Gå til innhold

Dun vs polyester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Driver å leser her angående hva som er best til hva. Men blei ikke helt klok, så spør dere kjære medmennesker!

Har en dunjakke jeg begynner å gå lei, da den hverken har hette eller tåler for mye snø/regn (kjøpt billig én gang i tiden, bruker kun til/fra jobb)

Så har det seg sånn at jeg begynte å tenke på det å kanskje kjøpe en sånn isolert skalljakke i stedet. De tåler litt mer av både snø og regn. Da slipper jeg å måtte tre regnjakke utenpå dunen. Pleier å ha 2x jakker -> 1 ganske tjukk flis, og 1 vanlig hettejakke innerst (i tillegg til tskjorte såklart)

Meeen.. hvor mye kulde tåler de? (Har én dunparka jeg pleier bytte til da det blir sånn -10 osv.)

Spørsmålet er vel egt om det lar seg gjøre å rett å slett bare kvitte seg med dunjakka og heller kjøpe en isolert skalljakke ala. slalom/snowboard type? Slippe "styret" med både dun og regnjakke.

(Ja, jeg vet paraply eksisterer, men den gir meg ikke akkurat særlig varme, og funker ikke på samme måten.. føler jeg da..)

Anonymkode: 8a566...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne Regnjakken som jeg bruker når det regner/sludder om vinteren. Jeg er veldig fornøyd med den.

• Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (7 timer siden):

Jeg har denne Regnjakken som jeg bruker når det regner/sludder om vinteren. Jeg er veldig fornøyd med den.

Ahh jaaa det er jo også en idé, takk! 😄

Anonymkode: 8a566...d18

Skrevet

Dunjakke er varmere og tar mindre plass volummesssig hvis man skal på tur feks (men bør ikke lagres komprimert).

Mens når det regner er ofte fiber like greit, fordi tykke dunjakker uansett blir varmt. 

Anonymkode: bc8d0...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...