Gå til innhold

Hva koster en barnebursdag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter å bestiller mat og pynt til barnebursdagen til eldste her. Dette er vår første bursdagsfest med barn. Og totalsummen er nå på 1800kr, dette inkluderer pynt (ballonger, lys, banner, tallerkner/kopper, servietter, engangsduk, litt kakepynt) mat (pølser, muffins, gelé og kake), litt snacks (2-3 poser chips), brus og saft. 

Nå gjenstår enda godteposer til alle inviterte og sikkert litt småtteri som vi kommer på å kjøpe i siste liten. Tipper sluttsummen blir 2200-2500kr. Det er ganske mye penger for en enkel barnebursdag med relativt enkel mat og drikke. Jeg skjønner at folk med dårlig råd kvier seg for å feire bursdagen til barna sine. Dette er nok ikke noe man bare kan ta på sparket eller bare spare seg lett til. Har vært innom en del tråder her på KG der folk mener at barnebursdag koster jo «ingenting». Selvsagt kunne man få det noe billigere ved å f.eks kutte ut noe av pynten og bruke kun First Price varer. Men for oss handler det om å lage en hyggelig fest for de inviterte og samtidig ta litt hensyn til bursdagsbarnets ønsker rundt pynt og tema. 

Hva er egentlig vanlig å bruke på en barnebursdag? 

Anonymkode: 958f0...21c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel vi betaler 2300 for 10 barn og da er pizza og drikke ink( lekeland i 3 timer)

Men hvor mange barn kommer? Og alder?

Ville nok brukt penger på noen pølser/ eller 2-3 pizza. Saft, lage en kake og muffins, litt ballonger etc. Kjøper på Nille/ tigee etc.

Men tror ikke vi brukte 3000 kronerpå hjemme bursdag 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva ma gjør det til. Jeg har betalt over 4000 på en bursdag, mens den aller billigste bursdagen kom under 500kr. Den dyreste var på badeland med hele klassen. Den billigste var sykkelbursdag utendørs på pumptrack med bestilt pizza fra dominos. Da var de også to som feira sammen, så det ble veldig billig. 
hjemmebursdag pleier å ende på 1500-2000 kr.

Anonymkode: 4d351...133

AnonymBruker
Skrevet

Kommer også an på hvor mange som kommer. Vi feiret siste bursdag på Skyland. Kostet 4000 kr. Pluss kake, godtepose, invitasjoner

Anonymkode: 4c5e0...1a8

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke så mye pynt. En pose ballonger får du billig, engangstallerkner får du billig på normal/europris/nille. Kjøp en voksduk som kan brukes igjen. Et par pakker pølser med enkelt tilbehør. Godteri kan du kjøpe inn i store økonomipriser og fordel, de trenger ikke mye hver. 
Husk at bursdagen er for barna og ikke foreldrene. 

Anonymkode: c6a9f...6ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En kan gjøre det rimelig, eller man kan gjøre det dyrt. Det er ikke vanskelig å bruke mye penger på bursdag, men har man mindre og prioriterer hardt, er det mulig få til en rimelig bursdag. 

13 års dagen til datteren kom på 3000 kr

Anonymkode: 263c0...fed

AnonymBruker
Skrevet

Til små barn kan man droppe brus og av pynt så kan det holde med bare ballonger :) Har kjøpt til barnebursdag selv nå og det er en del prisforskjeller på papptallerkener og sånt. Her kjøpte jeg tallerkener og kopper barnet ville ha og så går jeg og kjøper noen enklere billige servietter og har papirduk som vi allerede har hjemme (men har jo betalt for før). Ballonger som pynt, ikke banner feks. Sist min var i bursdag var det 1 kake + frukt og barna virket fornøyd med det, ikke gele, chips osv. Men man må jo se hva bursdagsbarnet liker :) Nå for tiden er det iallfall tilbud på pølser og tilbehør. 

Anonymkode: 296f3...678

AnonymBruker
Skrevet

Over tusen kroner ja, men om man deler bursdagen på to familier, så blir jo summen det samme og man betaler bare halvparten. Siste tre år kjører vi bursdager for to barn (to familier), kjøper godteri for 600 kr, andre familien kjøper pynt for samme summen, også lager vi hver vår kake, og vi lager nok pizza til alle. Lokalet leier vi gratis fra skolen. Jeg tror ikke man kommer unna billigere enn det, dette blir ca en tusen kroner pr familie. 

Anonymkode: d7014...f97

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Jeg feriet 8 åring i februar og det var pølser, de fleste spiste en hver. Og det var muffins. Sjeldent tid til å spise. Også fikk de med godtepose når de skulle gå. Men godtepose er ikke vanlig her. 

Anonymkode: 07584...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde akkurat barnebursdag, kake, snacks/drikke og pynt samt papp tallerkener/bestikk kom vel på rundt 5-600kr +3 pizza som kom på rundt 700.

Litt koste det jo uansett, men det trenger ikke koste skjorta for å lage en koselig bursdag.

Anonymkode: 98be5...f46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker max 1000 kr. Trenger ikke all pynt, og det kan kjøpes steder hvor det er rimelig eller så kan man lage mye selv :)

Anonymkode: a7da9...957

AnonymBruker
Skrevet

Trenger da ikke alle pynt.

Vi hadde stort sett ute bursdag kjøpte da grillpølser, lompe og laget pinnebrød deig, serverte saft og kakao , og så etter som de ble eldre ble det brus og kakao. Så vi holdt nå prisen nede

Anonymkode: aa751...392

AnonymBruker
Skrevet

Du velger selv hvor mye det skal koste. Vi har feiret på lekeland og lignende tidligere, men i år gikk vi for en klassisk hjemmebursdag. Vi kjøpte kun noen fine servietter og ballonger. Ikke kopper, tallerkener, annen pynt. Vi serverte en enkel hjemmelaget pizza, gelé, sjokoladekake, popcorn og brus. Vi delte ikke ut godteposer, hovedsakelig fordi jeg mener det holder med alt det andre. 

Anonymkode: ddc2e...694

Skrevet

All den pynten er jo helt unødvendig, pappglass/tallerker er mer en nok og det går du på typ lille til under 100-lappen totalt. Pølser/lomper eller pizza noen hundrelapper. Godteposer helt unødvendig og heldigvis blitt mer vanlig å kutte ut. Kake/muffins/gelé er stas. Snop/chips hadde jeg droppa i barnebursdsg, evt litt popcorn i hver sin kopp. 

Lå på max 6-700 i barnebursdager

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke så mye pynt? Vi kjøper ballonger og servietter på Nille eller matbutikk. Sugerør har vi, sånne vaskbare.. 

Pølser og tilbehør eller hjemmelaget pizza, en kake (jeg baker sjokoladekake med godteri inni, det er det barna ønsker). 

Billig brus, og litt snacks (popcorn f.eks er billig). 

Anonymkode: 72cc8...db4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sitter å bestiller mat og pynt til barnebursdagen til eldste her. Dette er vår første bursdagsfest med barn. Og totalsummen er nå på 1800kr, dette inkluderer pynt (ballonger, lys, banner, tallerkner/kopper, servietter, engangsduk, litt kakepynt) mat (pølser, muffins, gelé og kake), litt snacks (2-3 poser chips), brus og saft. 

Nå gjenstår enda godteposer til alle inviterte og sikkert litt småtteri som vi kommer på å kjøpe i siste liten. Tipper sluttsummen blir 2200-2500kr. Det er ganske mye penger for en enkel barnebursdag med relativt enkel mat og drikke. Jeg skjønner at folk med dårlig råd kvier seg for å feire bursdagen til barna sine. Dette er nok ikke noe man bare kan ta på sparket eller bare spare seg lett til. Har vært innom en del tråder her på KG der folk mener at barnebursdag koster jo «ingenting». Selvsagt kunne man få det noe billigere ved å f.eks kutte ut noe av pynten og bruke kun First Price varer. Men for oss handler det om å lage en hyggelig fest for de inviterte og samtidig ta litt hensyn til bursdagsbarnets ønsker rundt pynt og tema. 

Hva er egentlig vanlig å bruke på en barnebursdag? 

Anonymkode: 958f0...21c

Jeg har aldri regnet på hva en bursdag hjemme koster, men på listen din er mange ting jeg ikke har kjøpt. Bruker en av dukene jeg allerede har, ikke engangsduk/papirduk. Samme med tallerkener og kopper/glass. Har aldri heller kjøpt banner for pynt, men har en vimpelrad jeg sydde for mange år siden som har blitt brukt på de fleste bursdager. Men har kjøpt ballonger i tillegg. Og på kakefronten har jeg vel aldri hatt mer enn to ting; typ kake og muffins eller kake og gele. Og vi har stort sett servert bare saft, ikke brus. Og en eller annen form for snacks, stort sett godtepose som de enten får etter skattejakt eller fiskekonkurranse av noe slag. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter alltid av 5000 kr til barnebursdag.
Godteriposer, pynt, aktivitet underveis (tegning/vannlek og liknende), servering av pølser i lompe, kake og saft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det hørtes dyrt ut. 

Vi har hatt så mangt. Hvis jeg arrangerer hjemme er det betydelig billigere enn å leie lokale, enda enda dyrere å ha det på badeland og slikt. 

Vi har hatt badeland to ganger, trampolinepark en gang, bowling en gang, skolen to ganger, et leid lokale en gang, og hjemme resten. Vi inviterer 30 stk når det er badeland og alle de plassene. Da blir det som regel ca 5600kr. 

Hjemme blir det ca 1000kr, på skolen ca 1500kr.

Enkel mat, jeg baker kakene selv. gele og vaniljesaus, ballonger, servietter, engangsfat.. jah.. det er vel det.. Godteposer er jeg ikke så tilhenger av. Men har hatt rebus og skattejakt og slikt ute, der de er delt inn i lag og vinnerlaget får hver sin sjokolademedalje eller noe slikt symbolsk. 

Anonymkode: 59d27...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder pynt har jeg bestemt meg for å ha en eske med bursdagspynt til gjenbruk, sånn som jeg har til jul. Mens ungen er liten synes jeg det er fint å tenke på at det kan ha samme verdi og forventninger knytta til seg som jeg hadde til å ta fram julepynten som liten. Noen ballonger må vi jo kjøpe hvert år, da. Ellers synes jeg det er bra å holde det nedpå, for alles del. Pølser og langpannekake og litt for mange glade unger som hopper i sofaen i en for liten leilighet er det jeg byr på. 

Anonymkode: 9d5bd...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å koste ca 2000,- for 20 gjester. Bestiller pizza, har brus, kake og godtepose. Ballonger og tema papp service.

Anonymkode: 0a85c...1e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...