Gå til innhold

Men Gud mente..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi lever liksom i en opplyst tid.

Hvor lille Tommaso i Italia blir drept av kidnapperne fordi han gråt for mye, og muslimer som har mistet alt sprenger seg i luften og dreper unger og kvinner og hvor tenåringsjenter i Afrika forteller britiske journalister hvordan overgriperne drepte hele familien hennes og deretter kuttet av henne armene.

Jeg blir gal!

Det går inn på meg. Fortsatt. Utrolig nok.

Jeg tenker på alt sammen om natten og blir sprø!

Men så pluteslig går jeg gjennom Karl Johan eller inn i en bank og ser en kvinne som får meg til stoppe helt opp.

Ikke bare fordi hun er pen.

Men pen for meg.

Noe annerledes eller bare blikket.

Og så snur hun seg i det hun går, selvfølgelig, hun snur seg og sender et smil som får deg til å glemme hva du egentlig skulle.

Og så forsvinner hun.

Og du står der og klarer en kort minutt å forstå hva Gud egentlig ville med alt sammen.

Det var aldri noen baktanker med det. Det bare lå der for oss.

Og som dyreart så klarte vi å miste det. Ikke at det fantes en i banken for oss alle og det var der lykken lå. Men noe i nærheten.

Vi tror vi lever i en opplyst tid.

Men med landegrenser og religion, slik som i dag, vil vi nok knipe øynene igjen i det noe skrur på lyset.

Vi haster videre med de flotteste tekniske hjelpemidler og har ingen anelse om at vi fortsatt er en del av de mørke århundrer.

Og finnes det en Gud.

Vil han riste trist på hodet over alle religionskrigene som foregår like massivt i dag som på 1300-tallet, og koke over av sinne over alle dominernede psykopat-ledere som har fått lov å sjarmere folkemasser.

Eller overgrep, usikkerhet og hevn.

Men hvis jeg spør han om hun i banken, vil han nok smile forsiktig.

Det var det det var.

Det var det han mente med alt sammen.

Men vi klarte å miste det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:dagens-rose:

Du har skjønt poenget du. Tusen takk for at du vekket meg i dag - tusen takk.

Skrevet

Nydelig.

Sitter her med gåsehud og tårer i øynene.

:hjerte:

Skrevet

Veldig bra skrevet!

Enn om alle hadde tenkt som deg - da hadde det kanskje vært fred i verden? Ikke rart hun i banken snudde seg..

:dagens-rose:

fra meg også.

Gjest Bodillen
Skrevet

Dette rørte tilogmed ved en ihuga ateist... Takk for at du delte dette med oss! :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...