Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange alenemødre her inne på KG tør innrømme anonymt at dere faktisk mottar langt mer i barnebidrag fra far, barnetillegg fra NAV og andre offentlige ytelser enn dere faktisk trenger for barnas skyld?  At pengene dere mottar hver måned delvis finansierer  luksus og mye sparing, reiser og annet. Dette gjelder IKKE dere som ikke mottar mer enn dere faktisk trenger.

Anonymkode: 71e44...308

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at alenemødre ikke skal reise på ferie eller spare? Synes du sparing er luksus? Jeg tenker det er fornuftig å spare, og særlig når man forsørger barn. 

Anonymkode: 6fa50...c1a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at alenemødre ikke skal reise på ferie eller spare? Synes du sparing er luksus? Jeg tenker det er fornuftig å spare, og særlig når man forsørger barn. 

Jeg mener; hvor mange alenemødre er det som faktisk vet og tør innrømme at de gjennom alle bidragene de får har kommet i en økonomisk særdeles gunstig posisjon? Som faktisk har blitt alenemor pga økonomiske insentiver?

Skrevet

Luksus? Personlig har jeg ikke kjøpt meg nye klær på snart tre år. Alt går til barnet, mat, fritidsaktiviteter, husstandsutgifter og bensin til kjøring/henting av barnet. 

Anonymkode: fd053...89b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener; hvor mange alenemødre er det som faktisk vet og tør innrømme at de gjennom alle bidragene de får har kommet i en økonomisk særdeles gunstig posisjon? Som faktisk har blitt alenemor pga økonomiske insentiver?

er du klar over hvor dyrt det er med barn ?????????? 

Anonymkode: ee6a9...1b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aleneforeldre mener du vel, tror du at bare kvinner er alene med barna sine?

Tror du ikke kvinner må betale bidrag når de ikke har barnet fast?

Kjenner ingen som mottar barnebidrag som faktisk dekker halvparten av utgiftene. Mange som vil ha 50/50 for å slippe bidrag men den ene parten som maser seg til denne ordningen bidrar ikke med penger til klær, fritidsaktiviteter osv. 

Anonymkode: c9c0f...01a

• Liker 1
Skrevet

Det er tøft å være alene med barn. Ja har hatt ganske grei inntekt. Snart er det slutt😭

Anonymkode: 56765...22f

Skrevet

Bidraget mitt dekket neppe utgiftene. Gikk via NAV-beregning og jeg synes jeg har et ganske normalt forbruk uten å kjøpe for mye eller dyre ting. Men når du begynner å legge sammen alt mulig rart som koster penger er ikke det bidraget noe kilde til rikdom nei. Går nok helst litt i minus.

Anonymkode: 9060b...8e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan dere være så snille og lese innlegget mitt? Dette gjelder IKKE dere som IKKE nyter EKSTRA godt av alle bidragene privat el offentlig. Det gjelder de som FAKTISK skor seg økonomisk på å være alenemor. Som gjennom bevisste valg har presset fram status som alenemor pga økonomi - ikke en påkrevd økonomi men en ekstravagant eller veldig gunstig hverdagsøkonomi. Er ikke relevant ifht innlegget med alle de som virkelig trenger pengene og som faktisk bruker alle bidragene på barna. Ja da, har barn selv og er klar over hva barn koster - det er IKKE det dette innlegget etterspør. Men noen må misforstå med viten og vilje. Utnyttelse av situasjonen vil vel noen kunne kalle det. Det er altfor mye forskning og litteratur om dette til å kunne overse faktumet. Ikke drei debatten og fokuset - de som kan lese forstår hva jeg etterspør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Luksus? Personlig har jeg ikke kjøpt meg nye klær på snart tre år. Alt går til barnet, mat, fritidsaktiviteter, husstandsutgifter og bensin til kjøring/henting av barnet. 

Har du lest innlegget mitt? Det er ikke dette jeg etterspør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Folk må lære seg å lese - det er ikke dette jeg etterspør!! Les ingressen. MYE sparing og luksus og ekstravaganse - DET er det jeg etterspør!! De som har kommet i en særdeles gunstig posisjon økonomisk pga alle bidragene de mottar. Det er vel ingen som påstår at det ikke er fornuftig å spare. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Huff, og huff - kan dere lese TS sitt startinnlegg? Det er IKKE dette jeg etterspør!! Jeg må nesten le…

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bidraget mitt dekket neppe utgiftene. Gikk via NAV-beregning og jeg synes jeg har et ganske normalt forbruk uten å kjøpe for mye eller dyre ting. Men når du begynner å legge sammen alt mulig rart som koster penger er ikke det bidraget noe kilde til rikdom nei. Går nok helst litt i minus.

Anonymkode: 9060b...8e9

Ikke dette tråden etterspør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja. Er klar over det. Har to gutter selv. Men tråden etterspør ikke dette som du kommenterer!! Se siste setning i startinnlegget!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...