AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden I fjor døde min labrador, og vi hadde 2 innekatter, dei viste tydeleg savn, di trivdes med hunden, midt i sorgen endte vi opp med å kjøpe en katt til, fikk fin harmoni i flokken igjen. Dette har gått bra, men jeg savner hund veldig, kan ikke ta inn valp pga vi vi begge jobber fulltid og kan ikke være hjemme flere mnd. Vi bor også på 67 kvm fordelt på 1,5 etasjer. De ligger nå ute 2 hunder til salgs fra eit oppdrett nær oss, det er begge voksne unghunder av rasen labrador på 2,5 år, en tispe som kom i retur pga sykdom i familien, beskrives som aktiv og lærevillig, snill og sosial, den andre en hanhund som er en rolig, stabil, livsnyter som «bare er» og er god på å dempe situasjoner med bare sin rolige væremåte, bruker ingen lyd, han er vokst opp på oppdrettet og har levd ett liv i huset med familien og andre hunder. (Dette sto i «annonsene».Det som stopper meg nå, er at vi fikk den 3. katten og det blir kanskje ikkje helt rettferdig for dyra å bo så mange i en «liten» leilighet ( kort veg til gode turområder, ca 5 min fra utedøra til vi er i skogen på en fin turløype) kattene har stort klatretre til taket. Tanker? Anonymkode: f92c3...824
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Du må ta fri fra jobb om du overtar omplasseringshund også. En hund som kommer inn i nytt hjem trenger tid med sin/sine hovedomsorgspersoner for å bli kjent og trygg, og også bli kjent og trygg i huset. Et par uker er riktignok sikkert bra, men du kan ikke forvente å kidnappe en hund og at den får Stockholm syndrome samme dag. Gi den en uke eller to så er katta i sekken. Anonymkode: daa89...1ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå