AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #21 Skrevet 10 timer siden mommyaka skrev (3 timer siden): Vel vi betaler 2300 for 10 barn og da er pizza og drikke ink( lekeland i 3 timer) Men hvor mange barn kommer? Og alder? Ville nok brukt penger på noen pølser/ eller 2-3 pizza. Saft, lage en kake og muffins, litt ballonger etc. Kjøper på Nille/ tigee etc. Men tror ikke vi brukte 3000 kronerpå hjemme bursdag Det er 8 barn. Det blir litt dyrere da jeg må ta hensyn til ett barn som har laktoseintoleranse og ett som kun spiser halal. Dette er hovedgrunnen til at det ble både gelé og muffins i tillegg til bursdagskake. Alle kan ikke spise det samme. Så ville barnet ha et tema, så vi kjøpte tallerkener, kopper, duk og litt ballonger til det temaet. Og det koster jo litt. Veit du kunne få det mye billigere med å droppe servietter og tallerkener etter tema, samt bare ha en type kake. Men det blir litt kjipt. Og det er stas å få med seg en godtepose hjem fra bursdagen. Det er liksom «normalen» her i området.. Anonymkode: 958f0...21c 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Skrevet 9 timer siden Man kan helt sikkert få det billig, men jeg ønsker fine bursdager og ikke kjipe så vi har alltid hatt tema og da går det litt penger, aldri vært under 2000 totalt for pynt og mat Anonymkode: c798d...708 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Skrevet 9 timer siden Tror vi endte på ca 5-600,- hver jeg, når vi slo sammen tre bursdager og inviterte hele klassen. Da var det gjennomført pynt, pappservise m/ matchende glass/duk osv + pølser m/tilbehør, brus + kake og gele. Ellers har vi feiret andre steder enn hjemme/på skolekjøkkenet, og det er jo ikke nødvendigvis særlig rimelig. Anonymkode: 859b5...561
kaleidoskop Skrevet 9 timer siden #24 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 8 barn. Det blir litt dyrere da jeg må ta hensyn til ett barn som har laktoseintoleranse og ett som kun spiser halal. Dette er hovedgrunnen til at det ble både gelé og muffins i tillegg til bursdagskake. Alle kan ikke spise det samme. Så ville barnet ha et tema, så vi kjøpte tallerkener, kopper, duk og litt ballonger til det temaet. Og det koster jo litt. Veit du kunne få det mye billigere med å droppe servietter og tallerkener etter tema, samt bare ha en type kake. Men det blir litt kjipt. Og det er stas å få med seg en godtepose hjem fra bursdagen. Det er liksom «normalen» her i området.. Anonymkode: 958f0...21c Toros sjokoladekake er gluten, laktose og eggfri. Den kan man også lage muffins av. Et par halalpølser er vel ikke det som koster mest? Godteposer synes barna er "must" Men jeg har kuttet dem ut. Snakket med bursdagsbarnet om det, så vi ble enig. Det er så mye godteri ellers. Både i bursdager og resten av året. De trenger ikke godtepose i alle 10 bursdagene de går i løpet av et år. Tidligere ga jeg uansett små poser med en kjærlighet og en twist. De fleste barna var fornøyd med det. Jeg har også, som andre har nevnt, en eske med bursdagspynt. Bannere, plastduk, hatter, konfetti mm. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden jeg skjønner ikke den greia med godte poser det trenger man da virkelig ikke det holder da mer enn nok med kake Anonymkode: 946c5...031
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): jeg skjønner ikke den greia med godte poser det trenger man da virkelig ikke det holder da mer enn nok med kake Anonymkode: 946c5...031 Godtepose er veldig stas for ungene, det ikke bare godis i godteposen. Her er det normalt å ha såpebobler, en sprettball eller en fløyte eller bitte liten leke i godteposen. Det er liksom litt stas å få det med seg hjem. Hvis du skal måle alt etter hvor nødvendig det er, så er vel bursdagsfeiringen en «unødvendig» greie i seg selv. Anonymkode: 958f0...21c 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Skrevet 8 timer siden kaleidoskop skrev (1 time siden): Toros sjokoladekake er gluten, laktose og eggfri. Den kan man også lage muffins av. Et par halalpølser er vel ikke det som koster mest? Godteposer synes barna er "must" Men jeg har kuttet dem ut. Snakket med bursdagsbarnet om det, så vi ble enig. Det er så mye godteri ellers. Både i bursdager og resten av året. De trenger ikke godtepose i alle 10 bursdagene de går i løpet av et år. Tidligere ga jeg uansett små poser med en kjærlighet og en twist. De fleste barna var fornøyd med det. Jeg har også, som andre har nevnt, en eske med bursdagspynt. Bannere, plastduk, hatter, konfetti mm. Ja, jeg bruker Toro sin til å lage muffins av. Men så må jeg jo ha normal bursdagskake i tillegg, bursdagskaken mitt barn ønsker seg skal være til tema og det koster litt å lage den. Har blant annet kjøpt inn fondant og litt ekstra pynt for å få det til, og det koster totalt 300kr. Jeg lager kaken helt selv, men det hadde kosta enda mer om jeg bestilte den på et hjemmebakeri. Godteposer er «obligatorisk» her. Min har ikke vært i en eneste bursdag der det ikke har vært godteposer. Det er som sagt ikke bare godteri i de posene, man har gjerne med en liten sprettball/såpebobler/fløyte eller noe sånt i de posene. Anonymkode: 958f0...21c 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godtepose er veldig stas for ungene, det ikke bare godis i godteposen. Her er det normalt å ha såpebobler, en sprettball eller en fløyte eller bitte liten leke i godteposen. Det er liksom litt stas å få det med seg hjem. Hvis du skal måle alt etter hvor nødvendig det er, så er vel bursdagsfeiringen en «unødvendig» greie i seg selv. Anonymkode: 958f0...21c Hva? Får man gave for å gå i bursdag?!?! Har ikke barna nok av nips, naps og plastik? Her har jeg gått glipp av noe 😂 Anonymkode: 81c36...e0c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan helt sikkert få det billig, men jeg ønsker fine bursdager og ikke kjipe så vi har alltid hatt tema og da går det litt penger, aldri vært under 2000 totalt for pynt og mat Anonymkode: c798d...708 Jeg er litt enig med deg der. Jeg har selvsagt ikke hatt som mål å bruke mye penger, men hvis du først har et tema, og kjøper inn litt pynt, tallerkener, servietter osv etter tema. Så går det med litt penger til det. Så kommer gjerne en bursdagskake i tillegg, og da er det litt stas å ha en tema kake og ikke bare en Toro brownie slengt på bordet med stekebrett og det hele. Anonymkode: 958f0...21c
kaleidoskop Skrevet 8 timer siden #30 Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg bruker Toro sin til å lage muffins av. Men så må jeg jo ha normal bursdagskake i tillegg, bursdagskaken mitt barn ønsker seg skal være til tema og det koster litt å lage den. Har blant annet kjøpt inn fondant og litt ekstra pynt for å få det til, og det koster totalt 300kr. Jeg lager kaken helt selv, men det hadde kosta enda mer om jeg bestilte den på et hjemmebakeri. Godteposer er «obligatorisk» her. Min har ikke vært i en eneste bursdag der det ikke har vært godteposer. Det er som sagt ikke bare godteri i de posene, man har gjerne med en liten sprettball/såpebobler/fløyte eller noe sånt i de posene. Anonymkode: 958f0...21c Men toro finnes som vanilje også. Du bruker den som base og har på fondant, farge eller hva tema er?! Ikke gjør det vanskelig for deg selv 😊 Jeg printet ut figurer etter tema. Om det var peppa gris, eller prinsesse. Klippet ut og satte på toppen med tannpirkere. Har også laget "gress" av smørkrem, og vasket dinosaur lekene godt og satt på kaka. Gode poser er vanlig her også. Med mest godteri. Jeg har bare bestemt meg for å "stå imot" å ikke ha godtepose. Informerer på forhånd, og snakker med bursdagsbarnet. En bursdag fisket de, og fikk en kjærlighet vær, i stede for pose. Det er vi foreldre som legger opp til hva de "må ha". Endret 8 timer siden av kaleidoskop
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva? Får man gave for å gå i bursdag?!?! Har ikke barna nok av nips, naps og plastik? Her har jeg gått glipp av noe 😂 Anonymkode: 81c36...e0c Det er ganske normalt å få godtepose i bursdag, viste du ikke det? Barna har vel nok av leker, klær, mat og alt mulig her i landet (heldigvis) men de liker vel å få gaver til jul og bursdager for det? Anonymkode: 958f0...21c 1
Visla Skrevet 8 timer siden #32 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er 8 barn. Det blir litt dyrere da jeg må ta hensyn til ett barn som har laktoseintoleranse og ett som kun spiser halal. Dette er hovedgrunnen til at det ble både gelé og muffins i tillegg til bursdagskake. Alle kan ikke spise det samme. Så ville barnet ha et tema, så vi kjøpte tallerkener, kopper, duk og litt ballonger til det temaet. Og det koster jo litt. Veit du kunne få det mye billigere med å droppe servietter og tallerkener etter tema, samt bare ha en type kake. Men det blir litt kjipt. Og det er stas å få med seg en godtepose hjem fra bursdagen. Det er liksom «normalen» her i området.. Anonymkode: 958f0...21c Hvor har du handlet? vi hadde 13 barn i 6 årsdag tidligere i år. vi havnet på litt under 2000kr. Det var med mat, brus, kake, muffins, kakepynt, fat, kopper, pinata, godteposer og godteri. Og 600kr i leige av lokale. Temabursdag med temakake hadde sluppet unna med noen hundrelapper om ikke samboer hadde kjøpt kinderegg og slikt til til godteposene😂
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #33 Skrevet 8 timer siden kaleidoskop skrev (1 minutt siden): Men toro finnes som vanilje også. Du bruker den som base og har på fondant, farge eller hva tema er?! Ikke gjør det vanskelig for deg selv 😊 Gode poser er vanlig her også. Med mest godteri. Jeg har bare bestemt meg for å "stå imot" å ikke ha godtepose. Informerer på forhånd, og snakker med bursdagsbarnet. En bursdag fisket de, og fikk en kjærlighet vær, i stede for pose. Det er vi foreldre som legger opp til hva de "må ha". Det er nettopp Toro vanilje jeg skal bruke som base og deretter ta på fondant, pynt og krem blant annet for å få den til å bli den tema kaken barnet vil ha. Gjør det ikke vanskelig for meg selv, men sluttsummen ble likevel 300kr Anonymkode: 958f0...21c 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #34 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ganske normalt å få godtepose i bursdag, viste du ikke det? Barna har vel nok av leker, klær, mat og alt mulig her i landet (heldigvis) men de liker vel å få gaver til jul og bursdager for det? Anonymkode: 958f0...21c Nei, jeg viste ikke at det var vanlig å få sprettball, såpebobler og gaver i tillegg til godteri i posen. Men jeg har vært med på at de har fått så mye godteri at det er like mye som de får 4 lørdager her i huset. Og mine bsrn får ikke spe lite. Har inntrykk av at noen foreldre er redd for å gi for lite. Der er kan ts også?! Anonymkode: 81c36...e0c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #35 Skrevet 7 timer siden Steder som tar betalt for rommet og ikke per pers er gull. Megazone i Oslo var 4700 for 20 barn alt inklusive som pizza, slush og 2 runder laserkrig. Verdt hver krone. Anonymkode: dfa2e...092 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Godtepose er veldig stas for ungene, det ikke bare godis i godteposen. Her er det normalt å ha såpebobler, en sprettball eller en fløyte eller bitte liten leke i godteposen. Det er liksom litt stas å få det med seg hjem. Hvis du skal måle alt etter hvor nødvendig det er, så er vel bursdagsfeiringen en «unødvendig» greie i seg selv. Anonymkode: 958f0...21c men da er det jo ikke godte pose når det er alt mulig annet i. nei det er ikke nødvedig med det men jeg skjønner at barn kan synes det der er gøy så det blir noe annet Anonymkode: 946c5...031
Visla Skrevet 7 timer siden #37 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva? Får man gave for å gå i bursdag?!?! Har ikke barna nok av nips, naps og plastik? Her har jeg gått glipp av noe 😂 Anonymkode: 81c36...e0c Jeg har boikottet godteposer i 10 år, i år er første året vi har hatt det. Kun fordi skulle ha piñata, 6 åringen fikk ikke feiret i fjor av diverse grunner så slo litt på stortromma i år synes det er tull å skulle sende med barna godteposer hjem fra bursdag. De kommer jo i bursdag for å feire bursdagsbarnet.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #38 Skrevet 7 timer siden Visla skrev (4 minutter siden): Jeg har boikottet godteposer i 10 år, i år er første året vi har hatt det. Kun fordi skulle ha piñata, 6 åringen fikk ikke feiret i fjor av diverse grunner så slo litt på stortromma i år synes det er tull å skulle sende med barna godteposer hjem fra bursdag. De kommer jo i bursdag for å feire bursdagsbarnet. Pinjata tenker jeg fort et en del av leken, de får jo ikke noe med seg hjem. Men spiser det som kommer ut der?! 😊 Og ja, det jeg også tenkte. De har med gave til bursdagsbarnet. Ikke få med gave hjem selv. Anonymkode: 81c36...e0c
Visla Skrevet 7 timer siden #39 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pinjata tenker jeg fort et en del av leken, de får jo ikke noe med seg hjem. Men spiser det som kommer ut der?! 😊 Og ja, det jeg også tenkte. De har med gave til bursdagsbarnet. Ikke få med gave hjem selv. Anonymkode: 81c36...e0c Godteposene vi skulle ha i pinjataten fikk ikke plass fordi den var mindre enn forventet. så da ble det begge deler🤪 så planen var kun pinjata
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Skrevet 7 timer siden Vi hadde nettopp bursdag hjemme med godteri, brus, pizza på døra og hjemmelaget kake til 8 gutter, kom på 2500. Tidligere har vi vært på lekeland og Rush, da har vi betalt rundt 5000 for 10 stykker tror jeg. Så ja, det koster jo litt uansett. Anonymkode: c372e...1af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå