AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Hvor mye må jeg beregne til hver? Har kjøpt en pakke med 1,8 kilo, til 5 personer, er det litt snaut? Noen av kjøttstykkene har jo tross alt ben også. Det er altså fem voksne. Anonymkode: 1f02b...906
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Suppler med kjøttpølser feks. Anonymkode: ccc15...411
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2026 den 13.55): Hvor mye må jeg beregne til hver? Har kjøpt en pakke med 1,8 kilo, til 5 personer, er det litt snaut? Noen av kjøttstykkene har jo tross alt ben også. Det er altså fem voksne. Anonymkode: 1f02b...906 1,8 kg kjøtt med ben til 5 voksne er altfor lite. Jeg beregner minimum 500g pr person, og da sjekkes kjøttet nøye for å se om det er mye bein og fett. Er det mye av det må man finne bedre kjøtt eller lage mer. Til 5 personer ville jeg nok beregnet 3 kg kjøtt og 2 kg stappe. Rester kan fryses. Pølser har ikke noe å gjøre sammen med saltkjøtt, det er billig utdrøyning. Anonymkode: 9d095...334 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Jeg vile satt pris på litt gode/grove pølser til saltkjøtt, som litt variasjon. Type vossakorv eller lignende. Anonymkode: f3c75...331 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå