Gå til innhold

Jenter med mange sexpartnere - problemer og dobbeltmoral?

Gjest anonym

Partnerens sexuelle fortid har betydning for deg  

2 stemmer

1. 1. Partnerens sexuelle fortid har betydning for deg

• NEI! Slikt betyr da ikke noe! At jeg har hatt sex med mange flere enn han/henne har han/hun ikke noe med, og får heller ikke vite!
      1
    • Nei, jeg bryr meg ikke om at han/hun har hatt sex med mange flere enn meg.
      15
    • JA! For meg betyr det noe. Vil ikke være sammen med en som har hatt mange flere sexpartnere enn meg!
      6

Anbefalte innlegg

:o Jeg er mann og har opplevd noen ganger at jenta jeg har innledet et forhold med har hatt langt flere sexpartnere enn meg selv. Det fungerer ikke for meg.

Sjalusi er ingen lett følelse å bli kvitt! Og bedre blir det ikke når "de" har bagatellisert "problemet". Jeg har droppa ut og gått min egen vei.

Etter en noe treg start på sexlivet i yngre dager måtte jeg stort sett se meg slått av jenter på min egen alder, og også de som var langt yngre, når det gjelder antall sexpartnere.

Vi gutta har det med å ikke like å tenke på at hun vi er glad i faktisk HAR hatt sex med andre gutter! Joda, de har tatt henne forfra og bakfra, og latt det gå i munnen hennes, og hun har svelget også! Kanskje hun til og med har hatt trekant med to gutter til og med. -Det er jo så vanlig...

Sjøl drømmer vi oss bort om trekant med to jenter, men det blir det stort sett aldri noe av. Det finnes vel ikke nok jenter som tenner på det. Men to gutter vil de ha!

Vel, jeg tok "skjeen" i egen hånd, og bestemte meg for å "utlikne" litt. Etter et langt forhold gikk jeg amok, og hadde sex med 15 jenter og 1 gutt i løpet av 10 måneder. Det trengte jeg! Ja, det gjorde faktisk noe med selvfølelsen min. Nå VET jeg at jeg kan få jenter i seng, og derfor behøver jeg ikke prøve på det ved enhver anledning. faktisk begynte å si nei til flere.

Så til poenget. Traff ei herlig jente i sommer, noen år yngre. Etter en tid ville jeg gjerne vite litt om hennes fortid (før ting ble for seriøst...). Som svar på spørsmål om antall partnere fikk jeg "Vet ikke. Husker ikke"!!!

Javel... Ok, etter litt fram og tilbake fikk vi nå klarhet i det, og det var ingen problemer med "antallet". Omtrent det samme som meg (Ca 30, til alle dere som vil vite).

Men hun kunne ikke skjønne at det skulle bety noe som helst, og ville slett ikke snakke om dette. Det hadde jeg da ikke noe med! Her er det logikken svikter i min mannlige hjerne. Hvorfor skal ikke en persons sexuelle fortid bety noe som helst???

Hvorfor er det bare jenter med relativt mange sexpartnere (Mer enn 10 er mange! Ref. statistikk) som mener at hennes fortid ikke betyr noe, og at JEG/VI GUTTA har en dobbeltmoral når vi bryr oss om dette?

La gå at jeg kanskje hadde en dårlig start, med lavt sjølbilde i tenårene, og lite sex... Men hva mener dere om dette? Er det surt i finne ut at partneren har hatt en mer "aktiv" fortid enn en sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At andre gutter har tatt henne forfra, bakfra, fra siden eller ovenfra får man da ikke gjort noe med vel? Da må man jo finne en dame som er jomfru da.

Av de jeg har vært til sengs med syns jeg faktisk at de jentene som har erfaring fra før har vært den beste opplevelsen.

At man i et nytt forhold til et nytt menneske ikke ønsker å brette ut alt om sitt sex liv har jeg forståelse for, det er ofte noe man åpner opp med etter at man har blitt godt kjent med hverandre. Men om du i det hele tatt velger å spørre eller forlanger å få vite det, så kan du da ikke bli sjalu i etterkant?

Personlig er jeg langt mer opptatt av hvor mange "forhold" hun har hatt enn hvor mange sexpartnere hun har hatt. Dersom hun har hoppet fra det en korte forholdet til det andre vil jeg bli betenkt... hvor mye legger hun i et forhold liksom? Vil hun stikke av så fort den første kjærligheten har gitt seg? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen idé om hvor mange partnere eller forhold min kjæreste har bak seg.

Har aldri spurt.

