikke alltid jeg er enig i det om jeg ikke har noe undertøy å ta av altså...Ellers så har vi et par med et barn over oss som har en tendes til å springe fram og tilbake ganske ofte og lenge, så vi hører denne dunkingen fra tid til en annen. Det blir en glede når det barnet blir stort nok til at det slutter med det.. Anonymkode: 95902...4e8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #34 Skrevet 14. mars Nei, nærmeste nabo bor cirka 1 kilometer unna. Tar derfor aldri hensyn. Anonymkode: 0d5dc...eff 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #35 Skrevet 14. mars Bor under arabere, ikke sjeldent det er meget høy jallamusikk, hopping og dansing som dundrer ned. Høy musikk og koranlesing skikkelig høyt noen ganger og tv høyt på om natta. Prøvd å si ifra. Så nei, de bryr seg hvertfall ikke. Anonymkode: bcf7a...218 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #36 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bor under arabere, ikke sjeldent det er meget høy jallamusikk, hopping og dansing som dundrer ned. Høy musikk og koranlesing skikkelig høyt noen ganger og tv høyt på om natta. Prøvd å si ifra. Så nei, de bryr seg hvertfall ikke. Anonymkode: bcf7a...218 Hvordan overlever du? Jeg hadde fått livet ødelagt tror jeg. Anonymkode: 9d1b6...0a5 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #37 Skrevet 14. mars Jeg tok hensyn når jeg bodde slik ja. Anonymkode: 1a7bd...ba8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #38 Skrevet 14. mars Ja jeg tar hensyn,og forholder meg til ordensreglene, men jeg lar ikke naboer begrense friheten min. Hvis jeg vil høre på høy musikk midt på dagen så gjør jeg det. Og vi har kobla på lyden på tv til høytalerene. Men jeg ikke timesvis og så høyt at veggene rister. Jeg støvsuger, kverner kaffe, og går opp og ned trappa når jeg selv vil det, det er i mellom 23 og 08 det skal være ro. Anonymkode: 8df6e...420
Bari Skrevet 14. mars #39 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2026 den 16.24): Herregud da, lar du aldri hjernen din få hvile eller tenke lengre tanker? Med en evig musikkstøy kobler du deg selv egentlig ut. Men det er kanskje målet. Høres ufattelig slitsomt ut å ha på musikk nonstop. Anonymkode: 725ce...662 Prøv å by i en millionby i utlandet, der er det sirener, trafikk, høytlytte folk døgnet rundt 😅 Samt musikk fra hvert gatehjørne.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #40 Skrevet 14. mars Rekkehus. Tar hensyn og kikker over gjerdet om babyen logger ute og sover i vogna før jeg starter høytrykkspyler f eks. Anonymkode: e88b9...fcc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå