Gå til innhold

Tar du hensyn til din nabo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som bor i bygård/ blokk/ hus; tar du hensyn til dine naboer vegg i vegg eller over/ under deg når du holder på med oppussing, spiller musikk eller ser film?

Tenker du at du skal moderere volumet litt?

Jeg har en nabo over meg som herjer på som en okse, men jeg vet at hun har hjemmekontor og jeg er også hjemme mye på dagtid, så jeg fyrer ikke opp stereoanlegget mitt på maks når jeg vet at hun sitter i stuen og jobber.

Skrur heller ikke volumet i lydplanken på maks når jeg ser en spennende film.

Jeg liker ikke å høre masse lyder fra naboene, så da prøver jeg å oppføre meg slik som jeg vil at naboen skal oppføre seg.

Kanskje er det dumt at jeg tar hensyn, for da tror ikke naboene mine at det er litt lytt i huset, så de bare kjører på...🤔

Anonymkode: 4ce01...6ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min nabo mente lenge lenge at det var så godt isolert mellom husene våre, til tross for iherdige protester fra flere om at han tok feil.

Jeg begynte å sende han tekstmeldinger der jeg skrev hvilken sang han spilte, eller hvilken film han så på. Det har hjulpet.

Som svar på spørsmålet ditt: ja vi tar hensyn så langt det går ann.

Anonymkode: d6cb7...17e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg begynte å sende han tekstmeldinger der jeg skrev hvilken sang han spilte, eller hvilken film han så på. Det har hjulpet.

🤣🤣

Anonymkode: 0e99b...f92

AnonymBruker
Skrevet

Bor i hus, så ikke lytt sånn sett. Men tar absolutt hensyn. Desverre har vi en nabo som ikke tar hensyn tilbake.

Anonymkode: 0b633...be6

Skrevet

Ja, jeg tar hensyn.

Jeg bor i en godt isolert blokk og hører lite fra naboer. Jeg hører aldri musikk eller tv, så de hører nok ikke det fra meg heller. Jeg er ikke så interessert i å ødelegge hørselen min med musikk på full guffe ansett.

Jeg hopper ikke rundt på kvelden eller tidlig morgen og prøver å lage så lite lyd som mulig innenfor stilletiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar hensyn, huseieren bor over meg og driter i å ta hensyn, sparer så jeg kan flytte. Gulvet er ikke isolert heller så ja. 

Anonymkode: 9d1b6...0a5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrur alltid ned lyden på tv etc hvis jeg plutselig synes det blir for høyt. Irriterende i action scener, plutselig blir det så jævlig høyt.

Og så ville jeg aldri ha koblet til høytalere til tv'en. Ingen som bor under, over og inntil hverandre burde ha høytalere koblet til tv'en. Alt blir så lytt. Jeg hører risting og bråk som kommer og går, så da ser naboen på film. Jeg har til og med kjent vibrering under føttene fra ene naboen. Jeg spurte om han kunne skru ned bassen og da ble det bedre. Han kunne ikke forstå at det skulle være så lytt inn, men det er det. Og så irriterende.

En annen ting er naboen som elsker fotball og skriker til tv'en. Jeg ble utsatt for vold som barn så den skrikingen er angst fremkallende.

Anonymkode: a6fdd...0b3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor vi i hus så det er ikke så mye vi trenger å tenke på da.  Eneste er hekken mellom oss, men det har ikke vært noe problem 

Anonymkode: a6182...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tar hensyn til naboer

Anonymkode: d9e1b...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Hun er 90 og kjeder seg. Hun liker å se på at mannen min jobber(fordi han er så flott) så jeg oppmuntrer han til å vaske bilen i bar overkropp når hun sitter ute. Innimellom blir jeg invitert bort så vi kan beundre han sammen. Hun liker det veldig godt. Hun er mindre imponert når jeg måker utenfor hos henne om vinteren😅

Ellers tar vi lite hensyn da hun er så tydelig på at hun liker å høre liv rundt seg.

Anonymkode: 34223...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp. Hun er 90 og kjeder seg. Hun liker å se på at mannen min jobber(fordi han er så flott) så jeg oppmuntrer han til å vaske bilen i bar overkropp når hun sitter ute. Innimellom blir jeg invitert bort så vi kan beundre han sammen. Hun liker det veldig godt. Hun er mindre imponert når jeg måker utenfor hos henne om vinteren😅

Ellers tar vi lite hensyn da hun er så tydelig på at hun liker å høre liv rundt seg.

Anonymkode: 34223...a69

Hun er kanskje 90 år i kroppen, men i sin beste alder mentalt og fantasien er nok helt i orden også, herlig at dere er med på det 😃💕

Anonymkode: 9d1b6...0a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke mer hensyn enn at jeg holder ordensregler. Men leiligheten er bygd i 2024, så den er godt isolert, eneste jeg har hørt fra naboer er tramping eller oppussing. Så hadde nok vært mye mer forsiktig om jeg bodde i en gammel bygård feks 

Anonymkode: 9e861...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tomannsbolig her. Og vi tar hensyn. Naboen derimot, niks! Vi har tilogmed nevnt det for de at det er ganske lytt, men tror ikke de bryr seg. Skal sies at jeg personlig, hadde ikke orket den daglige støyen som naboen har, inne hos meg. 

Anonymkode: 82942...c86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tar hensyn. Nå bor jeg alene og er ikke av de som bråker mest. Men setter ikke på oppvaskmaskin /vaskemaskin etter 22.00. Å vet jeg han har besøk viser jeg hensyn.  Er utrolig glad for gode naboer nå. Men der jeg bodde tidligere. Var et mareritt . Krangling og bråk .

Anonymkode: f45f1...ce4

• Liker 1
Skrevet

Jeg bråker aldri. Ser ned på meg selv i forhold til naboene. Hvis de lager bråk er det greit ,men ikke for meg overfor dem akseptert ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min nabo mente lenge lenge at det var så godt isolert mellom husene våre, til tross for iherdige protester fra flere om at han tok feil.

Som svar på spørsmålet ditt: ja vi tar hensyn så langt det går ann.

Anonymkode: d6cb7...17e

Glimrende håndtert :applaus:(særlig om det er gjort med litt glimt i øyet 😅)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde en liten periode i byggefelt og oppdaget plutselig at jeg spilte musikk for hele nabolaget 😇😅 Slik går det når man nesten hele livet har bodd med nærmeste nabo en halv km unna. Her spiller jeg musikk hele døgnet ute som inne. 

Skal aldri bo nærmere folk så de begrenser meg! 

Anonymkode: cab49...7bf

Skrevet

Jeg har bodd litt ulike steder, og jeg har f.eks valgt å ikke bruke blender tidlig på morgenen på grunn av naboen har småbarn. Jeg har ventet til de våknet, så alle fikk sovet litt lengre og vi alle fikk en bedre dag😉🤫

Et sted jeg bodde så hadde jeg en nabo som hadde en datter som skulle ha smoothie til frokost hver morgen. Den ble enten laget ved midnatt eller kl 6 om morgen. Jeg foretrakk helt klart siste 🤪

Jeg tror mange ikke tenker over at det de gjør bråker, samtidig så må en tåle litt når en velger å bo tett oppi andre. Det er litt gi og ta, men alltid fint å ta hensyn. 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke naboer nær oss nå, men før hadde vi det. Da tok vi selvfølgelig hensyn.  Informerte om vi skulle gjøre noe støyende arbeid, spurte når det passet best for dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i tomannsbolig, og tar selvfølgelig hensyn. Og har informert om fest, oppussing og lignende. Han gjør det samme.

Anonymkode: b299e...0d9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...