Det som er interessant for meg, er hvordan han forholder seg til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker som en ganske slitsom fyr. Det er slike som deg kvinner bør prøve å unngå, hvis de vil ha det bra.

Hovedsaken er da for f**n at hun har valgt DEG, og ikke de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker som en ganske slitsom fyr. Det er slike som deg kvinner bør prøve å unngå, hvis de vil ha det bra.  

Beklager å si det, men han har helt rett. Det er slike menn som deg man faktisk unngår å bli sammen med. Om man ikke takler det faktum at dama har hatt sex med andre gutter før deg har du et enormt problem.

Dessuten, en gutt proppfull med dobbeltmoral er sjelden attraktivt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri taklet å være sammen med ei jente som hadde hatt flere partnere enn meg (har prøvd)

selv er jeg 29 år og har vært sammen med 3 jenter

den siste overrasket meg med å fortelle at hun hadde vært sammen med 12 styker, inkludert en annen jente (hun var 23 år og jeg 27 da vi var sammen)

vårt forhold har ikke blitt så alfor alvorlig da hun fortalte dette og jeg brøt tvert med henne - jeg taklet det ikke i det heletatt

Hun var av en ganske frimodig art og la ut uten å tenke om div detaljer - bl.a. at hun ble tatt bakfra oppå et salongbord på er nashspiel samt sex sammen med en bisexuell veninne.

Jeg avsluttet forholdet temmelig raskt og siden har jeg ikke vært sammen med en jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For meg har det noe å si. Hvis en partner har mange forhold bak seg - så ville jeg bli litt betent - for hvor lang tid vil det da gå før han finner ut at det er på tide å skifte ut meg ?

Hvis han har ligget med mange, og nå mener jeg at 30 som er nevnt - er veldig mange. Så synes jeg faktisk at det har en del å si for hvordan forholdet utvikler seg videre. Vil jo begynne å lure på om han har hatt seg med hvem som helst - tilfeldig og uten å være kritisk. Man har jo dette med smitte også midt oppe i det hele.

Vil også føle meg mer tilpass sammen med en som ikke har hatt så mange sexpartnere. For meg har sex med følelser å gjøre - man er glad i den personen man ligger med - og følelsene kan ikke stikke så dypt om det har vært mange før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Fortid er fortid, det er ofte en fordel at de er ferdige med å rote rundt før de etablerer seg. Det gjør meg ingenting å vite hvor mange partnere typen min har hatt før meg, eller hva han har gjort med dem.

Dersom han hadde hatt mange sexpartnere og få av dem hadde vært kjæresten hans, så hadde jeg vært smigret over at han valgte akkurat MEG som kjæreste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da ingen rolle!!!

Jeg har en jente paa 26, min forlovede er like gammel. Vi har ett veldig aapent forhold. Jo da, jeg er enig i at man ikke behover aa fortelle sin naavaerende partner alle detaljer- men har man et sunt og godt forhold mener jeg dette er bare positivt. Han vet at jeg har hatt flere partnere enn han, og han har aldri sagt noe negativt om dette. Vi er begge inneforstaatt med sannheten- vi har begge hatt et liv for vi traff hverandre. Og vi kan ikke bare kutte ut vaart tidligere liv! Mine ekser vil alltid vaere en stor del av min fortid, man kan jo ikke bare glemme sitt tidligere liv....iallfall gjor ikke vi det.

Jeg har ingen problemer med aa hore om min forlovedes tidligere sexuelle erfaringer. Selvsagt er ikke dette et tema vi snakker om hver dag......men vi begge synes det er morsomt og litt pirrende og snakke om slike ting; for ex: Hva er det mest morsomme stedet du har gjort det? med hvem? Hvordan likte du det? Hva er din verste sexueller erfaring? Din beste?

Synes personlig dette er en helt naturlig del av ett forhold. Jeg forstaar at andre har det annerledes, og det aksepterer jeg. Men ikke la det gaa saa langt at du dumper en kjempeflott partner, bare fordi du ikke takler aa vite at hun/han har hatt andre tidligere......det kommer du til aa angre paa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lupin skrev:

hadde aldri taklet å være sammen med ei jente som hadde hatt flere partnere enn meg (har prøvd)

Til lupin:

Jeg må si meg enig med de fleste som har skrevet svar her, men dette som du skrev fikk jeg problemer med å svelge. Hvordan i he***te kan du går rundt å forlange å finne en jente som er jomfru idag? Er du virkelig ikke klar over hvilken tid vi lever i?? Jeg har hørt mye galt i min tid men dette må virkelig være det dummeste. At en jente har hatt sex med noen før deg er vel heeelt normalt ?! Skal du ta dem rett fra mora og oppdra dem selv da eller?

