Gå til innhold

Mortons nevrom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har i flere år vært plaget med stikking og prikking under den ene foten. Har også en skeiv storetå på den aktuelle foten. Nå er det stikkingen og prikkingen så ille at det er ubehagelig å kjøre bil (det er selvfølgelig høyre fot så det er vanskelig å holde foten i ro på gasspedalen..). Er i tillegg nærnest følelelsesløs mellom storetå og tå nr 2, det er en veldig rar følelse å stryke med fingeren akkurat der. 

Så plutselig for en stund siden fikk jeg altså så vondt under tåballene (midt under foten) ved gange at jeg ikke klarte å gå. Dette varte en dag men jeg kjenner fremdeles antydning til smertene hver dag. Kjennes ut som en klump under foten når jeg forsøker å gå når smertene er tilstede. Klarer ikke lengre å bruke høyrefoten til å "trykke av" skoen på venstre foten, det er for smertefullt.

Har googlet litt og mye stemmer jo med både hallux valgus og mortons nevrom.

Noen med erfaring? Høres dette ut som mortons nevrom? Prikkingen og stikkingen er konstant, daglig. Smertene varierer.

Jeg fikk laget spesialsåler for noen år siden for å lindre stikkingen og prikkingen men det har ikke hjulpet, det har derimot forverret seg.

Er litt avhengig av at disse føttene fungerer..

Anonymkode: a8571...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det. Prøvde diverse innlegg og såler, ingenting hjalp, kortison lindret litt en stund. Jeg fikk til slutt gjort et lite kirurgisk inngrep, etter dette ble plagene borte.

Anonymkode: 61882...167

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde det. Prøvde diverse innlegg og såler, ingenting hjalp, kortison lindret litt en stund. Jeg fikk til slutt gjort et lite kirurgisk inngrep, etter dette ble plagene borte.

Anonymkode: 61882...167

Hvilke symptomer hadde du? Hadde du også hallux valgus i tillegg?

Anonymkode: a8571...91f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hallux valgus og har på et tidspunkt opplevd å miste følelse på toppen av foten, omtrent der du beskriver. Som et rundt område hvor det manglet mye følelse, eller mye mindre følelse. En så underlig følelse at det er litt vanskelig å beskrive... 

Legen fant ikke ut hva det var, og jeg dro til fysioterapaut for å se om det kunne hjelpe. Ingen hadde svar, men etter 5-6 mnd forsvant det av seg selv. Dette er første gang jeg hører om denne nerven. Jeg hadde ingen smerter under foten eller inni foten, annet enn den typiske hallux valgus-smerten når jeg går av og til.

Anonymkode: 7666e...298

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er vel å ta MR for å stadfeste mortons. 
Da vurderer lege om du bør operere så det blir bra igjen. 

Anonymkode: 17be3...140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...