AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Ja, hvor ofte grer du deg? Jeg skjønner man ikke kan gi et nøyaktig tall på dette, men sånn ca? Jeg grer håret veldig sjelden. Jeg grer meg når jeg står opp. Og etter at jeg vasket håret så klart (men jeg vasker det sjelden, pga dårlig helse). Nå er jeg ufør, men også da jeg jobbet var jeg dårlig på å børste håret. Jeg gjorde det etter at jeg kom på jobb, men knapt noen gang ila jobbdagen. Husker jeg på det, så børster jeg håret når jeg skal ha besøk. Eller når jeg mottar hjemlevering av varer. Når jeg kommer inn etter en tur ute, pleier jeg å håndgre det. Altså ikke med børste. Jeg har sikkert gått rundt og vært bustete på håret hele livet mitt. Jeg har bare ikke fått inn den vanen. Pussig. (Jeg er kvinne og har hatt både kort, langt og halvlangt hår ila livet.) Anonymkode: f865a...309
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Stort sett bare etter jeg har vasket det. Har veldig glatt hår, får aldri floker. Anonymkode: 6f3fe...666 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Grer det før og etter dusjen. Ikke ellers da ser jeg ut som ett troll på håret pga tykt og krøllet. Anonymkode: 9e1b6...f7b 3
GlitrendeSjokolade Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden (endret) 2 ganger i døgnet ca. En gang på dagen og en gang seint på kvelden. Endret 1 time siden av GlitrendeSjokolade 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grer det før og etter dusjen. Ikke ellers da ser jeg ut som ett troll på håret pga tykt og krøllet. Anonymkode: 9e1b6...f7b Samme her. Men vasker bare håret en gang i uka. Så grer derfor håret kun to ganger i uka, før og etter dusj. Anonymkode: dc527...c19 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, hvor ofte grer du deg? Jeg skjønner man ikke kan gi et nøyaktig tall på dette, men sånn ca? Jeg grer håret veldig sjelden. Jeg grer meg når jeg står opp. Og etter at jeg vasket håret så klart (men jeg vasker det sjelden, pga dårlig helse). Nå er jeg ufør, men også da jeg jobbet var jeg dårlig på å børste håret. Jeg gjorde det etter at jeg kom på jobb, men knapt noen gang ila jobbdagen. Husker jeg på det, så børster jeg håret når jeg skal ha besøk. Eller når jeg mottar hjemlevering av varer. Når jeg kommer inn etter en tur ute, pleier jeg å håndgre det. Altså ikke med børste. Jeg har sikkert gått rundt og vært bustete på håret hele livet mitt. Jeg har bare ikke fått inn den vanen. Pussig. (Jeg er kvinne og har hatt både kort, langt og halvlangt hår ila livet.) Anonymkode: f865a...309 Hvis du grer håret når du står opp gjør du det jo hver dag, det er vel ikke sjeldent? Er ikke det det normale? Fikse håret når man tar morgenstellet, og det er det? Ut over det grer vel de fleste håret kun hvis de har dusjet eller hvis de pynter seg til noe, eller f.eks. skal flette håret før trening? Anonymkode: 87914...b1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Aldri. Trenger ikke det. Drar fingrene gjennom det etter vask, så er det greit. Har veldig glatt hår med bølger, får aldri floker. Anonymkode: 4591a...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Har krøller, så kun når det er vått. Anonymkode: 03688...cfd 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jeg har langt hår som floker seg lett. Grer det grundig etter hver hårvask (bruker balsam). Så pleier jeg gre raskt gjennom det hver kveld før jeg legger meg. Skal jeg noe spesielt så grer og ordner jeg håret før jeg går ut. Anonymkode: 68986...e05 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, hvor ofte grer du deg? Jeg skjønner man ikke kan gi et nøyaktig tall på dette, men sånn ca? Jeg grer håret veldig sjelden. Jeg grer meg når jeg står opp. Og etter at jeg vasket håret så klart (men jeg vasker det sjelden, pga dårlig helse). Nå er jeg ufør, men også da jeg jobbet var jeg dårlig på å børste håret. Jeg gjorde det etter at jeg kom på jobb, men knapt noen gang ila jobbdagen. Husker jeg på det, så børster jeg håret når jeg skal ha besøk. Eller når jeg mottar hjemlevering av varer. Når jeg kommer inn etter en tur ute, pleier jeg å håndgre det. Altså ikke med børste. Jeg har sikkert gått rundt og vært bustete på håret hele livet mitt. Jeg har bare ikke fått inn den vanen. Pussig. (Jeg er kvinne og har hatt både kort, langt og halvlangt hår ila livet.) Anonymkode: f865a...309 Hver morgen når jeg ordner håret. Anonymkode: cd59b...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Flere ganger om dagen. Når jeg står opp på morgningen, i løpet av dagen, på kvelden før jeg legger meg. Skal jeg vasket håret så grer jeg før jeg vasker det, mens jeg har i balsam, etter jeg har tatt i leave in balsam og når det har blitt tørt. Anonymkode: aacda...b90 1
Kvist Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Før jeg vasker det, så sånn ca to ganger i uka. Litt oftere om sommeren. Blir bare digert og bustete om det børstes. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Har krøller så børste er ikke ofte brukt. Bruker kun hender og tar det sammen i strikk på morgenen. Anonymkode: f19b3...d14 1
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #16 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis du grer håret når du står opp gjør du det jo hver dag, det er vel ikke sjeldent? Er ikke det det normale? Fikse håret når man tar morgenstellet, og det er det? Ut over det grer vel de fleste håret kun hvis de har dusjet eller hvis de pynter seg til noe, eller f.eks. skal flette håret før trening? Anonymkode: 87914...b1a Ts her. Tusen takk for alle svar 🥰 ! Jeg trodde at "alle andre" sikkert børstet håret mye mer enn meg 😄 Da har jeg lært noe nytt i dag, og skal ikke tenke at jeg ser ut som et troll sammenlignet med alle andre Anonymkode: f865a...309 1
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #17 Skrevet 54 minutter siden Litt opp og ned, men minst 3 ganger pr dag, andre oppimot 5-6.. har hår som når meg til rett nedenfor halebeinet… Anonymkode: 06b93...43b 1
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #18 Skrevet 50 minutter siden Når jeg står opp og før jeg legger meg Anonymkode: 5dac1...269 1
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #19 Skrevet 49 minutter siden Grer det 2-4 ganger om dagen. Jeg har langt tykt hår, så det blir lett flokete. Anonymkode: aa9e9...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #20 Skrevet 46 minutter siden Hvor ofte det er "nødvendig" å børste håret vil jo avhenge av veldig mye forskjellig, hårkvalitet/-type, aktivitet, årstid, hva man skal, m.m. Jeg kan godt gå helt uten å børste håret mellom hver hårvask (1 eller 2 ganger i uken, på sommeren eller når jeg skal gjøre noe spesielt oftere). Men jeg har tykt hår med tykke hårstrå, så jeg får ikke floker, og håret mitt blir gjerne bare brusete hvis jeg børster det for ofte. Hadde i flere år rutine på at jeg børstet håret morgen og kveld, men har sett at det ikke er nødvendig. Drar kanskje gjennom håret på morgenen bare fordi det liksom er det man skal gjøre, men glemmer det ofte. Skulle være med og spille på et par konserter nylig, to påfølgende dager. Dusjet og vasket håret dagen før første konserten. Mulig jeg børstet håret samme morgen som første konsert, men usikker. Kom på på vei til andre konsert at jeg ikke hadde børstet håret (nydusjet kropp, pene klær, lett sminke). Kikket meg i speilet da vi kom dit konserten var, og så at håret så helt fint ut. En venninne av meg med helt annen hårstruktur, hun børster gjerne håret et par-tre ganger i løpet av dagen, for hennes floker seg veldig lett ellers. En annen venninne har hår som lett blir flatt og fett, hun vasker håret hver eneste dag, og dermed også børster og ordner håret daglig, noen ganger to ganger om hun skal ut på noe på kvelden. Så ikke sammenlign deg med hva andre gjør. Finn det som fungerer bra for deg i den situasjonen du er i nå. Siden du nevner helse så årsak, Ts, så synes jeg du skal finne en balanse mellom hva du har energi til å gjøre, og det som får deg til å føle deg vel. Når man er langvarig dårlig pga. helsen, så kan det være viktig å opprettholde en viss form for både hygiene og det å ordne seg litt hver dag. Jeg var langvarig veldig syk i flere år, min greie ble da å aldri gå rundt på dagtid i type joggebukse. Jeg kledde på meg vanlige klær hver dag, fordi det fikk meg til å føle meg mer normal enn å gå igjen hjemme i joggebukse. Av og til kan det hjelpe å holde på friske vaner og se litt friskere ut enn hva man egentlig er eller føler seg. ❤️ Anonymkode: dc18e...3cc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå