Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sammen i 3 år , jeg har sagt fra dag 1 at jeg ikke ser for meg et forhold uten giftemål, partner sier h»n ikke ønsker giftemål, jeg sa da tidlig at da har vi ulikt syn, vedkommende sier da at h»n kan nok gå langt for å ikke misste det perfekte forholdet, vi er idag lykkelige og utfyller hverandre godt, jeg har tatt opp tema hvor jeg tilslutt dessverre gir ultimatum, jeg ønsker ikke å fortsette i forholdet om det ikke kan bli aktuelt, og jeg respekterer partner om det er det h»n ønsker, partner sier da at jeg er personen h»n ønsker å dele resten av livet med og ønsker ikke å holde meg for «narr» men trenger litt til på seg til å komme dit altså hvor h»n frir, ikke flere måneder og år, men vedkommende sier «h»n har alltid vært fast bestemt på å aldri gifte seg siden det har gått galt med alle rundt h»n , men respekterer mitt syn og verdien rundt det og vil derfor gå så langt for min skyld å gi det et forsøk, men trenger litt tid på seg , 

spm mitt «kjøper h»n seg bare tid ? Gjerne svar fra kvinner og menn her? 

Anonymkode: cc684...4c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der ville jeg ikke holdt ut med. Hvis ekteskap er så viktig for deg, så gjør du det slutt, eller så må du slå deg til ro med at det mest sannsynlig ikke blir giftemål med denne personen, om du velger å bli. Hen er redd for å miste deg og sier akkurat nok til å holde deg i forholdet enn så lenge. 

Anonymkode: ca7b0...12a

• Liker 4
Skrevet

Du må gå i deg selv og finne ut om det å gifte seg er så viktig for deg at du er villig til å ofre forholdet.

Vi er ikke gift. Jeg er lei meg for det, men vi har et felles liv, felles bolig, felles barn, samboerkontrakt og har holdt sammen i 25 år snart. Jeg var den som måtte fire på mitt behov for giftemål, mannen var urokkelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Om han etter tre år ikke vet om han vil gifte seg, men fremdeles trenger mer tid på seg, selv om du har vært ærlig om dette hele tiden, da tenker jeg at han ikke er klar for å gifte seg, i hvert fall ikke med deg.

Det sterkt ironiske, og triste, det er at han selv velger helt bevisst å skape den situasjonen han frykter mest - at et forhold går over styr... og alt fordi han påstår at han ikke ønsker å gifte seg med den han selv påstår han vil dele livet med. 

Anonymkode: adb7b...46a

• Liker 3
Skrevet

Midt i alle hen og h*n, tror jeg faktisk at  h»n foreløpig er den mest irriterende 😂

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Mezzosoprena said:

Midt i alle hen og h*n, tror jeg faktisk at  h»n foreløpig er den mest irriterende 😂

Enig 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du igjen ja.

Anonymkode: 6b48e...8e1

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...