AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du er i 40-årsalderen, så trolig ja❤️ Ville gått til lege om jeg var deg, få veiledning om hormoner. Jeg begynte på hormoner for ca 4 uker siden. Var grusomt i begynnelsen, men begynner å gå seg til nå. Er mindre tørr og sover bedre. Anonymkode: 47849...03a Hva opplevde du i begynnelsen? Ja. Har fått Estrogel nå, men høres ut som man må til med andre hormoner og. TS Anonymkode: 9be53...7c9
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #42 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan nok være starten. Ingen enkel periode å hå gjennom, for den er så forskjellig fra person til person. Øynene kan du få noe for hos optiker, min mamma slet med det samme og fikk en spray som hjalp en del. Renne gjør det nok uansett, men tørre øyne er greit å behandle. Søvn er et studie i seg selv. Hva skal en si. Jeg tar meg middagslur når jeg må, det redder alle de dårlige nettene. Så får det være litt oppstykket akkurat nå. Anonymkode: b22f0...644 Takk for tips om optiker! Jeg får ikke til å sove på dagtid heller. TS Anonymkode: 9be53...7c9
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #43 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva må du betale for det?🙂 TS Anonymkode: 9be53...7c9 Betalte 1500 kr. Enten ved vanlig time eller nettbasert time som jeg måtte velge da jeg ble syk og ikke kunne reise. da for alt mulige blodprøver vi gikk gjennom, og resepter jeg måtte ha. Og oppfølging 6 uker senere med blodprøver igjen. føltes veldig godt. Så gjør nok dette videre med henne en gang i året heretter. følger henne på instagram, hun har virkelig lagt sjela si ned i dette med kvinnehelse. Veldig lett å få tak i og svarer på mail kjapt på alle mine spørsmål. Hun er god! Anonymkode: d4f0d...926
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #44 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Så flott🙂 Ok. Takk for nyttig info. Skjønner det er relevant for meg og, tenkte mest på at jeg ikke prøver å få barn🙂 TS Anonymkode: 9be53...7c9 Det er mye å sette seg inn i og mange leger som ikke er helt oppdatert. Men det finnes gode gynekologer som kan gi god hjelp. Ca 1/3 av kvinner vil få lite plager, 1/3 vil få moderate plager og 1/3 få store plager. Sånn ca. Men vi vil alle merke konsekvenser av å ikke produsere østrogen og progesteron ved økt risiko for osteoporose, demens, hjerte-og karsykdommer og slike ting, selv om man kanskje ikke hadde mange symptomer i perimenopausen og menopausen. Det er mange helsefordeler ved å tilføre hormoner som man mister. Akkurat som man tilfører hormonet insulin når man har diabetes og tilfører hormoner ved sykdommer i skjoldbruskkjertelen ved høyt eller lavt stoffskifte. Anonymkode: b215b...602
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå