Gå til innhold

Sykmelding og ferie...


oslojente

Anbefalte innlegg

Jeg må bli sykmeldt nå pga en ille senebetennelse i begge armer.

Jeg har ventet litt med å gå til legen for å få sykmeldingen min, fordi jeg skal reise bort i julen. Jeg har da 2 uker ferie..

Bør jeg vente til etter jeg har hatt ferien min? Man har vel ikke lov til å reise bort når man er sykmeldt? Blir man trukket i lønn for det?

Arbeidsgiveren min visste at jeg var dårlig før han ansatte meg, men det har bare blitt værre dette her, og jeg kan ikke jobbe på en stund nå. Jeg har dårlig samvittighet, men jeg kan jo ikke noe for at jeg ikke kan jobbe!?

Hva vil det si å ha en 50% sykmelding?

Kan noen fortelle meg litt om dette her? Jeg vet så lite om sykmelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykemeldsing må du ha når du trenger det. skal du avvikle ferie i det tidspunkte er det en rubikk du skal fylle ut for det, da skal du nemelig kunne avvikle ferie senere, siden det er så sent på året, må du søke om og få ta den etter jul, hør med arbeidsgiver. Skal du til utlandet så skal du fylle inn det også, finnes en rubikk du skal krysse av i, vet ikke hva som skjer da, men det kan du spørre legen om.

Er du 50% sykemeldt skal du jobbe halve tiden. Enten halve dager, eller sånn ca annenhver dag, kommer litt ann på hva som passer for deg og arbeidsgiver. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan ikke dra utenlands i ferien dersom du er 100% sykemeldt.

Tror det er fordi du da ikke blir regnet som ordentelig syk, hvis du orker å dra på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...