Deler slettet. Ingen grunn til å gå på person. Hege (mod)

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da takkle at folk har levd før!!!!!!!!!

Du er ikke heleverden du som skrev at du ikke takklet det!

Du bør få opp selvtilitten din, for at oss kvinner skal føle oss trygge!!!!!

Ok, ser det slik at du vil at en kvinne skal være ren. Men mange er slettes ikke det! De har levd litt, og dermed kan de også roe seg ned etter ungdomstiden. Mange trenger å prøve ut ting og tang, som sex. Mange eksperiterer med dop og div andre saker. sekter, hårfarging,etc

Og mannfolk har den oppfattningen at de skal være den eneste for henne. Det er kanskje litt egoisme her også. "Markering av reviret" Hvem som bestemmer. ankje du føler deg truet av kvinnefrigjøringa. At du som mann, ikke lenger bestemmer, men at kvinnen har kommet en god del ut på banen!

Det er slik nå!! Ingen kan forandre på sin fortid. Vi kan gjøre noe med livene våre nå!!

HAr ei venninde som ble sammen med en slemming. Dette er noen år siden. Han slo henne og snakket stygt til henne. hu var ødelagt og redd han etter noen mnd. Hun var sammen med han, trodde at han kunne forandre seg!

Og så en dag var han på besøk hjemme hos hennes forelder. der hadde hun bilder av tidligere venner, og et bilde av x kjæresten sin. Han spurte og grov om han kunne få se bildene, men hun sa at det ikke kunne være noe gøy for han. man maste og maste, og fikk til slutt se dem. Da eksploderte han!!!!!! han tålte ikke å se dama si sammen med en kar på et bilde. De kysset på det bilde. Han ble helt gåen!!!

Slo henne og de vekte hele huset. Og han var ikke vellkommen der mer!!!!! De er ikke sammen i dag, for de som lurer på det! Hu er gift og har to barn men en kjærnekar!!!! Han har kjæreste og to barn med henne! Og hu sliter!

Så det du må gjøre kjære deg, er å jobbe med deg selv. Tåle at kvinner lever. De går ikke å venter på deg!

De lever også ut sitt liv slik de har all rett til på lik linje med menn!!!!!!

Vil vi ha skjørt /burkaer og sjal her i norge oxo?

NEI, vi vil se og bli sett!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager Hege! :sjarmor:

Jeg kan bare ikke like sånne som nesten like godt kunne sagt de var pedofile. Hvordan ellers skulle de kunne finne en jomfru i Norge, eller i noen andre vestlige land for den del. Sånn er det bare og sånn blir det.

EN ting er sikkert, det plager IKKE meg at min samboer har hatt andre sexpartnere før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI' date=' vi vil se og bli sett!!!!!

Yeah, GIRL POWER!!!!!!!!!!!!!! :D :D

(Unnskyld Vilja, men den var sååååå selvskreven altså :roll: ) Innlegget til Vilja var foressten veldig fint og burde være interessant for noen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehee, teah! :sjarmor: Ja jeg blir så engasjert!!!!Ser at det er mye skrivefeil også...... :ler::ler: (Ivrig)

Men ingen ting å unnskylde!!! Jeg ELSKER folk!!!!!

-Særlig kjekke mannfolk som kan å flørte........mmmmmmmmmm

OG det er så godt å se dem inn i øynene også.......MMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmm :ler::ler::sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Etter et langt forhold gikk jeg amok, og hadde sex med 15 jenter og 1 gutt i løpet av 10 måneder. Det trengte jeg! Ja, det gjorde faktisk noe med selvfølelsen min.

Det er neppe noe sunnhetstegn å b r u k e sex for å føle seg bedre slik du har gjort. Og hva vet vel du om andres motiver for å ha sex? Hvordan kan du dømme noen på bakrunn av antall partnere? Slik jeg ser det er det ikke nødvendigvis sexen i seg selv som er problemet, det interessante er heller årsaken til at man, unnskyld uttrykket, puler rundt. Dårlig selvtillit, behov for oppmerksomhet og problemer med å være intim på det mentale plan blandet med et ønske om fysisk kontakt kan være noen årsaker. Det er tragisk hvis mennesker tror de må ha sex for å bli likt av andre. Og det er tragisk hvis det mest intime man kan være er å ta av seg klærne for å ligge med et menneske man nesten ikke kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...