AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #21 Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min mening er at barnebidraget skal brukes, ikke spares - da trenger du det faktisk ikke. Sparer 500kr i mnd i fond til hvert av barna, det skal hjelpe barna med leilighet/studier/gründer etc, men det å gi ungene en halv formue når de blir voksne tror jeg oppriktig er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Vi har god råd, men bruker heller pengene på barna mens de bor hjemme og på livet vi lever sammen. Anonymkode: 56eda...42a Kan jo være greit å spare barnebidraget når en har muligheten? Tenjer da på ting barna trenger senere i livet, slik som bunad og hjelp til lappen. Det blir dyrt med flere barn. Anonymkode: f3d1c...c2a
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #22 Skrevet i går, 09:48 Vi sparer halve barnetrygden i fond til våre, men i vårt navn. De får dermed ikke tilgang til pengene når de er 18. Planen er egenkapital, så får vi se om det er andre behov som er aktuelle. Anonymkode: 8ad47...60a 1
Fru Uperfekt Skrevet i går, 09:54 #23 Skrevet i går, 09:54 (endret) Vi sparer i fond hver mnd, vi har endel barn så sparer i eget firma Siden det er stor aldersforskjell mellom yngste og eldste har vi valgt at de aldri får alle pengene men at de får billige lån til første bolig og ellers om de trenger. På denne måten blir det et fond flere generasjoner kan dra nytte av Endret i går, 09:55 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #24 Skrevet i går, 10:01 Jeg har aldri spart til barna. Jeg har spart til meg selv. Da har jeg kontroll og kan bestemme selv om og når de skal få penger. Det blir betydelige tilskudd til egenkapital. Anonymkode: ef32a...2e0
AnonymBruker Skrevet i går, 11:07 #25 Skrevet i går, 11:07 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jepp. Sparer hele barnebidraget. Har satt det på egen konto (i vårt navn) siden første bidrag fra fødsel. Begynner nå å bli såpass mye at vi vurderer å sette det inn i fond. Anonymkode: 97645...6e3 Burde gjort dert fra start. Har en 6-åring og en snart 4 åring hvor vi har spart i fond fra fødsel med hhv, 24% og 15% avkastning pt. Anonymkode: a8c95...e55
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå