AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Er det noen som har tips til lamper som bruker AA batterier og har grei lystid mellom batteribytter? Er tenkt som backup til strømbrudd, så oppladbare via usb fungerer ikke til det bruket. Jeg finner flere lamper på nett, men de har dårlige omtaler på batteritid. Anonymkode: 52fa1...c71
Handerrefyren Skrevet 49 minutter siden #2 Skrevet 49 minutter siden et godt AA batteri holder omtrent 3,5 til 5 W/t, , så med en 1 wats led holdet batteri i 3,5 til 5 timer pr batteri. 1 Watt leder ikke mye lys, men som nødbelysning for 1 person vil du ha leselys, men ikke mer. oppladbare litium ion batterer holder godt på ladning, 80- 90% etter et år, og trenger ikke lades mer en en gang årlig. til nødbelysning (beredskap) er C batterier et godt alternativ, gode C batterier av anerkjent kvalitet holder opp mot 20W/t, og har gode lagring egenskaper med holdbarhet opp mot 5 til 10 år om de lagres kjølig! 2
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #3 Skrevet 41 minutter siden Tusen takk @Handerrefyren! Jeg var ikke klar over at oppladbare ville holde så lenge ved lagring, så da skal jeg vurdere det likevel. Supert med tips om C batterier! ts Anonymkode: 52fa1...c71
Handerrefyren Skrevet 32 minutter siden #4 Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk @Handerrefyren! Jeg var ikke klar over at oppladbare ville holde så lenge ved lagring, så da skal jeg vurdere det likevel. Supert med tips om C batterier! ts Anonymkode: 52fa1...c71 bare så det er nevnt, litium ion batterier har gode lagringegenskaper, ikke nikkenmetalhydrid ( aka 1,2 volt Ni-MH batterier), batteribanker finner i svært mange kvaliteter, noen med ganske høyt egetforbruk, som gjør de ubrukbare til lagring over noe tid, har sett banker som lader seg ut på 4 til 6 måneder! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå